איך התחלת?
"אני מדריכה כל החיים, במש"צים, בצופים, בצבא. בשלב מסוים הבנתי שהדרכה זה מקצוע ושאני טובה בו. ברגע שהשתחררתי התחלתי להדריך בתי ספר ותנועות נוער במסלולים בטבע, הופתעתי מכמה שאני אוהבת להדריך נוער וילדים בטבע על צמחים, גיאולוגיה ועל מאחורי הקלעים של המקומות שמטיילים בהם. היום, אולי בגלל שהתבגרתי קצת אני הרבה יותר נהנית להדריך בוגרים, העומק של השיח וההבנה שלהם מאתגרים אותי וגורמים לי להמשיך ללמוד. בכל זאת אני שומרת על המאפיינים של הדרכת נוער, ומשתדלת להעביר ידע מורכב יותר אבל בצורה תמציתית ומצחיקה".
2 צפייה בגלריה
מעין קיצוני
מעין קיצוני
מעין קיצוני
(צילום: שירן קפלן)
מה חשבה המשפחה שלך?
"אני דור שני להדרכת טיולים, התחלתי לטייל בארץ עוד לפני שידעתי ללכת אז אף אחד לא הופתע".
איזה פידבק קיבלת מתושבים וגורמים שונים בעיר?
"הכי שמחתי לשמוע שתושבים גילו דברים חדשים על השכונה בה הם גרים, לפעמים כבר עשרות שנים".
ספרי על החיבור שלך לעיר.
"תל אביב מאז ומתמיד מרגשת אותי, בכל שלב בחיים מצאתי בה את מה שחיפשתי, ים, תרבות ובילויים. היום, ככל שאני חוקרת את העיר כך אני מופתעת יותר מאינספור הסיפורים והאירועים המרתקים שקרו בה פעם וכמה היא לא מפסיקה להשתנות ולהתחדש גם היום. במהלך הסגרים למדתי לעומק את הקילומטר שבו אני גרה, בין כיכר רבין לכיכר הבימה ובסגר האחרון החלטתי להוציא סיור במקום, לתושבי הקילומטר עם אוכל ושתייה מעסקים מקומיים באותו הרדיוס. בסיור אני מספרת על גן החיות ההיסטורי שהיה בגינת הדסה וגם על דברים שקורים היום, למשל בראש הבניין שמול העירייה התנהלה מלחמת גרפיטי בין אוהדי מכבי והפועל, כל כמה ימים צילמתי שם גרפיטי חדש. זה גרם לי לחקור קצת על תולדות הסכסוך והיום אני יודעת לספר ב-5 דק על עיקרי המחלוקת ההיסטוריים בין האוהדים של שני המועדונים".
איך את מאזנת בין תחום העיסוק לחיים האישיים שלך?
"אני מוציאה חברים ומשפחה לטיולי הכנה, אני בודקת עליהם את ההדרכות שאני כותבת ומקבלת פידבקים וגם מבלה איתם באותו זמן".
2 צפייה בגלריה
מעין קיצוני
מעין קיצוני
מעין קיצוני
(צילום: שירן קפלן)
תארי את לוח הזמנים של יום ממוצע שלך.
"כל יום נראה אחר לגמרי, יום אחד אני קמה בזריחה ברמת הגולן להדריך מסלול ובהמשך אותו שבוע אני קמה בצהריים לסיור ערב ביפו. ובימים בלי סיורים אני עובדת מהבית או מבתי קפה"
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
"הקורונה שינתה את החיים שלי לגמרי, ברגע אחד העבודה הפסיקה לחלוטין. זה היה אתגר רציני, הייתי צריכה להמציא רעיונות סופר יצירתיים שיתאימו למצב, כמו לילות מטר כוכבים בפתחת ניצנה, אבל מכל הקושי בסוף יוצא מתוק ואני מסיימת את התקופה הזאת עם המון סיורים חדשים".
מתי את מרגישה הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"אני חושבת שאני די ברת מזל שאני פוגשת אנשים ביום כיף שלהם, כשהם רגועים ובאו ליהנות. המטרה של כולנו, שלי ושל הקבוצה – היא להפוך את הזמן המשותף שלנו לחוויה מיוחדת וכמה שיותר משמחת. אני מאוד משקיעה בהכנה של הסיורים כדי שאוכל במהלכם להיות כמה שיותר נינוחה וגמישה לשינויים ורצונות של הקבוצה והסיפוק הכי גדול הוא לשמוע שממליצים עליי".
תני טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"אל תפסיקו לשפר את הסיורים שלכם גם אחרי שהם כבר מעולים. ואת הסיפורים ואת העובדות הכי מעניינות אתם תלמדו מהמטיילים שלכם".
איזה סיורים את הכי אוהבת לערוך?
"אני הכי אוהבת להדריך סיורי ימי הולדת, זה קונספט מהמם שיצרתי, אני מתחקרת את המשפחה והחברים לפני הסיור ואז במהלך הסיור אני משלבת את הסיפורים על החוגג. זה נותן המון תשומת לב ואהבה למי שחוגג יומולדת וזה בעיקר הופך סיור או טיול בכל מקום בארץ למשהו מאוד ייחודי ולאירוע אישי ומרגש".
ספרי משהו שרק מי שקרוב אלייך יודע.
"יש לי חלום לגור בקראוון".
אתר אינטרנט – www.travel-outloud.com
רשתות חברתיות - Travel Out Loud - Maayan Kitzony
טלפון – 054-7867888
דוא"ל – outloudtlv@gmail.com