במסגרת השדרוג התנועתי שמקדם ראש העירייה רמי גרינברג, החל אתמול (יום ג') בפתח תקוה פיילוט למערכת רמזורים חדשנית המקרינה את אור הרמזור לכל אורך העמוד התומך ברמזור. המערכת הותקנה ע"י חברת IPI בצומת הושע - ירושלים (כביש 40) ובכך פתח תקוה הפכה לעיר הראשונה בה הותקנה מערכת זו בתחומי העיר עצמה.
2 צפייה בגלריה
הרמזור בכביש 40
הרמזור בכביש 40
הרמזור בכביש 40
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
קראו גם:
מה זה אומר? מטרת הארת הקונסטרוקציה של הרמזור היא להגביר את נראות הרמזור והמודעות אליו ובכך לצמצם את תאונות הדרכים שנגרמות בעקבות חציית צומת באור אדום. מערכות דומות פועלות כיום בהצלחה גם במספר מדינות בעולם.
כזכור, לאחרונה הותקנו בעיר רמזורי טיימר עבור הולכי הרגל. מדובר בפיילוט שהחל בצומת הרחובות סלומון - רוטשילד. רמזורים עם הטיימר דורשים מערך תיכנוני מורכב אשר משקף עבור הולכי הרגל את הזמן הנותר לאור האדום לקראת המעבר לירוק וכן להפך.
2 צפייה בגלריה
הרמזור בכביש 40 מואר באדום
הרמזור בכביש 40 מואר באדום
הרמזור בכביש 40 מואר באדום
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
ראש העירייה רמי גרינברג מסביר: "במסגרת מאבק הרשות בתאונות הדרכים הנחתי את גורמי המקצוע לבחון התקנת מערכות טכנולוגיות אשר יסייעו למנוע אובדן בנפש כפי שחווינו לאחרונה בכביש 40. בעתיד, במסגרת התכנית התחבורתית שתקודם במקביל לבנייה בסירקין צפויים לקום 3 גשרים להולכי רגל מעל כביש 40.
"נכון לעכשיו, לאור חוות דעתם של המומחים, נראה כי הארת עמוד הרמזור עשויה להפחית באופן משמעותי את חציית הצומת באור אדום. אנחנו נקפיד לבחון את הפיילוט על כל היבטיו ולא נהסס בהמשך גם להרחיב אותו לצמתים נוספים".
נחזיק אצבעות.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה