מאז השבעה באוקטובר, מדינת ישראל ובכללה העיר פתח תקוה ידעה אירועים טראגיים רבים, אך מנגד אפשר למצוא גם בשורות משמחות כמו אחת שהגיעה השבוע מבית החולים בילינסון, בו ילדה שלי חכימי (34) מפתח תקוה לא פחות מרביעייה - שני בנים ושתי בנות.
2 צפייה בגלריה
הלידה בבילינסון
הלידה בבילינסון
הלידה בבילינסון
(צילומים: דוברות בית החולים בילינסון)

הסיכוי ללידת רביעיית עוברים הוא של אחד ללמעלה מ-700 אלף לידות, והשבוע כאמור זה קרה בבילינסון כשלזוג שלי וישראל חכימי, הורים לשניים (7ו-4) נולדו שני בנים ושתי בנות במשקל שנע בין 1.4 ק"ג ל-1.7 ק"ג כל אחד ואחת.
עד כמה מדובר באירוע משמעותי? ד"ר כנרת טננבאום גביש, רופאה בכירה במחלקת אם ועובר בבילינסון ומנהלת מרפאת תאומים, אומרת כי: "ב15-20 שנה האחרונות חל שינוי גדול בטיפולי פריון ויש פחות הריונות מרובי עוברים מתוך מטרה למנוע הריונות עם סיכון. חלק גדול מהמטופלות מקבלות המלצה לבצע הפחתה כדי לתת סיכוי טוב יותר לעוברים שנשארים, לכן רביעייה שמגיעה לסוף היריון זה מאורע נדיר והפעם האחרונה שזה קרה בבית החולים הייתה לפני כ-3 שנים להערכתי.
"מדובר בהריון מורכב מאוד גם מבחינת עניינים טכניים כמו ביצוע סקירת מערכות לארבעה עוברים, וגם מעורבים בטיפול בו צוות שלם של אנשים".

2 צפייה בגלריה
ארבעה צמידים
ארבעה צמידים
ארבעה צמידים
(צילומים: דוברות בית החולים בילינסון)

ההריון בבית החולים בילינסון


ד"ר טננבאום גביש מספרת כי שלי הייתה מאושפזת במשך מספר שבועות קודם הלידה וטופלה על ידי כל צוות המחלקה. בלידה עצמה, שהתרחשה בשבוע ה-32 להיריון, נכח צוות גדול גם כן שכלל בין היתר רופא ילדים, אחות ומיילדת עבור כל עובר וכן מרדימים ומנתחים.
"שלי מהממת ובכלל מדובר במשפחה מאוד מיוחדת", מעידה הרופאה הבכירה. "הם אופטימיים כל הזמן וחיוביים מאוד בכל סיטואציה. במהלך ההיריון כבר הפכנו להיות משפחה".
איך התחושה להיות חלק ממנה?
"זה מאוד מרגש. אנחנו עוקבים אחריהם משבוע מאוד צעיר, רואים אותם גדלים ועכשיו לראות אותם בלידה ולהחזיק אותם זה נוגע ללב".