סכנה בשכונה: תושבים באם המושבות מדווחים כי מספר נערים נוסעים ברחבי השכונה כאוות נפשם כשהם רכובים על קורקינטים ואופניים חשמליים מבלי לציית לחוקי התנועה וללא קסדה לראשם. עוד נטען כלפי אותה חבורת נערים, כי יש להם חלק בקולות הנפץ אשר נשמעים ברחבי השכונות אם המושבות ונווה גן.
"הם נוסעים על הכביש, בלי קסדות, בצורה מסוכנת ולפעמים אפילו נגד כיוון התנועה", מספר תושב אם המושבות. "הם מסכנים את עצמם כמובן וגם אחרים. אני אישית ראיתי אותם מפעילים נפצים בכניסה לפארק, ובפעם אחרת בעטו באיסכורית המוצבת בסמוך לפארק והשחיתו אותה".
קראו גם:
כיצד אתם מתמודדים עם הנושא?
"בכל פעם מתקשרים לפיקוח העירוני ששולח צוות אבל זה כבר מאוחר מדי כי הם נעלמים תוך שניות. אם בכל זאת עושים איתם משהו אז הם חוזרים למחרת. זה מרגיש כאילו אין רצון ממשי לטיפול. אני מניח שיש פתרון לעניין הזה".
יש לך הסבר לתופעה?
"כמובן שזו הקורונה. מדובר בילדים שנמצאים חסרי מעש בביתם אבל אני לא חושב שזה תירוץ. זה בעיקר אחריות של ההורים. אולי יש כאלו שרוצים לעבוד מהבית ומאפשרים לילדים לעשות ככל העולה על רוחם. אחד מהנערים רוכב על קורקינט שניתן להשכיר באמצעות רישיון וכרטיס אשראי אבל אני לא יודע איך הוא עושה זאת כי הוא לא נראה לי בגיל שיש לו אפילו אחד מהם. במקום שהילדים ימצאו דברים טובים לעשות הם מפוצצים נפצים".
1 צפייה בגלריה
רכיבה מסוכנת ו-וונדליזם באם המושבות
רכיבה מסוכנת ו-וונדליזם באם המושבות
רכיבה מסוכנת ו-וונדליזם באם המושבות
(צילום: באדיבות תושבים)
פוסט שעלה בנושא ברשת החברתית גרר תגובות רבות, חלקן תוקפות את הורי הנערים וחלקן ביקרו את השגרה שנכפתה על אזרחי המדינה בצל התפרצות הקורונה. "רק ההורים אשמים. עד שיקרה אסון, אז אולי יבינו", כתבה אחת התושבות ואילו תושב אחר ציין "שנה הם בבית, נדפק להם השכל. מה אתם רוצים מהם?".
מדוברות עיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "במסגרת המהפכה התחבורתית שהעירייה מקדמת בשנתיים האחרונות, מקודמות תכניות רבות אשר מטרתן להנגיש את צירי התחבורה בעיר ולהפחית את הנסיעה ברכב הפרטי, ע"י נתצ"ים, שבילי אופניים מוסדרים ועוד.
המטרה היא להפחית את זיהום האוויר והפקקים שנגרמים כתוצאה מריבוי מכוניות על הכביש. לצד זאת, בהנחיית ראש העיר, גורמי האכיפה ברשות יחד עם משטרת פ"ת עורכים באופן תדיר מבצעי אכיפה שמטרתם למנוע את ההשתוללות בכלים ממונעים.
בתוך כך נתפסו עשרות בני נוער לאחרונה, הוחרמו כלים וניתנו קנסות בהתאם. אנחנו שבים ומדגישים גם בפני ההורים, לא יהיו פשרות בנושא האכיפה והיא תמשיך להתבצע ביתר שאת בכל רחבי העיר. מדובר בהשתוללות מסכנת חיים, הן של עוברי הדרך והן של המשתמשים עצמם. על כן אנחנו דורשים להקפיד על הוראות החוק בנושא ולהשתמש בכלים בתבונה ובזהירות יתירה תוך שמירה על כללי המיגון והקפדה על הדרכים המותרות לנסיעה. בנוסף, הרשות תקדם הסברה נרחבת בנושא במסגרת התכניות החינוכיות השונות".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה