2 צפייה בגלריה
המבנה ליד בית חולים השרון. צילום:
המבנה ליד בית חולים השרון. צילום:
המבנה ליד בית חולים השרון. צילום:
"העירייה מפרה הבטחה בת 18 שנה", כך אומר ד"ר חיים ניימן, יו"ר ועד הרופאים של בית החולים השרון, כשהוא מכוון לייעודו של מבנה ציבורי ריק הממוקם ליד המוסד הרפואי. לדבריו, התברר לו בשיחה בלתי פורמלית כי הרשות המקומית עתידה למסור את השטח לטובת משרדים עבור הנהלת מחוז דן של קופת חולים כללית, במקום לנצלו להרחבת השירות למטופלים. "מדובר במהלך הזוי", הוא אומר. "לא נאפשר לו לקרות בשום פנים ואופן".
המבנה יועד במקור לשמש כמרפאות החוץ של בית החולים, אולם מזה זמן רב הוא אינו מאוכלס, כשרק מרתפיו משמשים כמחסני חירום עבור המוסד הרפואי. "בית החולים נמצא במצוקה אמיתית וחמורה של מקום בכל המחלקות, כולל במיון ובמרפאות החוץ", אומר ד"ר ניימן. "במשך שנים עמד המבנה חצי גמור בטענה כי לא נשאר תקציב לסיום הבנייה. באופן תמוה נמצא פתאום הכסף כעבור 18 שנה, אבל לא לטובת המטופלים, אלא לטובת מנהלי מחוז דן. השטח הזה מגיע למטופלי בית החולים ותושבי העיר, שזקוקים לשירותי הבריאות".
2 צפייה בגלריה
צילומים: מור-גפני דור
צילומים: מור-גפני דור
צילומים: מור-גפני דור
למרות המבנה המיושן והרעוע, תנאי האשפוז והתורים האינסופיים, הצליח בית החולים לזכות במקום הראשון בשנת 2016 בסקר שביעות רצון המטופלים. בשנת 2017 זכה המוסד הרפואי בתואר חדר המיון הטוב ביותר בכללית. "שני הנתונים הללו מדברים בעד עצמם", אומרת יו"ר ועד העובדים במקום, דינה רווח, שמצטרפת לעמדת ד"ר ניימן. "המטופלים מצביעים ברגליים ומגיעים אלינו בהמוניהם, אבל לצערינו הרב אין בבית החולים די מקום לשכן את כולם. הבניין המדובר, שהיה תקוותנו הגדולה להרחבת השירותיים הרפואיים, הוקצה לנוחיות מנהלים אשר לא קשורים למקום".
מדוע המאבק בנושא חשוב דווקא עכשיו?
"כי העיר הכפילה ושילשה את עצמה, והתורים כאן מטורפים. מגיעים אנשים שמבקשים לקבל שירותי קהילה זמינים ואין לנו מקום לקבל אותם. זה הזוי שמישהו יקבל החלטה כזו על חשבון המטופלים. המטרה הראשונית בעינינו היא להפוך את התורים לזמינים יותר לכלל המבוטחים, והשטח שהמבנה מציע יכול לעשות זאת".
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "המבנה היה ברובו נטוש שנים רבות. שירותי בריאות כללית ביקשו להכשירו לשימוש למטרת מכון פיזיותרפיה ומשרדים. מאחר ואנו נמצאים בהליך גישור מול הכללית לקביעת הזכויות הקנייניות הוסכם בין הצדדים כי אישור העירייה יינתן בכפוף לחתימת הכללית על כתב הסכמה כי חתימת הרשות המקומית על הבקשה להיתר לא תפגע בכל טענה שלנו באשר לזכויות הקנייניות והמשפטיות".
משירותי בריאות כללית נמסר בתגובה: "הגשנו בקשה להיתר בנייה המצויה בשלבים אחרונים של בדיקת העירייה. במסגרת תכנון המבנה ייבנה גם מכון פיזיותרפיה חדשני ומתקדם לטובת מטופלי הכללית בעיר".