לפני כשלושה שבועות החלו תושבים ברחוב הצנחנים לסבול ממכת דבורים וצרעות. לאחר זמן קצר, הבינו כי מול חלון ביתם, על אחד העצים הוקמו קן צרעות וכוורת דבורים. לדברי תושבים במקום, אינספור פניות למוקד העירוני נענו בתגובות שונות ומשונות, ורק ביום שישי האחרון הגיע צוות עירוני ששם קץ למטרד.
1 צפייה בגלריה
הטיפול בנחיל הדבורים
הטיפול בנחיל הדבורים
הטיפול בנחיל הדבורים
(צילום: פרטי)
"לפני כ-3 שבועות התחילו להיכנס אלינו דבורים ולא הבנו מה קורה", מספרת תושבת הרחוב. "חשבנו שהמקור לכך נמצא בבניין שלנו, אבל בעלי יצא לחפש ולא מצא כלום. זמן קצר לאחר מכן, הבן שלי מסתכל מהחלון בדירה ואומר לי 'תראי איזה קן יש ממול'. פתאום אני רואה קן ענק של צרעות וכוורת דבורים".
עד כמה סבלתם מהמעופפים הטרדניים?
"בוקר, צהריים, ערב אנחנו שומעים זמזומים. כמעט ולא יכולנו לפתוח חלון בלי שתכנס דבורה. הנכדות שלנו הגיעו אלינו וזה לא נעים. איפה אנחנו גרים? בגן חיות?".
מה עשיתם כדי לטפל בבעיה?
"בעלי צלצל ב-31 לחודש ואמרו שיטפלו. בפועל לא בוצע דבר. בגלל שבעלי בוועד אז גם השכנים היו באים אלינו להתלונן. התחלתי להתקשר בעצמי כי לא יכול להיות דבר כזה. בהתחלה אמרו שבעלי לא אמר איפה זה. אחרי זה דיברתי עם נציג במוקד שאמר לי 'אם זה כל כך מפריע, למה את לא מביאה ריסוס?' עוד מעט יגידו לי גם לבוא לעירייה לנקות את הרצפה.
"פעם אחרת הנציגה אמרה לי 'אבל מה הבעיה? הן לא עושות כלום'. התשובה שחזרה על עצמה הכי הרבה הייתה 'אנחנו רק לוקחים את ההודעה ומוסרים הלאה',אבל זה לא פתרון. ניסתי ליצור קשר עם פניות הציבור אבל אף אחד לא ענה. הגעתי ללשכת ראש העיר, שגם שם הנציגה לקחה את ההודעה והעבירה הלאה ואז כל פעם חזרו אליי ממקום אחר והעבירו אותי בין הגורמים השונים בלי שניתן פתרון".
"רק ביום שישי האחרון אחרי ששוחחתי עם בחורה בשם לימור בדובר מהרוווחה, שבכלל פנתה לגבי נושא אחר, הגיעו צוות מהעירייה לטפל בבעיה. מסתבר שהיו 3 קנים וכוורות על העץ. אני לא מבינה למה זה צריך להיות ככה? יש מפגע, אני מתקשרת לדווח ולא קורה כלום, רק אחרי 3 שבועות".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "עם קבלת הפנייה, הגיע צוות הדברה מטעם הרשות וגילה כי מדובר בכוורת של דבורי דבש הנמצאת על עץ בגובה רב יחסית. על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה, אסור לרסרס כוורת של דבורי דבש ויש צורך לפנות לדבוראי. בגלל המיקום הגבוה היה צורך בדבוראי בעל היתר עבודה בגובה כדי שיוכל לפנות את הכוורת למקום בטוח. בתוך כך, הרשות יצרה קשר עם גורם רלוונטי וכדי לזרז את הטיפול בנושא, הקצתה מנוף שיעמוד לרשותו של הדבוראי באופן מיידי עם הגעתו לשטח. המטרד, על אף שאינו מוגדר כמזיק, פונה לאחרונה בהתאם לנהלים".