קרן בושי, הפיזיותרפיסטית שעבדה עם צביקה פיק ז"ל בשנה האחרונה לחייו, תובעת קולגה למקצוע בטענה כי הכפישה את שמה על רקע הפרסומים אודות הקשר שקיימה עם האמן.
4 צפייה בגלריה
צביקה פיק, קרן בושי
צביקה פיק, קרן בושי
צביקה פיק, קרן בושי
(צילומים: איתן טל, דנה קופל)
בושי, שדורשת 75 אלף שקל, מציינת בתביעה כי הפרסומים עליה נעשו בפורום ארצי שבו חברים אלפי פיזיותרפיסטים, "בכוונת זדון ובמטרה לבייש אותה, להעניש אותה ולגרום לפגיעה בשמה הטוב ובפרנסתה".
בראיון מיוחד מספרת השבוע בושי על הקשר עם פיק, שהחל כשהתבקשה לסייע לו במטרה לחזור להופיע לאחר האירוע המוחי שעבר. רגע לפני שזה קרה הוא נפטר בפתאומיות, מבלי שהספיקה להיפרד ממנו, למרות שלטענתה, התוודו האחד בפני השנייה על רגשותיהם זה לזו.
"הייתי אהבתו האחרונה של צביקה", אומרת בושי, "ועל פרסומיי בנושא זכיתי לתגובת נגד קשה מצד אותה פיזיותרפיסטית, שלמרות כל ניסיון להפסיק את מסע ההכפשות, ממשיכה בשלה".

ההודעה והסערה


כאמור, בעקבות פרסום כתבה שבה בושי התוודתה על האהבה שהיתה בינה ובין פיק, פיזיותרפיסטית אחת מתוך פורום פיזיותרפיסטים ענק ובו 7,000 חברים, החלה לטענתה, להכפיש אותה ברבים.
"היא עשתה לי שיימינג", ממשיכה בושי לטעון. "התסיסה את הפורום וגם הצטרפה אליה עוד פיזיותרפיסטית, שלאחר מכן גם פרסמה מכתב התנצלות".

4 צפייה בגלריה
קרן בושי. "אין סיבה לעשות לי משפט שדה ולהעניש אותי"
קרן בושי. "אין סיבה לעשות לי משפט שדה ולהעניש אותי"
קרן בושי. "אין סיבה לעשות לי משפט שדה"
(צילום: דנה קופל)

בכתב התביעה צוינה אחת ההודעות שפרסמה הנתבעת: "...התחושה היא שכל אחד כאן עושה ככל העולה על רוחו, ואף אחד לא עושה כלום. ולדוגמא אני אתן את הנושא שדובר כאן לאחרונה, על פיזיו שמצהירה בריש גלי שהיא אהובתו האחרונה של אדם מפורסם שנפטר, ואף מפרסמת התכתבויות איתו מהווטסאפ. אני בטוחה שלהיות בקשר רומנטי עם מטופל זו עבירה אתית חמורה אולי אף עבירה פלילית...".
לדברי בושי, היא ניסתה להתעלם, אך ההטרדות וההכפשות לא פסקו. "היא המשיכה באופן שיטתי במשך חודשים, וזה לא נפסק, סוג של משפט שדה".
וכך, לפי התביעה, כתבה הקולגה בפורום המקצועי: "אני בטוחה שללכת ולפרסם את עצמך כפיזיותרפיסטית של אותו מטופל - גם זו עבירה אתית ולפרסם התכתבויות אישיות... עוד עבירה אתית".
בתביעה נטען גם כי הנתבעת כתבה בפורום את המשפט הבא: "קרן בושי, את לא יכולה להחזיק בשני כובעים. בשום קנה מידה, או שאת מטפלת או שאת מאהבת".
"לא מזמן נחשפנו לסיפור מזעזע של נער בן 13 שהתאבד כתוצאה משיימינג. אמנם אני מספיק חזקה, אבל לא כולם חזקים. אנשים צריכים להבין שהיד על המקלדת קלה מדי. אפשר להביע דעה, אבל יש הבדל בין הבעת דעה לגיטימית ובין הלבנת פנים ברבים. נעשתה פה פגיעה בשמי הטוב, ובשמו הטוב של צביקה ז"ל שלחתי לה מכתבי התרעה וזה לא פסק".
בלית ברירה, היא מספרת, נאלצה להגיש תביעה באמצעות באת כוחה, עו"ד אורית בשן.

"היה בינינו חיבור נשמתי"


הקשר בין בושי לזמר המנוח החל שנה לפני מותו. פיק פנה אל בושי במטרה לאפשר לו לחזור ולהופיע. "עבדנו באופן אינטנסיבי במשך שנה על תהליך שיקום מקצועי", היא נזכרת.
"צביקה היה אדם שדייק בפרטים הכי קטנים והוא הגיע להישגים מדהימים כשלא ויתר לעצמו לשנייה, וגם אני לא ויתרתי לו. עשינו תרגילים קשים והוא גם דיבר עליהם בכתבה ובמהלך שנה שלמה עבדנו".

4 צפייה בגלריה
התוודה על אהבתו. צביקה פיק ז"ל
התוודה על אהבתו. צביקה פיק ז"ל
התוודה על אהבתו. צביקה פיק ז"ל
(צילום: תומריקו)

בכתב התביעה צוין כי "התובעת טיפלה בצביקה ז"ל במסירות רבה ועשתה כל שניתן כדי לשקמו ולהעמידו בחזרה על הרגלים לאחר האירוע שעבר. מיותר לציין, כי צביקה ז"ל העריך את התובעת והוקיר לה תודה על הטיפול המסור".
בושי נחשפה לתהליך שיקום מורכב בעצמה כנערה, לאחר שעברה תאונת דרכים קשה, וזה מה שהוביל אותה ללמוד את התחום ולעסוק בו בחייה הבוגרים. "זו השליחות שלי", היא מספרת ומסבירה שכמו שהיא לא ויתרה לעצמה ולא רצתה שירחמו עליה, כך היא לא עשתה זאת עם מטופליה, ובהם פיק.
איך נראה הקשר ביניכם?
"היה בינינו חיבור נשמתי, תמיד תמכתי ועודדתי אותו, וכשרצה לחזור להופיע היו תגובות של אנשים שלא קיבלו את זה בהבנה או בחמלה".
חודש לפני פטירתו, כשהוא בעיצומו של הליך שיקום מוצלח, מספרת בושי שפיק התוודה בפניה על אהבתו אליה.
"צביקה סיפר לי על הרגשות שלו כלפיי ואני הרגשתי שזה הדדי, שגם אני מתחילה להתאהב בו. זה פשוט קרה. החלטנו ביחד שמתוך אחריות ומקצועיות נעשה הפרדה, וגם מתוך כבוד.
"הכרנו תקופה ארוכה ואני מודעת לתגובות הציניות ולהרמות הגבה. אני יודעת מה המניעים שלי, אני יודעת מה הרגשתי ומה הרגשנו אחד כלפי השני", היא אומרת ומציגה התכתבות רומנטית ביניהם.

4 צפייה בגלריה
עו"ד אורית בשן
עו"ד אורית בשן
עו"ד אורית בשן
(צילום פרטי)

אולי הרמת הגבות הייתה בגלל הפרשי הגילים?
"אני אישה בלי גיל, וגם צביקה תמיד אמר שאין לו גיל. כמה ימים לפני שנפטר הייתה בינינו אי־הבנה שיצרה ויכוח, ולא נפגשנו. לקחתי כמה ימים להירגע והיינו אמורים להיפגש בחג האהבה ולהיות ביחד, אבל לצערי זה לא קרה, נודע לי על המוות הפתאומי שלו ולא הספקנו להיפרד".

קראו גם:

מה שפורסם בפורום הפיזיותרפיסטים פגע בך מקצועית?
"אני פיזיותרפיסטית מוכרת ומוערכת, עוד הרבה לפני שהכרתי את צביקה ז"ל. אני גם לא צריכה חיזוקים. הסיבה העיקרית היא להפסיק את ההטרדות ואת ההכפשות, בטח כשזה נעשה בפורום מקצועי.
"הייתי מצפה שבאמת דווקא מישהו שעוסק בתחום, שאמורה להיות לו חמלה לאדם אחר, שינהג בחמלה, וההתנהגות הזו לא חומלת. זו התנהגות שיש בה הכל חוץ מחמלה".