זמני כניסת ויציאת שבת בפתח תקוה: השבת של ה-17 באוגוסט בפתח תקוה, י"ג באב התשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 19:01 ותצא למחרת בשעה 19:01. השבוע אנו קוראים את פרשת: ואתחנן, לזכות אוהד בן קרן אסתר (בן עמי).

"כבד את אביך ואת אמך"

(פרק ה, פסוק ט"ז)

רבות דובר על החובה לכבד את ההורים ולשמוע להם. כיבוד הורים הוא אחד המצוות הקשות והגדולות בהם נצטווינו. ומי שמצליח, ממשיך הפסוק, "למען יאריכו ימיך", שכר גדול יש לאלו המצליחים לכבד את הוריהם בכל מאודם.
מעשה היה ביהודי שנסע לו לחו"ל על מנת לעסוק בפרנסה. אותו האיש סחר בגושי כסף ובמטילי זהב וכשהגיע זמנו לשוב לביתו ולמשפחתו, יעץ לו אביו: "ראה בני, אתה הולך לארצך עם שק כבד שבו מטילי זהב ומשקלו רב. אם תלך עם שק אחד לא יהיה לך שיווי משקל. שמע לעצתי וקח עמך שק נוסף מלא באבנים אותו תישא על כתפך השניה".
שמע הבן הנאמן בקול אביו וכך עשה. בדרכו לאוניה שהובילה אותו לארצו, פגשו אותו אנשים שתהו בקול: "מדוע הנך נושא שק מלא באבנים?", הסביר להם הבן כי הוא נושא את השק על פי עצתו של אביו. אמרו לו האנשים: "אם אביך ייעץ לך לשאת שק אבנים בגלל שיווי משקל, מדוע שלא תיקח את שק הזהב ותחלק את מטילי הזהב לשני שקים? כך יהיה לך קל יותר ותישא רק את מטילי הזהב".
סירב הבן לשמוע לקולם להמשיך לשאת את שק האבנים כאשר יעץ לו אביו. גם לאוניה השטה לארצו עלה האיש עם שני השקים. ויהיו היום וסערה גדולה באה על נוסעי האוניה. כדי להקל על משקל האוניה, ציוו רב החובל ואנשי צוותו על כל הנוסעים לזרוק למים מחצית ממשאם. לקח הבן המסור את שק האבנים וזרק אותו למים וכל רכושו האמיתי והיקר נשאר איתו.
השבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, נקבל על עצמנו להתאמץ לכבד את הורינו ולשמוע בקולם. ובע"ה זכות הקבלה הטובה הזו תעמוד ל אוהד בן קרן אסתר (בן עמי) והוא ישוב הביתה במהרה. שבת שלום.