שם מלא: מושיקו רזל
גיל: 35 / מצב משפחתי: נשוי +3
מוטו לחיים: אסור לשכוח מאיפה באת
איך התחלת?
"כבר מגיל 10 הייתי מצטרף לבסטה של אבא שלי בשכונת התקווה. אבא המשיך את העסק של סבא שלו כשעלה לארץ ב-51', להכנת ומכירה של עמבה וירקות כבושים. כבר אז ראיתי איך אנשים מתחברים לאוכל עם טעם של פעם".
מה חשבה המשפחה שלך?
"אבא שלי כמובן היה מרוצה אבל הוא רצה לראות שאני רציני ואני רציתי להוכיח לו את עצמי. כשסיפרתי לו שאני רוצה להקים מפעל הוא אפילו קנה לי את האדמה אבל אמר לי שמכאן ההוכחה מוטלת עלי, וזה דרבן אותי להצליח".
2 צפייה בגלריה
מושיקו רזל
מושיקו רזל
מושיקו רזל
(צילום: מהאלבום הפרטי)
איזה תלמיד היית?
לא הייתי התלמיד הכי טוב בתיכון אבל ללא ספק בוגר מצטיין בבית הספר של החיים. את התיכון עזבתי בכיתה י' ונהגתי להסתובב עם חבר'ה בעייתיים. למזלי האהבה שלי לעסק והרצון להשקיע בו התוו לי דרך להצלחה. כשהתחלתי ממש לעבוד עם אבא בגיל 12 ראיתי באמת איך העולם עובד ואיך אנשים מתנהלים.
מי היה המנטור שלך לעולם העסקי?
אבא שלי, שליווה אותי לאורך כל הדרך ואמר לי את המשפט הכי חשוב בעסקים: "תעשה אמה שאתה רוצה אבל אם עשית טעות– תלמד ממנה"
ספר על החיבור שלך לעיר.
שכונת התקווה זה נוף הילדות שלי ועבורי כאן הכל התחיל. סבא של אבא עלה ארצה לתל אביב מבגדד. כבעל משפחה ל8 ילדים שהשאיר הכל מאחוריו, החל להתפרנס כאן כמוכר סביח הראשון בארץ. בסוף ימי שישי היה מביא ירקות בזול מהשוק, ומחמיץ אותם בחצר הבית. אני נכנסתי לתמונה בגיל 10 ליד אבא שלי שהחליף את סבא וסבתא בניהול העסק. ראיתי איך עסק משגשג עם קהל לקוחות נאמן שהתחבר לטעם האותנטי של המאכלים המסורתיים".
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
יש לנו קהל לקוחות נאמן ואנחנו מייצרים לבתי עסק ורשתות ברחבי הארץ. ללוס אנג'לס אנחנו מייצאים עמבה מדי חודש. ברור שסוד ההצלחה טמון בטעם האותנטי ובחומרי הגלם. כולם מתלהבים מזה שלמוצרים שלנו יש טעם של פעם, של הבית. אנחנו מייצרים מחומרי הגלם הכי טריים ומובחרים ומעבירים אותם תהליכי כבישה מהירה והחמצה ישר לאחר שנקטפו.
איך אתה מאזן בין תחום העיסוק לחיים האישיים שלך?
המשפחה שלי רואה אותי רק בסופי שבוע. אני מתחיל יום עבודה ב4 לפנות בוקר ומסיים בין 20 ל22. גם המשפחה שלי חיה את העסק. אשתי והילדים משוגעים על העמבה שלנו ואוכלים אותה עם כל דבר אפילו בכריך גבינה או טונה.
2 צפייה בגלריה
מושיקו רזל
מושיקו רזל
מושיקו רזל
(צילום: מהאלבום הפרטי)
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
בהתחלה הייתה אי וודאות גדולה ולא הצלחתי לעצום עיניים בלילות. בהמשך הכל הסתדר ברוך ה' כי המרכולים היו בין העסקים היחידים שהורשו לפעול והייתה דרישה גבוהה למוצרים שלנו. בחודש השני הייתה קפיצה מטורפת בביקושים כל משלוחי המזון היו בקפיצה אדירה ואנחנו ארזנו לכולם את החמוצים
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
כשלקוח בא אלי ואומר לי " וואו זה ממש הטעם של סבתא שלי, זה מזכיר לי את הילדות".
מבחינת ההישג הכי חשוב, זה כמובן פתיחת המפעל שלנו בבאר טוביה. הוצאנו רישיון יצרן שזה תהליך מפרך במיוחד אבל הנה אנחנו מייצרים כיום חמוצים עמבה וכבושים איכותיים לכל חלקי הארץ ולעולם.
למי אתה מרגיש חוב של תודה על הצלחתך?
לאבא שלי כמובן. על כך שהאמין בי ונתן לי את הדחיפה והדרבון להצליח
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"אמונה ורק אמונה, כי בלעדיה שום דבר לא יקרה. כשיש אמונה ורצון אין מחסום בעולם. טיפ נוסף שגם אותו קיבלתי מאבא שלי זה אף פעם אל תשכח מאיפה באת ואת האנשים שבדרך. גם כשאני היום בתקופה מוצלחת, מסתובב בעולם והולך לתערוכות, אני עדיין בקשר עם אותם אנשים איתם עבדתי בתחילת הדרך. גם כשאני כבר לא צריך מהם סחורה אני קונה מהם, כי הם יקרים וחשובים לי מאוד".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"באותו מקום שאני נמצא בו כרגע. אני אסיר תודה על מה שיש לי ועל הדרך שכבר עברתי ולא רוצה יותר ממה שיש לי היום".
מעדני עופר נמכרים ברשתות השיווק המובחרות
ובחנויות המפעל מעדני עופר: הרצליה, סוקולוב 33.
טל': 097887611
רחוב נוריאל שכונת התקוה, תל אביב.
טל': 035374488
רחוב הרצל ,52 רמת גן.
טל': 0508859606
פורסם לראשונה: 15:39, 21.06.21