זמני כניסת ויציאת שבת

זמני כניסת ויציאת שבת בפתח תקוה: השבת של ה-6 ביולי בפתח תקוה, ל' בסיוון התשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 19:28 ותצא למחרת בשעה 20:33. השבוע אנו קוראים את פרשת: קרח, לזכות אבינתן בן דיצה תרצה (אור).

"ותעצר המגיפה" (פרק י"ז, פסוק י"ג)

הרב יצחק זילברשטיין מביא בספרו 'טובך יביעו' שבזוהר הקדוש מובא שלשלושה אנשים צריך להחניף: לאשתו, לרבו ולבעל חובו. מה זה אומר להחניף לאשתו? להחמיא לה על כל מה שהיא טורחת ומתאמצת עבורו. ומי שמתנהג בדרך זו יראה בביתו ברכה ושלום. גם חינוך ילדים צריך להיעשות בדרכי נועם ולא ללכת ראש בראש. מחמאה אחת יכולה לעשות יותר ממאה דברי תוכחה.
(פרשת קרח)

מביא הרב זילברשטיין מעשה שראה באם חכמה שבמחשבה חכמה הרגיעה את בתה הקטנה, וכך היה. השתיים צעדו ברחוב כשלפתע החלה הקטנה לצרוח שהיא עייפה ורוצה לישון. לא הועילו כל שידולי האם, שהנה הנה הן מגיעות הביתה והיא תוכל לישון כאוות נפשה. הילדה צורחת ומסרבת להפסיק. ראתה האם כי לא תצליח לשדל את הילדה לצעוד הביתה ועצרה ליד ספסל בתחנת האוטובוס. "לכי לישון על הספסל", היא אמרה לבתה. "אני אחכה לך עד שתתעוררי". הקטנה נשכבה על הספסל וכעבור רגעים אחדים קמה והחלה לצעוד במרץ.
השבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, נקבל על עצמנו להחמיא. בחרו מישהו שקרוב אליכם; הורה, ילד, חבר, שכן, קולגה, והשבוע רק תחמיאו לו. החל מהשבוע נזכיר בכל שבוע חטוף אחר שזכויות הקבלה הטובה שלנו יעמדו לו לשוב במהרה. והשבוע נקבל על עצמנו ונתפלל על אבינתן בן דיצה תרצה (אור) שישוב כבר הביתה. ולזכות חיילי ישראל ולזכות העם שלנו. שבת שלום.