בדומה לחגים קודמים בתקופת הקורונה, בהם הפעילה עיריית פתח תקוה משאיות עידוד, גם בחג הסוכות הוחלט להפעילן כשהן מסתובבות בשעות הערב במרכז העיר ובשכונות הדר גנים וגני הדר.
1 צפייה בגלריה
התקהלות סביב משאיות העידוד בפתח תקוה
התקהלות סביב משאיות העידוד בפתח תקוה
התקהלות סביב משאיות העידוד בפתח תקוה
(צילום: באדיבות תושב העיר)
אלא שגם כעת נשמעות טענות נגד המשאיות, אשר גורמות לטענת התושבים למטרד רעש והתקהלות בניגוד למותר.
בעוד במרכז העיר המשאיות עוברות החל מהשעה 18:00, בשכונות הדר גנים וגני הדר הן פועלות החל מהשעה 20:00 ולא מעט תושבים טוענים לרעש שנמשך עד לשעות מאוחרות שמפריע את מנוחתם ומנוחת ילדיהם.
עוד הם מוסיפים, כי המשאיות חולפות במהירות ברחובות, ומלבד הרעש גורמות אף להתקהלויות אסורות. על פי דיווחי התושבים המשאיות פעלו במוצאי שבת ובראשון עד השעות 23:00 ו-22:30 בהתאמה.
"מדובר במסיבת הדבקה המונית בחסות העירייה", טוען אחד התושבים. "לא היה איש ברחוב עד שמשאית הרעש הגיעה. זאת הזיה לראות באיזו מהירות היא עוברת. סתם רעש ויצירת התקהלות מיותרת. אין בזה שום תועלת מלבד הפרעה לציבור. בעיר עשירה וענקית כמו פתח תקווה מן הראוי שתהיה משאית כזו חצי שעה בכל רחוב פעם אחת לכל החג. לא צריך 2 דקות בכל ערב".
קראו גם:
תושב אחר ציין: "השירים האלה לא מעניינים את רוב התושבים, בטח הדתיים לאומיים, והם מטרידים את מנוחתנו ואת שנת ילדינו. לא סתם יש המון תלונות על כך ברשתות החברתיות. אנחנו מבינים שהשנה אי אפשר לחגוג בתוך מקום סגור , אבל זה לא מצדיק הטרדה כזאת של תושבי השכונה וכפייה בוטה של השמחה שלהם על המרחב הציבורי בשעות הלילה".
כזכור, תלונות דומות הועלו בעקבות הפעלת משאיות שמחה ביום העצמאות ובל"ג בעומר.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "מדובר ביוזמה שכל מטרה לאפשר, גם אם במידה מוגבלת, את אווירת חג הסוכות - בתוך המציאות שנוצרה. העירייה משקיעה לטובת הנושא משאבים ותקציבים רבים. אנחנו מודעים לאי הנוחות של חלק מהציבור אך מזכירים שהיוזמה הזו קודמה בעקבות בקשות רבות שעלו מהשטח. לצד זאת הוחלט להתחשב ולסיים את פעילות המשאיות מוקדם יותר.
"יודגש כי המשאיות פועלות בכפוף להנחיות. במקרה הנוכחי, שהינו נקודתי ולא מייצג, ירדו תושבים למקום וביקשו מהתושבת שחסמה את מעבר המשאית לחדול מפעולה זו ולאפשר לה להמשיך בנסיעתה. כולם פוזרו בתוך דקות בודדות ולא נרשם אירוע חריג בנוסף".