"יגאל מכון אורטופדי" מספק שירותי אורטופדיה מקיפים בהתאמה אישית ללקוח קרוב לחמישים שנה. הוא הוקם על ידי יגאל דרורי ז"ל, שהיה רב אומן בייצור מדרסים, ובנו, יאיר, שגדל לתוך העסק, העמיק והתמקצע בתחום אבחון בעיות כף הרגל וייצור מדרסים, והיום הוא מוביל את המכון, השוכן ברחוב הרצל 57 ברמת גן, קדימה.
המכון הוא בין הבודדים בישראל המייצר מדרסים אורטופדיים בהתאמה אישית מחומרים טבעיים המיובאים מגרמניה והמיוצרים בשיטה ייחודית. בנוסף הוא משווק מוצרים אורטופדיים מכל הסוגים.
1 צפייה בגלריה
יאיר דרורי
יאיר דרורי
יאיר דרורי
(צילום: באדיבותו)
"כבר מגיל 13 הייתי נמצא שם הרבה", מספר דרורי. "אמי אחות מיילדת בבילינסון, אבי היה טכנאי אורטופד, והוא היה המנטור שלי, ולימד אותי את המקצוע".
דרורי הוא טכנאי אורטופדיה (בוגר אוניברסיטת תל אביב), מומחה לבעיות כף הרגל ומומחה בייצור מדרסים בשיטת אורטוטק הייחודית. הוא הצטרף למכון בגיל צעיר, לאחר שירותו הצבאי נסע ללימודים בגרמניה, את ההתמחות עבר בביה"ס הבינלאומי לאורטופדיה במינכן, ומאז עבר השתלמויות במגוון תחומים, ביניהם כף רגל סוכרתית, ספורטאים, קטועי רגליים, בעיות ברכיים וגב, בניית חגורות שבר בקעים (קילה) בבטן, תכנון ויצירת מדרסים מחומרים מיוחדים לפתרון מגוון בעיות בכפות רגליים.
הקו המנחה שלו הוא להביא לישראל את האיכות, השירות והתרבות הגרמנית בתחום האורטופדיה, "המנטור שלי, בנוסף לאבי ז"ל, הוא המורה שלי בגרמניה, רולנד, אני שואב ממנו הרבה מאוד השראה".
איך זה מתבטא בעסק?
"אני מאוד אוהב ללמוד. כל פעם שנסעתי להשתלמויות, כנסים ולימודים, ניסיתי להחזיר איתי את התרבות הגרמנית. אם זו פדנטיות, תרבות העבודה, טיפול אישי, ובעיקר –הקפדה על חומרי גלם וייבוא חומרי גלם איכותיים משם".
איך הגיב הקהל הישראלי?
"הלקוח הישראלי מזהה איכות ושירות טוב. אצלי הוא תמיד מקבל יחס אישי, סבלנות, הוא יודע שזוכרים אותו. הוא גם יודע שאצלי יקבל בדיוק את מה שהוא צריך, אני לא משווק באופן אגרסיבי, ומתאים ללקוח במדויק את מה שהוא זקוק לו. לקוחות אוהבים ומעריכים את זה, לכן יש הרבה פידבק חיובי ופרגון".
דרורי מספר שמשבר הקורונה לא פסח על העסק, "אנשים לא הלכו לרופא, לכן הרופא לא שלח אליי וזה נהיה מעגל, יחד עם זאת אנשים רבים לא הגיעו לחידוש מדרסים, עקב בעיות תקציב ו/או חשש לצאת מהבית, אך במקביל לחששות ולאילוצים, ישנה חשיבות רבה מבחינה רפואית, למעקב אחר תפקוד המדרסים וביצוע תיקונים לאורך זמן, לשימור ושיפור האפקטיביות של המדרס לבעיות כף הרגל ואיכות החיים של המטופל. לשמחתי יצאנו מזה בשלום, והעסק שוב צועד קדימה".
מה גורם לך תחושת סיפוק בעבודה?
"כשלקוח אומר שאין לו כאבים בזכות הטיפול והמדרסים שהתאמנו לו, זה האושר הכי גדול. אין דבר מספק יותר מאשר לעזור למישהו".
המכון האורטופדי מספק שירות לקהל רחב מאוד, "אם פעם היה נהוג לחשוב שזו נחלת המבוגרים, היום יש הרבה יותר מודעות", מספר דרורי. "מגיעים הורים עם ילדים על מנת לדאוג למדרסים איכותיים, קיים ביקוש אצל ספורטאים ואצנים לשם מניעת נזקים ושמירה על כפות הרגליים והגב. בכלל, היום המודעות לבריאות היא גדולה הרבה יותר מבעבר".
הטכניקה הגרמנית מאפיינת במיוחד את המכון, "למעשה מדובר במדרסים מחומרים טבעיים, עשויים קליפה של עץ", מסביר דרורי ומפרט: "המדרסים מחזיקים מעמד יותר זמן, מנדפים זיעה, ומתאימים לפתרון מגוון בעיות כף הרגל, כגון: בעיות סכרת, מתאימים במיוחד לספורטאים ולחיילים במסגרת המאמץ הרב שהם מפעילים על הרגליים והגוף. החומרים אצלי טבעיים ואיכותיים ואני נוסע במיוחד לגרמניה לבחור אותם".
יש מישהו שהיית רוצה להודות לו?
"בעיקר להורים. אבא זכרונו לברכה, אמא שלי, וגם לגרמנים. חייתי שם, ויש בגרמניה קהילה מדהימה של יהודים, אני מעורב בקהילה, ומאמין שלמרות התווית השלילית של גרמניה, צריך לקחת את החיובי והטוב. את זה אני עושה בעסק בהצלחה".
איזה טיפ תיתן למישהו בתחילת דרכו?
"הייתי מייעץ לו ללמוד, ללמוד וכל הזמן להמשיך לפתוח ספרים וללמוד. אני כל הזמן נוסע להשתלמויות, ממשיך להעשיר את הידע ולהתמקצע. אי אפשר להיכנס לתחום האורטופדיה בלי להיות בקיא בתחום, וכל הזמן להמשיך להתחדש ולרכוש עוד ידע".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"אני רוצה שקט ושלווה. להמשיך לעבוד, לעזור לאנשים. אני רוצה שכל מי שרוצה מדרסים טובים ואמיתיים ידע שהוא ימצא אותם אצלנו".
פרטים ליצירת קשר:
הרצל 57 רמת גן
פורסם לראשונה: 11:33, 21.06.21