1 צפייה בגלריה
צילום: מכבי שירותי בריאות, יח"צ
צילום: מכבי שירותי בריאות, יח"צ
צילום: מכבי שירותי בריאות, יח"צ
הוואטסאפ הפך בשנים האחרונות לכלי תקשורת שמנהל את חיי השגרה שלנו. השימוש בו זמין ונוח, הקבוצות מאפשרות שיח עם מספר רב של משתתפים בו זמנית ואפילו ניתן כיום לבצע קניות או לקבל שירות באמצעותו.
יוזמה מהפכנית של מכבי שירותי בריאות בפתח תקווה תאפשר למטופלים להזמין תור דחוף לרופא או לקבל מידע מגורם רפואי- דרך הוואטסאפ, במקום ליצור קשר טלפוני עם המזכירות.
השירות יתאפשר בשעות הפעילות של המרפאה, כאשר המטופלים יוכלו לשלוח הודעה באמצעות הוואטסאפ למספר טלפון ייעודי. המענה בוואטסאפ יינתן במענה אנושי על ידי המזכירות, בהתאם לבקשות שיגיעו. בשלב זה הוואטסאפ מיועד לפניות חריגות של מטופלים כגון קביעת תור דחוף לרופא או בקשה לבירור מידע נוסף מרופא או אחות. במקרה בו תישלח הודעה שמתייחסת לנושאים אחרים, המזכירות יצרו איתו קשר טלפוני כדי לתת מענה בשיחה טלפונית קצרה.
בהמשך, השירות בוואטסאפ צפוי לתת מענה לסוגים נוספים של פניות ובירורים הנעשים לרוב מול המזכירות או המשרד. במידה ותישלח הודעה לוואטסאפ מחוץ לשעות הפעילות של המרפאה, תישלח הודעה אוטומטית לגבי שעות המענה במסרונים ואמצעי קשר לפניות דחופות. זמן המענה שהוגדר עומד על 40 דקות מרגע שליחת ההודעה, בטווח שעות הפעילות של המרפאה.
מדובר בשירות חדשני ופורץ דרך ומיושם לראשונה בארץ בפתח תקווה במרפאת עמישב החדשה בשכונת הדר גנים וצפוי להתרחב בחודשים הקרובים לערים נוספות בשרון ובהמשך בכל הארץ.
"כדי לתת שירות טוב למטופלים - אנחנו מתחדשים ומשדרגים כל הזמן. לאחרונה הרחבנו ושיפרנו את השירותים שלנו בהדר גנים והסביבה ופתחנו מרפאה בשכונת עמישב החדשה. לצד ובנוסף לשירות הפרונטלי והמענה הטלפוני הקיימים כיום, הוספנו גם את האפשרות ליצור קשר בוואטסאפ מסביר אורן שגב מנהל מכבי בפתח תקווה, "וואטסאפ הוא כלי שהפך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו וטבעי שיעזור לנו גם בסידורים הקטנים בשגרה. הוואטסאפ מייעל גם את השירות שאנחנו נותנים למטופל כי באמצעותו ניתן לווסת ולנהל את זמן המענה כך שגם החבר שיושב בסניף וגם מי שפונה טלפונית יוכל לקבל מענה מהיר ויעיל".
עד היום הגיעו עשרות פניות דרך הוואטסאפ והתגובות מצד המטופלים מאוד נלהבות ומפתיעות. בנוסף, ההתכתבות עם המטופלים שנשמרת כשיחה באפליקציה מאפשרת למנהל המרפאה לבצע משוב והפקת לקחים ולשפר את המענה בעקבות למידה של מקרים ופניות שמגיעות ממטופלים בנושאים שונים.
סיגל דדון - לוי ראש מחוז השרון במכבי שירותי בריאות: "מכבי ממשיכה להוביל את תחום השירות בכל הערוצים ומביאה קדמה וחדשנות למטופלים בכל היבט. אני גאה לעמוד בראש מחוז שבכל פעם מחדש משלב בין שירות אישי לקדמה טכנולוגית. אנחנו ממשיכים לפתח ולהרחיב את השירותים בפתח תקווה ורק לאחרונה חנכנו מרפאה חדשה בשכונת הדר גנים ולהיות קשובים לצרכים של המטופלים שלנו".