לא כך דמיינה לינור עזרא טוהבש את חגיגות יום הנישואין העשירי שלה. היא ובעלה, יוסי, יצאו לארוחה במסעדה האהובה עליה, אך מיד בסיומה החלה לחוש כאבים מייסרים. היא הובהלה במהירות לבית החולים וולפסון. חייה ניצלו בזכות ניתוח חירום לכריתת כיס מרה.
2 צפייה בגלריה
לינור ויוסי טוהבש
לינור ויוסי טוהבש
לינור ויוסי טוהבש
(צילום: באדיבות המשפחה והמרכז הרפואי וולפסון)
"הכל התחיל כמה שבועות לפני יום הנישואין שלי", מספרת טוהבש (32) אם לשלושה. "התחלתי להרגיש כאב בטן וחוסר נוחות אחרי הארוחות. מעין שריפה שאני לא יכולה להסביר במילים. כשפניתי לאחד ממוקדי הרפואה במרכז, אמרו לי שאין לי כלום".
כאשר הכאבים לא פסקו, היא הגיעה למרכז הרפואי וולפסון, שם אובחנה ע"י הצוות הרפואי עם אבנים בכיס המרה. ״קבעו לי תור לניתוח כריתת כיס מרה ובינתיים נתבקשתי לשמור על תזונה דלת שומן. הקפדתי מאוד, עד שהגיע יום הנישואין העשירי שלי ושל בעלי".
מה קרה באותו ערב?
"הלכנו למסעדה האהובה עליי ומשם הכל הלך והידרדר". בסיום הארוחה החגיגית, היא הובהלה עם כאבים עזים מאוד לבית החולים. "צרחתי מכאבים, לא הצלחתי להרים את עצמי ולדבר. הכאבים היו פשוט משתקים".
בוולפסון אבחנו במהירות שמצבה החמיר. האבנים גרמו לדלקת לבלב עם הידרדרות במצב.

2 צפייה בגלריה
 פרופ' מרדכי שמעונוב
 פרופ' מרדכי שמעונוב
פרופ' מרדכי שמעונוב
(צילום: דוברות המרכז הרפואי וולפסון)

"לאחר ייצוב וטיפול שמרני הוחלט לבצע ניתוח לפרוסקופי לכריתת כיס המרה יחד עם צנתור של דרכי המרה, וצילום שבו התגלה שמדובר גם באבן בדרכי המרה ובמצב מאתגר שנקרא סינדרום מיריצי, בו אבן בצינור כיס המרה לוחצת על צינור המרה הראשי וגורמת לצהבת. היה צורך בשיתוף פעולה בין גסטרו לכירורגיה על מנת להימנע מניתוח גדול הקשור בפתיחת בטן", מסביר פרופ' מרדכי שמעונוב מנהל מחלקה כירורגית א' במרכז הרפואי וולפסון.
לינור, על מה חשבת באותם רגעים קשים?
"פחדתי כל כך ולא הפסקתי לחשוב על בעלי האהוב ועל הילדים, לא רציתי שיראו אותי ככה במצב הזה. להורים שלי שתמכו בי כל כך והיו איתי 7\24 לא נתתי ללכת, חששתי מכל רגע. פתאום הגיע פרופ' שמעונוב מנהל המחלקה מביתו כדי לטפל בי, הוא דאג לי כל כך ולא עזב אותי לשנייה. הוא וד"ר גרינר פשוט הצילו את חיי. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא הייתי נפגשת עם שני המלאכים האלו".
אולם גם לאחר הניתוח, הסכנה עוד לא חלפה. לאחר שהחלימה מההליך הכירורגי התברר כי יש לה אבן גדולה מאד, שעדיין תקועה בצינור המרה. לאחר דיון משותף בין מכון הגסטרו למחלקה הכירורגית הוחלט לבצע פרוצדורה אנדוסקופית מורכבת על מנת לחסוך ניתוח מורכב עם פוטנציאל גבוה לסיבוכים קשים.

קראו גם:

״לינור עברה פעולה אנדוסקופית מיוחדת אשר בו מוכנסת דרך הפה מצלמה זעירה לתוך דרכי המרה ומבצעים ריסוק של האבן על ידי גלי קול", מסביר דר' תומר גרינר, מנהל היחידה לאנדוסקופיה פולשנית. ״טכנולוגיה זו מאפשרת לנו 'לטייל' בדרכי המרה הזעירים ביותר עם מצלמה ולהגיע לכל אבן ולרסק אותה וכך לחסוך למטופלים סבל רב".
"אין לי מילים להודות על היחס המדהים שקיבלתי מהצוות הרפואי, החל מכוח העזר ועד הרופא הבכיר ביותר. אני אסירת תודה וברת מזל שהגעתי לוולפסון. למקום הנכון בזמן הנכון", מסכמת לינור, וזה הרגע לאחל לה שחגיגות יום הנישואין ה-11 יתקיימו בבריאות מלאה ובמקום משמח יותר.