כחלק מאכיפת הנחיות הממשלה סגרה הבוקר (חמישי) עיריית פתח תקוה את בית הכנסת "בית אהרון" ברחוב רוטשילד אשר שייך לחסידות בעלז, בטענה כי במקום נמצאה כמות מתפללים מעל המותר.
(צילום: באדיבות תושב העיר)
הצוות העירוני שהגיע למקום הוזעק ככל הנראה לאחר שהתקבלו דיווחים כי במקום שוהים מתפללים מעל המותר.
"כשהם הגיעו ההנחיות כן נשמרו, אבל הם טענו שבתפילה המוקדמת יותר נמצאו מספר אנשים מעל המותר, והם הציגו סרטונים שתיעדו את העניין", מספר אחד הנוכחים.
1 צפייה בגלריה
סגירת בית כנסת רחוב רוטשילד פתח תקוה
סגירת בית כנסת רחוב רוטשילד פתח תקוה
סגירת בית כנסת רחוב רוטשילד פתח תקוה
(צילום: באדיבות תושב העיר)
אתה חושב שהסגירה מוצדקת?
"לא. על פי הידוע לי הם צריכים צו כדי לסגור את המקום, מה עוד שמדובר בשטח פרטי ולא עירוני. אני לא מכיר תקנה כזו שאומרת שניתן לסגור את בית הכנסת כי הגבאי גם קיבל קנס של 5,000 שקלים. אם כך, כל אוטובוס או כל עסק שמפר את ההנחיות צריך להיסגר ולהפסיק את פעילותו וזה לא קורה. זו הרגשה לא נעימה".
מדוברות העירייה נמסר: "גורמי האכיפה בעירייה ביקרו במקום עשרות פעמים במהלך התקופה האחרונה, בעקבות תלונות ופניות של תושבים על הפרת ההנחיות במקום באופן שמסכן את חיי המתפללים והתושבים המקומיים. הפקחים שהגיעו למקום נתקלו באותן הפרות חמורות ונתנו קנסות לבעלי המקום. זאת לצד הידברות מתמשכת שנעשתה בין הרשות לבעלי המקום לכל אורך התקופה, מתוך תקווה כי ישימו סוף להפרות מסכנות החיים. לצערנו, ההדברות בנושא לא הועילה וההפרות חזרו על עצמן שוב ושוב.
"לאור זאת, ולאור העובדה שבאזור זה של העיר נרשמה עלייה משמעותית בתחלואה, במקביל לעלייה בתחלואה הכוללת, התקבלה ההחלטה בקרב גורמי האכיפה לסגור את בית הכנסת.
"הניסיון להציג אכיפה סלקטיבית כלפי בית כנסת מקורו בחוסר ידיעת המצב וניסיון לסלף את המציאות. העירייה והעומד בראשה קשובים ומבינים היטיב את חשיבות פעילותם של בתי הכנסת, אך עם זאת במקרים של הפרת הנחיות מתמשכת וזלזול מוחלט באופן שמסכן חיי אדם, מתבצעת אכיפה ללא פשרות".