לצד השכול והאובדן שחווה המדינה בימים האלו, יש גם תקווה ורגעים מאושרים. אחד כזה התרחש בבוקר השבת השחורה כשבבית החולים שניידר בפתח תקוה נולדה נועה, פגה במשקל 880 גרם בלבד, לזוג הורים מאושרים לאחר שעברו טיפולי פוריות במשך שש שנים.
2 צפייה בגלריה
נועה נולדה פגה בשניידר
נועה נולדה פגה בשניידר
נועה נולדה פגה בשניידר
(צילום: דוברות שניידר)
"סמל לתקווה ולעתיד טוב יותר עבור הילדים שלנו", אומרת בהתרגשות דנה בני, אחות בפגייה שהועברה למחרת אותה שבת למתחם חדש וממוגן בבניין הזכוכית.
אותו בוקר שבת ארור שלווה באזעקות גם באזור המרכז, הפתיע את כל אזרחי המדינה, ביניהם הצוותים בבתי החולים בילינסון ושניידר. "האחיות נאלצו לתפוס את התינוק הראשון שראו ושהתאפשר להם לנתק אותו מהמכשירים ולקחו אותם למרחב מוגן. לצערנו, פגים קטנים שהיו מונשמים אי אפשר היה לנתק והם נאלצו להישאר במקום שלהם שהיה לא ממוגן", מספרת בני.
"ברגע שהבינו שזה לא אירוע חד פעמי ומדובר במתקפת טרור, מלחמה שמהווה איום וסכנה ממשית, התקבלה החלטה בבית החולים להוריד את מחלקות טיפול נמרץ לב, טיפול נמרץ ילדים והפגייה לקומה ממוגנת".
בבניין הזכוכית החדיש שנחנך בחודש מאי, תוכננה פגייה ראשונה מסוגה בארץ במתחם ממוגן עם 52 מיטות כש- 28 מהן בחדרים פרטיים. הפגייה הייתה אמורה לעבור למשכנה החדש בעוד מספר שבועות אלא שלדברי בני המלחמה הקדימה את המעבר: "בתוך ארבע שעות בלבד הועברו כ-40 פגים, וביניהם נועה, אל הפגייה החדשה בצורה מקצועית ויוצאת דופן, כאשר מי שלקח חלק בכך היו כל אנשי צוות בית החולים, מתנדבים ואנשי צבא.
"המעבר לפגייה החדשה נתן תחושת ביטחון גם לצוות המטפל וגם להורים כשהם יודעים שהתינוק שלהם נמצא במקום בטוח ובידיים בטוחות".
איך זה הרגיש לעבוד אז בתחושות של חוסר ודאות, חרדה וכאב שאפפו את המדינה בימי המלחמה הראשונים?
"כשאתה נכנס לפגיה הממוגנת יש תחושת התנתקות טוטאלית מהעולם החיצון. אתה מנותק ממה שקורה בחוץ וזה מאפשר לטפל בפגים בצורה ממוקדת ומקצועית. ברגע שאתה יוצא מדלתות הפגייה אתה חוזר למציאות והיא שוב מכה בפנים וחוזרות החששות מרקטות וחדירת מחבלים והדאגה למשפחה. הייתה לנו את הפריבילגיה לעבור לפגייה מהממת ביופיה ומשוכללת מבחינה טכנולוגית. קיבלנו את הפגייה החדשה בתקופה שהכי היינו צריכים אותה".

2 צפייה בגלריה
בית החולים שניידר
בית החולים שניידר
בית החולים שניידר
(צילום: גיל לרנר)

קראו גם:

ביום שישי השבוע, ה-17 לחודש, יצויין יום הפג הבינלאומי, ובמרכז הרפואי שניידר החליטו לציין אותו עם תמונתה של נועה שהולבשה בבגד שנסרג במיוחד עבורה בצבעי דגל המדינה. "נועה נבחרה להיות הסמל שלנו לחוזק של ישראל ולרצון של כולנו לבנות עבורה ועבור כל ילדינו עולם טוב יותר", ציינו במרכז הרפואי.
"אני בעצמי אמא לשני פגים", מציינת בני. "במשך ארבע שנים לקחתי על עצמי את הפרויקט לציון יום הפג, ובכל שנה אני מנסה להעלות את המודעות ללידה מוקדמת בדרך יצירתית כלשהי. בשנה שעברה הצגנו תערוכה בכניסה לבית החולים של צילומי פגים והשנה הדרך העוצמתית ביותר שיכולתי להביע את התחושות שלנו בין ייאוש לתקווה ובין פחד לגבורה, הייתה באמצעות התמונה של נועה שנולדה בשבת השחורה. היא מהווה סמל לניצחון גם של הפגים וגם של המדינה שלנו".