קו המטרו של פתח תקוה עדיין נראה רחוק, אך בטרם יהיה מאוחר מדי יוצאים תושבים בפתח תקוה למאבק על התוואי ובעיקר על המיקום בו צפוי לקום "הדיפו" - מרכז התחזוקה והתפעול הגדול של הרכבת.
1 צפייה בגלריה
השטח שעליו אמור לקום הדיפו
השטח שעליו אמור לקום הדיפו
השטח שעליו אמור לקום הדיפו
(צילום: באדיבות תושבים)
קראו גם:
על פי התוכנית הנוכחית, מרכז התחזוקה (דיפו) של הרכבת צפוי לקום צפונית לרחוב שמעון ויזנטל לכיוון צומת ירקון. תושבי חן חוששים כי בעקבות כך איכות חייהם תיפגע משמעותית, וכרגע הם פועלים כדי לשנות את מיקום המרכז לפני הפקדת התכנית הצפויה בעוד מספר שבועות.
"בינתיים יש עוד זמן עד ההכרעה, אבל לאחר מכן זה יעבור להליכים משפטיים ומניסיון החיים שלי בתי המשפט נוטים שלא להתערב", אומר מוטי אפרתי, תושב השכונה וממובילי המאבק בהקמת הדיפו במיקומו הנוכחי. "עדיף אף פעם לא להגיע למקום הזה אלא שהותל (ועדה לתשתיות לאומיות) יפקיד את התכנית לאחר השינויים".
"יש כוונה להקים כאן את מוסך הרכבות הגדול ביותר של הפרויקט שאמור להיות פי 2 מזה שנבנה בקריית אריה לטובת הקרונות של הרכבת הקלה. אם המהלך ייצא לפועל, לא רק השכונה שלנו תיפגע אלא גם שכונת כפר אברהם הסמוכה".
איך זה ישפיע עליכם?
"אם זה 50 מטר מהבתים של האנשים, הם יסבלו מרעש 24/7 כולל שבתות. חלק גדול מהעבודה נעשית בלילות כי בשעות היום הרכבות עובדות. בנוסף, תהיה פה תאורה חזקה מאוד כמו באיצטדיון גם מסיבה ביטחונית וגם כי עבודות רבות נעשות בלילה כאמור. לפי הבנתנו יהיו גם שמנים מהרכבות שיפלטו לאוויר ויגרמו לנזק סביבתי שרק יגדל עם תנועת הרכבים הכבדים באזור".
כיצד אתם פועלים כרגע?
"הגשנו לראש העירייה שתי חלופות באזור נחל שילה שקצת יותר מרוחקות מבתינו ואז הבעיה תיפתר. אנחנו לא אומרים 'תעבירו לאזור מיושב אחר' אלא באמת מציעים אלטרנטיבה ראויה במרחק של מאות מטרים מהתכנון הנוכחי. גם היום אנחנו רואים את הרכבת אבל לא שומעים אותה.
"ראש העירייה אומר שעושה הכל כדי לסייע לנו. הוא גם אמר שהציג אלטרנטיבה טובה יותר אבל לא ראינו אותה. אנחנו מצפים שהוא ייקח את המושכות מאיתנו ויוביל את המהלך עם המידע והניסיון שלנו. אם הוא לא ייקח את הפרויקט, הסיכוי שלנו לשנות את התכנית תהיה נמוכה מאוד. זעקת הציבור לא נשמעת אם לא מראים שיש פגיעה אנושה בתושבים".
מחברת נת"ע נמסר בתגובה: נת"ע ממתינה לקבלת נוסח פרסום מהות"ל להפקדת התכנית. לכשיתקבל אישור לפרסום התכנית, יוכלו נציגי השכונה להגיש השגות לתכנית שיבחנו לגופו של עניין".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "בשנים הקרובות פתח תקוה תהפוך למעצמה תחבורתית שבה יפעלו רכבות קלות, תחתיות, יוקמו נתצ"ים ומחלפים בעלות של מליארדי שקלים. מדובר בהשקעות שישדרגו את העיר באלפי מונים. בתוך כך, עיריית פתח תקוה מנהלת דיונים מול הועדות התכנוניות השונות לגבי המיקום של הדפו - כבר למעלה משנה. במהלך הדיונים גורמי הרשות הציגו אלטרנטיבות אחרות, נכונות יותר, באזור התעשייה סגולה. על כן, אנחנו שותפים לעמדה שטוענת כי יש לקבוע מיקום אחר לדפו אך לצד זאת, חשוב להדגיש כי חלק מהאינפורמציה המוצגת לתושבים בנושא זה אינה נכונה. זאת בין היתר משום שהדפו לא גובלת עם בתי התושבים, כפי שטוענים גורמים שונים. נדגיש בנוסף כי גורמי הרשות סוברים כי יש להעתיק את מיקום הדפו לאלטרנטיבות האחרות שהוצגו ואנחנו נמשיך להתעקש על גישה זו אל מול גורמי התכנון הרלוונטיים מטעם המדינה".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות פתח תקוה