אחת התופעות השכיחות שמטרידות אותנו ופוגעות באיכות חיינו הם כאבי הצוואר. הסיבות לכאבי צוואר רבות ומגוונות. עודד שלם, מעסה רפואי בכיר וספורטתרפיסט, בעל קליניקה מובילה בתחום זה ברמת גן, מסביר לנו מהן הסיבות לבעיה.
"שימוש מוגבר בסמארטפון גורם לנו להיות במשך שעות רבות ביום כשהראש מוטה כלפי מטה. גם מנח השכיבה שלנו במיטה בשעות הלילה גורם לצרות אם אתם ישנים על הצד וללא כרית, זו למעשה תנוחת שכיבה בזווית שלוחצת על החוליות הצוואריות. סיבה נוספת ונפוצה היא הישיבה הממושכת מול מחשב. בנוסף, לספורטאים שבינינו, יש חשיבות רבה לאופן בו אנו מבצעים את התרגילים. יש להימנע מיצירת עומס על חוליות הצוואר. לחץ על שרירי הצוואר יוצר הגבלת טווח תנועה וכאבי שרירים מה שמוביל לפריצות דיסק צוואריות או לבלט דיסק צווארי".
1 צפייה בגלריה
טיפול בכאבי צוואר
טיפול בכאבי צוואר
טיפול בכאבי צוואר
(צילום: רעות שלם)
עודד שלם מציין כי הבעיה מובילה לעיתים לכאבי ראש חזקים, הקרנות לידיים ואף לתחושת נמלול בידיים. במקרים חמורים יותר יתווספו גם חריקות שיניים ונעילת לסתות.
עודד שלם מטפל בעשור האחרון במאות ישראלים שמתלוננים על קושי בתנועת הצוואר וכאבים חזקים שמונעים מהם לישון ולתפקד.
"לכאבי צוואר יש השלכות קשות שמשפיעות על חיי היומיום שלנו. מי שסובל מהבעיה יודע שאינו יכול להתנהל כרגיל בחייו, אפילו שינת הלילה אינה רגילה. רוב האנשים הסובלים מכאבי צוואר אינם מקבלים את הטיפול הנכון וממשיכים לחיות עם כאבים בלתי פוסקים בצוואר. לרוב, מי שסובל מבעיות אלה לא יודע למי לפנות. המטופלים שלי מגיעים אליי חסרי אונים לאחר שניסו את מיטב המומחים ואת הטיפולים החדישים בתחום אך ללא הועיל."
האם יש פתרון, או שזו בעיה כרונית שחייבים לחיות איתה?
"אסור להשלים עם פגיעה חמורה כזו באיכות החיים. ניתן לקבל את הטיפול הנכון ולהקל משמעותית על הכאבים והסבל. בכל שנותיי כמטפל, נתקלתי במאות מטופלים אשר סובלים מבעיות צוואר.
פיתחתי שיטת טיפול חדשנית וייחודית אשר משפרת משמעותית את המצב. השיטה מאפשרת החלמה מהירה יחסית וסיכוי גבוה שהבעיה תיפתר באופן מוחלט.
כמטפל אני רואה מחויבות להעניק את הטיפול הטוב ביותר לכל מי שזקוק לעזרה ומעוניין לשים סוף לכאב. השאיפה שלי היא להגיע לכמה שיותר אנשים שסובלים מכאבי צוואר, וחוששים להגיע לטיפול.
אני רוצה שידעו שיש מי שיכול לעזור להם, להקל עם סבלם ולשפר את איכות חיים.
הסיפוק והאושר האמיתי שלי מגיעים מתוצאות נהדרות שאני רואה אצל לקוחות שחוזרים לנהל את חייהם ו"שוכחים" מהכאב הנוראי שהשפיע על חייהם."
פורסם לראשונה: 10:00, 31.10.21