מדוע הסירה העירייה את הפחים המיועדים לאיסוף צואת כלבים מהרחובות ומגנים ציבוריים? עם השאלה הזו מתמודדים לא מעט בעלי כלבים שאמורים למצוא פתרונות אחרים בדמות פחים ציבוריים רגילים.
1 צפייה בגלריה
כלב עושה צרכים ברחוב
כלב עושה צרכים ברחוב
כלב עושה צרכים ברחוב
( צילום: Shutterstock)
הפחים שהיו סגורים ושהוצבו על גבי עמודים בסמוך למתקני שקיות לאיסוף הצואה הוסרו בכל העיר וכעת על התושבים לזרוק את הצואה בפחים עירוניים פתוחים .תושבת רחוב ביאליק טוענת כי בגינה הציבורית הסמוכה למקום מגוריה הוסר גם הפח הרגיל וכעת ישנה שקית אשפה הקשורה לאחד העמודים ומונחת על הרצפה.
"אנשים נגעלים לגעת בשקית אז לא פעם נוצר מצב שיש כמה שקיות קקי מונחות על הרצפה בסמוך לעמוד", היא מספרת. "זה עוד אם אנשים אוספים. כשאני מטיילת עם הכלבה באזור הרבה פעמים יש צואה מפוזרת על המדרכות. מסכנים אנשים ואמהות עם עלות שעוברות שם".
פנית לעירייה לבדוק את הנושא?
"דיברתי עם 106 ואמרו לי שהשכנים התלוננו אז הורידו את הפחים. מה זאת אומרת? זו רשות הציבור. אני לא מבינה את זה. אני צריכה ללכת עכשיו מרחק גדול יותר עם שקית קקי עד לפח ציבורי? כל פח שהוא שיוצב בגינה יהיה יותר אסתטי ממה שקורה כרגע. איזו צורה יש לזה? יש גם בני נוער וילדים שיושבים על הדשא בגינה אבל אין להם איפה לזרוק את הפסולת אז פעמים רבות אפשר למצוא שקיות אוכל מתעופפות באויר".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "בשונה ממתקני השקיות שהושארו, הפחים שיועדו לאיסוף צואת כלבים הוסרו בכל העיר למעט מגינות הכלבים. על כן, יש להשליך את השקיות עם הצואה בפחים הפזורים בקרבת מקום. במידה וקיים מחסור נקודתי, יש לדווח במוקד העירוני והרשות תפעל על פי הצורך להצבת פח במקום שחסר. נציין כי בשל העובדה כי הפחים המדוברים היוו מפגע תברואתי עבור התושבים, רוב הרשויות המתקדמות בנושא זה פעלו בדומה לעיריית פתח תקוה".