בית משפט השלום בנתניה פסק לאחרונה פיצויים של 25 אלף שקלים לתושב נתניה, לאחר שהגיע לבית החולים בלינסון לטובת ניתוח עיניים, אך נשלח לביתו על ידי הרופא מספר דקות לפני הניתוח, בטענה כי לא הביא איתו את טופס ההתחייבות (טופס 17) לניתוח.
1 צפייה בגלריה
ניתוח
ניתוח
ניתוח
(צילום: shutterstock)
המקרה אירע בחודש יוני האחרון, כאשר תושב נתניה, פנסיונר בן 67, הגיע לבית החולים בלינסון לצורך ניתוח עפעפיים, לאחר שנבדק ונמצא כי העפעפיים מסתירים מחצית משדה הראייה שלו. במכתב שקיבל לקראת הניתוח, נכתב כי "אין צורך בהתחייבות", ולכן התובע נמנע מלהביא איתו טופס התחייבות לניתוח. על פי כתב התביעה, לקראת הניתוח, הפסיק התובע לטיול כדורים מדללי דם אותם נטל באופן קבוע.
התובע מתאר כי הגיע לבית החולים בשעה 06:00 ביום הניתוח, עבר בקבלה, עלה למחלקת העיניים בבית החולים ועבר בדיקות א.ק.ג. ודם לקראת הניתוח. לאחר המתנה, התובע טוען כי נכנס לשוחח עם הרופא המנתח, וחתם על טופס ההסכמה לקראת הניתוח, כאשר הרופא המנתח אף סימן על מצחו של התובע את האזור המיועד לניתוח. התובע אף מוסיף ומתאר כי נכנס לחדר ההלבשה כפי שהורו לו, הסיר את בגדיו וחפציו והתלבש בבגדי בית חולים לקראת הניתוח.
קראו גם:
רגע לפני הכניסה לחדר הניתוח, התובע טוען כי הרופא המנתח שאל אותו האם הביא איתו טופס התחייבות. התובע טען בפני הרופא, כי במכתב שקיבל, צוין כי לא נדרש ממנו להביא כל התחייבות. התובע ממשיך ומתאר כי הרופא אמר לו שמבחינתו, לא יוכל לבצע את הניתוח ללא טופס ההתחייבות. למרות בקשות חוזרות ותחינותיו של התובע, לטענתו, הרופא דבק בסירובו. בשל כך, חזר התובע לביתו, ובעיית הראייה שלו נותרה על כנה.
"אין צורך להכביר במילים על עוגמת הנפש האדירה, על הנזק על הטרחה ועל ההוצאות שבית החולים גרם לתובע בשל גישתו חסרת האחריות וחסרת הבסיס של הרופא המנתח להמציא לידיו טופס התחייבות בשעה שבית החולים בו הוא פועל כותב לתובע בצורה ברורה ומפורשת שאין כל צורך בכך", נכתב בכתב התביעה.
כאמור, בית המשפט פסק לטובת התובע סכום של 25 אלף שקלים, והוצאות משפט של 300 שקלים, זאת לאחר שבית החולים לא הגיש כתב הגנה.
מבילינסון נמסר בתגובה: "בית החולים מתנצל על עוגמת הנפש של המטופל. מערך ניתוחי העיניים בבילינסון הוא מהטובים בישראל ומבוצעים בו בכל שנה אלפי ניתוחים מצילי ראייה. במכתב שקיבל המטופל בו צוין כי אין צורך בטופס 17 נפלה טעות. בית החולים למד את המקרה והפיק את הלקחים על מנת שמקרה דומה לא ישנה".
לכל העדכונים – חדשות נתניה