שוב זה קורה: תושבים בשכונת אם המושבות מדווחים על חבורת קטינים שמטילה אימה על השכונה ונוהגת בבריונות כלפי ילדים אחרים, כאשר ביום ראשון האחרון הכו כמה מהם מספר ילדים אחרים ושברו את משקפיו של אחד מהם. המקרה המדובר מצטרף למקרי אלימות נוספים בעיר, כאשר לאחרונה דיווחנו על שני אירועי תקיפה בשכונת נוה גן הסמוכה.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום ארכיון: לירן תמרי)
גם באם המושבות זו אינה הפעם הראשונה שתושבים מדווחים על חבורת נערים שעושה שמות ברחבי השכונה. בתקופה האחרונה התרבו התלונות אודות קולות נפץ הנשמעים בשכונה כתוצאה משימוש בנפצים, וכן אודות רכיבה מסוכנת של בני נוער על כלים דו גלגליים באזור הפאמפטרק.
כאמור, לפי טענות ההורים, ביום ראשון האחרון הגיעה חבורת ילדים, תלמידי כיתה ו' באחד מבתי הספר באזור אל אחת הגינות בשכונה בה שהו מספר נערים אשר לומדים בחטיבת ביניים באזור, והחלו להתגרות בהם, להכות אותם באגרופים ואף ריסקו את משקפיו של אחד מהם. ההורים בשכונה מוסיפים כי מקרי האלימות עולים בתקופה האחרונה לאור משבר הקורונה שפוגע קשות בתלמידים שמוצאים עצמם חסרי מעש.
קראו גם:
"הסגר גובה מחיר יקר מבני נוער הורמונאליים שאין להם מסגרת.. מצב מאתגר מאוד", כתבה אחת התושבות ברשת החברתית ואחרת הוסיפה "המצב של הילדים בכי רע".
מקרי האלימות באם המושבות מצטרפים למקרים עליהם דיווחנו לפני שבועות ספורים בנוה גן, אז נער בן 13 הותקף על ידי חבורת נערים שהשליכו סקייטבורד על פניו, ונער בן 10 נפצע לאחר שהותקף גם כן על ידי מספר נערים.
מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה משקיעה משאבים רבים ותקציבים לטובת הבטחת בטחון התושבים בכל שכונות העיר. הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת בתקציב העירייה לשנת 2021 וכן בנתוני הלמ"ס האחרונים לשנת 2019 המוכיחים כי פ"ת היא העיר השנייה בה תחושת הביטחון קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר. בנוגע למקרה המדובר, העירייה איתרה את הילדים שהיו מעורבים באירוע ונפתחה נגדם תלונה במשטרה, וזאת לאחר שאותרו ההורים ועורבו גורמי החינוך הרלוונטיים, לרבות בית הספר שבו הילדים לומדים. יודגש כי בשנתיים האחרונות מערך הביטחון התרחב באופן משמעותי וכיום העירייה מציעה מעטפת ביטחונית רחבה ע"י פריסת מצלמות המשדרות למרכז השליטה 24/7, תגבור סיירות הביטחון, הכוללות סיירת אופנועים, שיטור עירוני, סיירות הורים ועוד. לציין כי העירייה פועלת כדי לתת מענה חינוכי אלטרנטיבי לבני הנוער בתקופת הקורונה ובמקביל גם אוכפת היכן שנדרש".