זמני כניסת ויציאת שבת בפתח תקוה: השבת של ה-10 באוגוסט בפתח תקוה, ו' באב התשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 19:08 ותצא למחרת בשעה 20:09. השבוע אנו קוראים את פרשת: דברים, לזכות אגם בת מירב (ברגר).

"אלה הדברים אשר דיבר משה אל כל בני ישראל…"

(פרק א', פסוק א')

רגע לפני ט' באב, אנו פותחים חומש חדש וקוראים את פרשת דברים. הספר הזה, ספר דברים הוא ספר המוסר שהוכיח משה רבנו את עם ישראל וראוי ללמוד ממנו ולקחת מוסר לתיקון המעשים. התיקון העיקרי שאנחנו צריכים לתקן, אומר רבי גמליאל הכהן רבינוביץ בספרו 'טיב הפנינים', הוא שנאת חינם, העוון הנורא שבגללו נחרב בית המקדש ובגללו אנחנו עדיין בגלות. אנחנו צריכים לדון כל אדם לכף זכות וכשנדון לכף זכות תתבטל שנאת החינם ובמקומה תבוא אהבת חינם. ובע"ה נגאל.
מעשה באיש עסקים שהיה תומך באברך אחד והזמין אותו ליריד השנתי, שם הוא יחלוק איתו את הרווחים. הסכים האברך והשניים עצרו בדרך ללינה באכסניה מקומית. בוקר, לפני שיצאו, חיפש העשיר את ארנקו אך לא מצאו. נפל החשד על האברך שטען: לא נגעתי בארנק ואיני יודע היכן הוא. חזר העשיר לעירו ותבע את האברך לדין תורה. אמרו הדיינים לאברך: הישבע שלא לקחת את הכסף. סירב האברך להישבע ונאלץ לשלם בתשלומים ככל יכולתו. ובעיר יצאה שמועה שאותו אברך, גנב הוא.
בשנה שלאחר מכן נסע העשיר שוב ליריד והתאכסן באותו אכסניה. הניח את ארנקו על חלון גבוה והנה הרגיש הוא משהו קשה. בדק ומצא את הארנק שלו מהשנה שעברה. רץ העשיר לדיינים וסיפר להם את המעשה, אמרו לו הדיינים: עליך להתנצל בפני האברך. ביקש העשיר את סליחת האברך, אך זה אמר לו: אני סולח לך, אבל כל העיר חושבת שאני גנב. הלכו השניים לבית הדין והדיינים הציעו להם להשיא את ילדיהם ביחד וכך יאמינו אנשי העיר שהשמועה אינה נכונה. וכך היה והזוג הצעיר קיבל את הארנק עם הכסף.
השבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, נקבל על עצמנו לדון לכף זכות כל אדם וכל מעשה. גם אם נראה לנו שאין אפשרות למצוא כף זכות, נתאמץ ככל יכולתנו לעשות זאת. ובע"ה זכות הקבלה הטובה הזו תעמוד לאגם בת מירב (ברגר) והיא תשוב הביתה במהרה. שבת שלום.