לודמילה שרמן לא תשכח לעולם את התאונה הקטלנית במהלכה נדרס למוות בעלה מרק לנגד עיניה. נהגת צעירה שנסעה במהירות בחניון תת קרקעי פגעה במרק (61) שצעד לכיוון מכוניתו. "אני לא יודעת איך אמשיך את שארית חיי", אמרה לודמילה על בן זוגה בארבעת העשורים האחרונים. "מה שקרה שם בחנייה לא עוזב אותי ועובר לי בראש כמו סרט רע".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בחניון
זירת התאונה בחניון
זירת התאונה בחניון
(צילום: מד"א)
ביום חמישי האחרון יצאו בני הזוג שרמן לקניון הסיטי הסמוך למקום מגוריהם באשדוד כדי לרכוש טלפון נייד חדש. לאחר הביקור בקניון הם ירדו לחניון התת-קרקעי שם חנתה מכוניתם, כשלפתע הגיחה הנהגת ודרסה את מרק.
כוחות הצלה רבים הגיעו לזירת התאונה ומצאו את מרק שוכב על רצפת החניון מחוסר הכרה וללא דופק. "התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות", מספר חובש מד"א אלי הופמן. "המשכנו בהחייאה גם בניידת טיפול נמרץ והבאנו אותו למיון בבית החולים אסותא כשהוא במצב קריטי. לרופאים לא נותרה ברירה אלא לקבוע את מותו".
לודמילה שהייתה במרחק כמה צעדים ממרק ניצלה מהתאונה הקטלנית. "זה היה כל כך מהר", היא אומרת. "הנהגת נסעה במהירות ופתאום ראיתי אותה עוצרת ואת כוחות ההצלה מגיעים". מתחקיר ראשוני של התאונה עולה כי הנהגת התבלבלה כנראה ולחצה על דוושת הגז במקום על הבלמים. במשטרה מסרו כי הנהגת נפצעה ופונתה לבית החולים. לאחר שחרורה היא נחקרה אצל בוחני התנועה ורישיונה נשלל כמקובל ל-90 ימים.

3 צפייה בגלריה
מרק שרמן ז"ל
מרק שרמן ז"ל
מרק שרמן ז"ל
(צילום: פרטי)

לודמילה ושני ילדיה גרא ופולי טוענים כי הם שרויים באפלה לגבי נסיבות התאונה. "אנחנו נמצאים בתוך השבעה אבל כשנקום אנחנו מתכוונים לשאול ולחקור את מה שקרה ולמצות את הדין עם הנהגת", אמרה פולי. "לפי כל הסימנים והעדויות נראה שהנהגת נסעה במהירות גדולה בתוך החניון. לאבא לא היה סיכוי להינצל. אני רוצה להאמין שבהמשך יוגש נגדה כתב אישום ואנחנו נהיה שם לאורך כל הדרך. זה לא יחזיר לנו את אבא אבל לפחות נדע להוציא את האמת לאור".
לבני המשפחה יש ביקורת גם כלפי הנהלת הקניון על אופן תחזוקת החניון. "החניון נראה מאוד מפחיד", הסבירה פולי. "המקום חשוך ללא תאורה ואין סימונים לנהגים שיוצאים או נכנסים לחניון. הפניות מאוד צרות ואי אפשר לראות שם כלום".

"תמיד ידע לומר את המילה הנכונה"


לודמילה ומרק הכירו בקירגיסטן ועלו יחד ארצה באמצע שנות התשעים. הם נישאו לפני כ־37 שנים והביאו לעולם את גרה, אבא לשני ילדים, ואת פולי, מורה בבית הספר אשכול ואמא לילדה. מרק עבד כמהנדס תשתיות מים וביוב והיה מעורב בפרויקטים בכל רחבי הארץ. בנו מספר כי עבד מול עיריות ומועצות אזוריות שונות והיה מוערך מאוד.
"מרק היה הכל בשבילי", מספרת לודמילה בכאב. "תמיד הוא היה לצידי, תמיד התומך וזה שעוזר". פולי סיפרה כי אביה היה מושא להערצה עבורה: "הוא היה אדם מדהים, צנוע, מלא אהבה וחכם. תמיד ידע לומר את המילה הנכונה בזמן הנכון ובמקום הנכון ולגשר בין אנשים. להגיע לארץ כעולים חדשים בלי לדעת את השפה ולבנות את עצמך בעשר אצבעות, זה לא משהו שרואים כל יום, וזה מה שהוא היה. בתקופה האחרונה הוא התחיל לפרוח וניסה להגשים את החלומות שלו, אבל כל נקטע תוך כמה רגעים".

3 צפייה בגלריה
משפחת שרמן עם האב מרק
משפחת שרמן עם האב מרק
משפחת שרמן עם האב מרק
(צילום: פרטי)

גרה מספר כי בנו הבכור (6) לא מעכל את האובדן של הסבא האהוב: "הוא לא מבין שאין לו יותר סבא. הוא הנכד הראשון ואבא אהב אותו והיה קשור אליו מאוד. בשנתיים האחרונות הקשר ביניהם התחזק והבן שלי היה צמוד אליו. אבא לימד אותנו בעיקר על כבוד האדם והיקנה לנו ערכים. הוא העריך את מה שיש לו ותמיד היה טוב למשפחה ולבריות".

קראו גם:

במשטרה מסרו בתגובה כי "חקירת התאונה ממשיכה להתנהל. בני המשפחה יכולים ואף יקבלו עדכון כמקובל על ידי החוקרים".
מהנהלת קניון הסיטי נמסר בתגובה: "החניון לא חשוך. בתקופה האחרונה הוספנו נורות חדשות והראות טובה מאוד. יש סימונים כולל בחניות ויש נגישות למי שצריך. אנחנו משתתפים בצער המשפחה ובאבלה הכבד".