איך התחלת?
אחרי 30 שנה בעולם החינוך, באחת ההשתלמויות השגרתיות במסגרת הלימודים ב'בר אילן', הרגשתי שהחלק של המיניות בתחום המשפחה היה קטן בתוכנית הלימודים בחינוך הממלכתי-דתי. רציתי להתמקד ולהשקיע בחלק הזה, ובייחוד במגזרים בהם הנושא פחות נפוץ. פניתי ללימודי אבחון, הערכה וייעוץ בהפרעות בחיי אישות, במרכז י.נ.ר בירושלים. לצד זה, כמורה לחינוך מיוחד, ראיתי חשיבות לפעול בנושא התבגרות במיניות במסגרת הזו. המשכתי ללימודי ייעוץ זוגי, והבנתי שבכל ייעוץ זוגי מגיעים במהירות לדבר גם על הקשיים המיניים. שנת הלימודים האחרונה הייתה השנה האחרונה שלי כמחנכת, והחל מהשנה הבאה אתפקד כמורת שילוב ואמשיך כמומחית תחום ב"מתי"א" רמת גן ובערים נוספות.
2 צפייה בגלריה
טלי גלזר
טלי גלזר
טלי גלזר
(צילום: ענת קזולה)
מה חשבה המשפחה שלך?
"תמכה ואף חיזקה את הבחירה שלי. ידוע אצלם שאני אדם שנעים וקל לשוחח עמו גם על נושאים מורכבים שהצניעות יפה להם. אחת מתכונות האופי שלי היא שאני נגישה וטוטאלית בהווייתי. עידו, בן זוגי, אמר שאחרי למעלה מ-30 שנה יחד אנחנו החברים הכי טובים אחד לשנייה. כנראה שעלינו על משהו וכדאי להפיץ את התובנות ולעזור גם לאחרים".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך?
"לכל אדם יש זכות בסיסית לזוגיות, לאהבה ולמיניות. ללא הבדלי תרבות, מגדר, גיל, מבנה משפחתי, רקע, נטייה מינית, אמונה, לקות ומוגבלות. כל אדם הינו יצור מיני, ויש לו הזכות להביע את רגשותיו, לממש את מיניותו ולקבל חינוך והדרכה מתאימים. למדתי כי המענה לתלמידים בחינוך המיוחד מצריך ליווי פרטני התואם את הקשיים והצרכים לכל מתבגר/ת, ובנוסף, אין ליווי להורים שהילדים שלהם מתמודדים עם הנושא".
ספרי על החיבור שלך לעיר.
"נולדתי והתחנכתי בעיר. את כלל שנותיי כמחנכת העברתי ברמת גן. בשנים האחרונות אני משמשת גם כמומחית תחום מיניות בריאה במתי"א רמת גן ובערים נוספות. כיום בבעלותי קליניקת "בייתא" להתבגרות, זוגיות וחיי אישות, הנותנת מענה למתבגרים ולזוגות מכלל המגזרים וגם היא ממוקמת ברמת גן.
2 צפייה בגלריה
טלי גלזר
טלי גלזר
טלי גלזר
(צילום: ענת קזולה)
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
"כשזוגות רבים, ברוב המקרים הם מייחסים את הסימנים לבעיה כבעיה עצמה ופחות שמים לב שמדובר בתסמינים למשהו עמוק יותר. בשורה התחתונה: רוב הזוגות שמגיעים אלי לא חשים אהובים".
איך השפיע עלייך משבר הקורונה?
ממשבר, להזדמנות ולצמיחה. נגיף הקורונה יצר הזדמנות להתבוננות פנימית ומשפחתית, והוביל מ-ליכוד התא הגרעיני ל-חיזוק החוסן הנפשי ו-אף לצמיחה מקצועית, לעזור לזוגות שנקלעו לתוך המשבר ללא "רזרבות" לחיות מהן. במהלך השנה האחרונה פנו יותר זוגות לטיפול, מכיוון שהישיבה בבית העצימה דברים שכבר בעבעו קודם לכן.
מתי את מרגישה הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"כאשר זוג מגיע ואחד הצדדים מגיע כעוס. לאחר שאנו מנסים להבין על מה זה יושב ו"להחליף משקפיים" אתה מבין שזו הפרשנות שלך. אותו צד מבין שהצד השני פעל בדרך מסוימת בגלל סיבה לגיטימית שלא נראתה בהתחלה, ואז יש אליו נחמה והבנה. כשאני רואה את הרגעים הללו אז אני מבינה שאני במקצוע הנכון".
ספרי לנו משהו שרק מי שקרוב אלייך יודע.
"אם לא הייתי בתחום הזה אני משוכנעת כי הייתי מבקרת מסעדות או שחקנית. ולראייה, כתבתי וביימתי הצגה בתחום ההתבגרות: 'שלום ילדות WELCOME בגרות', בהשתתפות שחקנים בוגרי "בית-צבי" ואני אף מתכננת להעלות מופע סטנד-אפ קצר".
תני טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"אופטימיות זה שם המשחק. לראות את חצי הכוס המלאה בכל דבר. כשאתה כזה, אתה מצליח להוציא את זה גם מאנשים אחרים. מי שבא אליך לעזרה חייב לקבל ממך את התקווה, העידוד ולעזור להאיר את הטוב והיפה בחייו".
איפה את חולמת להיות בעוד 10 שנים?
"אני מקווה להמשיך להיות שמחה ומאושרת ולקום בכל בוקר לעבודה כאילו זה היום הראשון ולהמשיך להיות משמעותית בעשייה שלי".
ליצירת קשר:
058-7600226 (טלי)
talig.korchak@gmail.com

הפקה: חן שקליאר ברששת - Q ELITE BEAUTY. סטיילינג: לורה פלדמן. איפור ועיצוב שיער: לירז סולומון. בגדים: רנואר. לוקיישן: Vert Lagoon Hotel
פורסם לראשונה: 13:48, 21.06.21