אלוף: כשרפאל יהונתן כהן בן ה-5 מפתח תקוה היה בן שנה הוא סבל מספר פעמים מכיחלון בשפתיים. אחרי שנבדק על ידי מומחים התברר מאיזו מחלה הוא סובל.
2 צפייה בגלריה
רפאל יהונתן כהן
רפאל יהונתן כהן
רפאל יהונתן כהן
(צילום: דוברות מרכז שניידר)

מדובר במחלה נדירה וקשה ששמה ידוע אצל הרופאים כ"יתר לחץ דם ריאתי".
מה כולל הטיפול במחלה? מדובר בטיפול תרופתי באמצעות צנתר מרכזי וכמובן ביקורות תכופות במרפאה המיוחדת ליתר לחץ דם ריאתי בשניידר - אצל הרופאים המומחים תמיר דגן ואייל יעקובי.
הטיפולים ייצבו את המצב של רפאל, אבל אז חלה הידרדרות מדורגת ומשמעותית במצב של רפאל, מה שהביא אותו לרשימת המתנה להשתלת לב-ריאות כמועמד הצעיר ביותר בארץ.
לאחר שלפני חודשיים הייתה החמרה נוספת במצב הרפואי של הילד הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ לב בגלל תסמינים של אי ספיקת לב וריאות, על אף הטיפול התרופתי האינטנסיבי.
הדילמה של ההורים של רפאל יחד עם המומחים הייתה לא פשוטה: להמתין לתרומת האיברים הנדירה של לב וריאה שעלולה לעלות לו בחייו, או לבצע ניתוח לשחרור הלחץ הריאתי.

2 צפייה בגלריה
רפאל יהונתן כהן
רפאל יהונתן כהן
רפאל יהונתן כהן
(צילום: דוברות מרכז שניידר)

קראו גם:

בסופו של דבר החליטו ההורים לבצע ניתוח, במסגרתו יצרו מעקף על ידי חיבור צינור בין עורק הריאה לכיוון האאורטה (אבי העורקים).
ואכן, הניתוח המורכב לשמחת כולם הקל על הסימפטומים החמורים ממנו סבל רפאל ונתן לו עוד זמן מבלי לסכן את חייו. הרופאים אפילו מגדירים את מצבו כ"נדיר ומפתיע מאוד מבחינה רפואית".
נאחל לרפאל בריאות שלמה ורק בשורות טובות להורים ולכל המשפחה.