2 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
תושבת ראש העין שהגיעה בשבוע שעבר לחדר המיון בבית החולים בילינסון בפתח תקוה טוענת כי האחות במקום צעקה עליה וטענה שהיא ”עושה הצגות“. האישה הגיעה לבית החולים לאחר שסבלה מכאבי שיניים עזים והתעלפה בסניף קופת חולים. אלא, שלדבריה, במקום להתייחס לטענותיה ולטפל במצבה, בחרה אחות חדר המיון להתייחס אליה בדרך משפילה, מבזה ואלימה.
"הגעתי למיון עקב התעלפות בקופת חולים וכאב שיניים בלתי נסבל“, סיפרה. ”במשך ההמתנה במיון, תוך כדי שאני יושבת בכיסא גלגלים, חשתי כאבים עזים ותחושה שאני עומדת להתעלף. נפלתי מהכיסא והמטופלים האחרים קראו לעזרה. אלא שאז הגיעה האחות והחלה לצעוק עליי".
היא צעקה עליך ללא סיבה?
"כן. היא אמרה לי 'תפסיקי לעשות הצגות. אני מכירה אותך ואת ההצגות שלך‘. אין בינינו שום היכרות ואני גם לא מעוניינת להכיר אותה. יכול להיות שעבר עליה יום קשה במיון, עומס של חולים, או דברים אישיים, אבל יחד עם זאת, וכפי שכתוב על המעטפה שמקבל החולה 'אפס סובלנות לאלימות' הייתי מצפה שהדבר יהיה דו-צדדי, גם מהצד אשר נותן שירות“.
2 צפייה בגלריה
צילום: גיל לרנר
צילום: גיל לרנר
צילום: גיל לרנר
בהמשך, מספרת האישה, האחות המשיכה להתנהג אליה בצורה אלימה ולא מכבדת. ”חמלה, אנושיות, הבנה והכלה לא היו מצדה של אותה אחות“, המשיכה. ”היא צבטה אותי בכל כוחה מתחת לבית השחי, ליד החזה, נתנה לי מכה והמשיכה לצעוק עלי שהיא לא מתכוונת לשבור את הגב שלה. היא השאירה אותי על הרצפה מושפלת ומזועזעת מהיחס שלה כלפיי".
בסופו של דבר, מטופלים אחרים עזרו לאישה לקום והיא קיבלה טיפול מאנשי צוות אחרים, אך את הביקור הזה היא לא תשכח וכעת היא מנסה להזהיר אחרים מפני היחס בבית החולים. "פניתי בכתב גם למשרד הבריאות וגם להנהלת בית החולים, אך טרם קיבלתי תשובות ממי מהגורמים".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "אנחנו רואים בחומרה מקרי אלימות פיזית ומילולית. נבדוק את הסוגיה מול בית החולים".
מבית החולים בילינסון נמסר: "הנהלת בית החולים רואה בחומרה כל התבטאות פוגענית. בית החולים מקיים בירור בנושא".