טענה כלפי בית החולים בילינסון: יולדת שסירבה לבצע בדיקת קורונה מאחר שהיא נחשבת למחלימה מהנגיף, הוכנסה לבידוד בחדרה ו"נותקה" מביתה התינוקת מרגע הלידה למשך 24 שעות.
בעקבות התערבותה של עורכת הדין אירית ינקוביץ', מיוזמי "ועדת החקירה האזרחית", יצאה על פי הנטען אשת צוות רפואי ואמרה לה שהעניין נבדק "והכל בסדר".
1 צפייה בגלריה
יולדת קורונה
יולדת קורונה
יולדת קורונה
(צילום המחשה: shutterstock)
"ועדת החקירה האזרחית" הוקמה למעשה כהגדרתה "במטרה לעודד אנשים לשתף ולספר אודות תופעות לוואי של חיסונים, הפרת זכויות אדם, פגיעה מכל סוג הפרות קודים אתיים וכן חשד לפלילים על רקע משבר הטיפול בקורונה 2020-2021".
ביום ראשון בצהריים נוצר קשר בין היולדת לבין עורכת הדין אירית ינקוביץ', ממקימי הועדה יחד עם ד"ר פינקי פיינשטיין, שגוללה את אשר אירע ברשת החברתית.
לדבריה של ינקוביץ', מאז שהיולדת ילדה את ביתה במוצאי שבת נמנע ממנה מלראותה מאחר והיא החלימה מקורונה וסירבה לערוך בדיקה.
"זה הפשע, סירוב ל-pcr", כתבה ינקוביץ. "העונש עליו - הרחקת התינוקת שאך נולדה מאימה, כליאת האם בחדרה ואיומים שיטילו עליה קנס של 3,500 שקלים בגלל הסירוב להיבדק".
קראו גם:
בהמשך סיפרה ינקוביץ' כי הגיעה לבית החולים ושם מנעו ממנה להיכנס לחדרה של היולדת כדי לשוחח עימה בעוד תנועת האנשים במקום נמשכת כסדרה. כשהיולדת ניסתה לצאת אל עורכת הדין שלה, הצוות במקום, כך נטען, ניסה להניא אותה מלעשות כן.
לבסוף, יצאה אליה היולדת ואז לדבריה של ינקוביץ' "חלפו אולי שתי דקות ולפתע פתאום הופיעה רופאה בכירה והפלא ופלא, הכל נפתר כהרף עין. פתאום אין בידוד, פתאום 'בדקו והכל בסדר, היא יכולה לראות את הילדה', פתאום הייתה טעות ובכלל יש להם את הנתונים הסרולוגיים שלה והיא לא הייתה צריכה בכלל בידוד".
בעקבות האירוע, יגישו בקרוב האם ועורכת דינה דרישה לפיצוי כספי והתנצלות בגין כליאת שווא, גרימת נזק נפשי ועוגמת נפש.
ינקוביץ' מסרה למיינט פתח תקוה: "היסטריית הקורונה הובילה לטירוף מערכות לשלילת זכויות אדם ולעבירות חמורות גם בתוך בתי החולים במקום שבו אמור אדם להרגיש בטוח ומטופל. משרד הבריאות חייב לבדוק את עצמו אם הנזק שהוא גורם בטירוף הקורונה לא עולה 'אקספוננציאלית' על התועלת אם בכלל שיש בהתנהלותו.
"לוועדת החקירה האזרחית מגיעות אלפי פניות של נפגעי התנהלות משרד הבריאות. הגיע הזמן שמישהו ישחרר את אטמי האוזניים ויתחיל להקשיב לציבור, אחרת הגלגל יתהפך על משרד הבריאות ועל הממשלה כמו שקורה בכל מקום בעולם".
מדוברות בילינסון נמסר בתגובה: "מצטערים מאוד על רצף האירועים והחוויה אותה עברה היולדת.
"לאור עליה משמעותית של תחלואת הקורונה במדינה ועל פי ההנחיות חדשות של משרד הבריאות חזרנו לבדוק את כל הנשים המתאשפזות לקורונה. היולדת סירבה לבדיקה זו בעת קבלתה לבי"ח לנשים.
"כידוע, מחוסנים ומחלימים אינם מוגנים ב100% מהדבקה של הזן החדש ואוכלוסיית היולדות והילודים הם אוכלוסייה שבסיכון.
"יולדת הזקוקה לבידוד, מקבלת חדר בודד עם כל התנאים ותשומת לב רפואית מרבית. במידה ואין בעיה רפואית, התינוק שוהה יחד עם אמו באותו החדר.
כיוון שלצד הטיפול הרפואי חשובה לנו מאוד חווית היולדת, ירועננו הנהלים ויחודדו ההנחיות לצוותים בנושא. מאחלים ליולדת מזל טוב והרבה נחת".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה