מקרים מדאיגים: בבית החולים בילינסון בפתח תקוה רגילים לקבל חולים עם חום גבוה וכאבי שרירים, אבל אפילו הרופאים הוותיקים ביותר הופתעו מתוצאות הבדיקות של שני החולים האלה.
2 צפייה בגלריה
פעם שלישית ברציפות. בית החולים
פעם שלישית ברציפות. בית החולים
בית החולים בילינסון
(צילום ארכיון: דוברות בית החולים בילינסון)
בשבועות האחרונים הגיעו שני בני אדם לבית החולים בילינסון בפתח תקוה במצב קשה עם חום גבוה, כאבי שרירים, צהבת וחולשה.
לאחר בדיקות מקיפות שערכו להם המומחים במוסד הרפואי, נדהמו הרופאים לגלות כי הם סובלים מ"עכברת אורבנית".
מה זאת עכברת אורבנית? מדובר במחלה חיידקית שעוברת לבני האדם מבעלי חיים, ובמיוחד ממכרסמים (כמו עכברים וחולדות), אך גם מחיות בר ומחיות משק כמו בקר וצאן, סוסים וכלבים. ברוב המקרים ההדבקה של בני אדם מתרחשת בעקבות חשיפתם למים נגועים בנחלים או לאדמה נגועה בשתן של יונקים. במקרים נדירים יותר, ההדבקה מתרחשת כתוצאה ממגע עם מי ביוב מזוהמים - ואז מדובר ב"עכברת אורבנית".
ואכן, אחד מהחולים שהגיעו לבילינסון נדבק בעכברת תוך כדי עבודתו עם צנרת ביוב ואף הגיע למצב של סכנת חיים. לאחר טיפול מתאים מצבו השתפר.
לרופאים הוא סיפר שהמחלה שלו תקפה אותו מהר מאוד, הוא הפך לצהוב וסבל מכאבי שרירים וחולשה נוראית. יצויין כי שני החולים אושפזו במחלקה פנימית ד' בבילינסון ולאחר האבחנה קיבלו טיפול מתאים.
2 צפייה בגלריה
רופא
רופא
הרופאים נדהמו מהממצאים
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

אגב, גם בתו של אחד משני החולים שאושפזו בבילינסון אובחנה כחולה בעכברת אורבנית. היא ככל הנראה נכחה באירוע וזרם קל של ביוב הותז עליה.
איך ניתן להידבק בעכברת אורבנית? אם אתם סובלים מחתכים בעור או שריטות עליכם לנקוט במשנה זהירות כשאתם באים במגע עם מי ביוב. כמו כן יש להגן על העיניים בעת התעסקות בצנרת ולנעול נעליים סגורות עם גרביים. רצוי מאוד גם ללבוש כפפות.
כיצד תדעו שאתם חולים בעכברת אורבנית? יש להמתין עד לאבחנה בבית חולים, מכיוון שהתסמינים דומים למחלות אחרות: חום גבוה, כאבי שרירים חזקים וחולשה. המחלה עלולה לגרום גם לצהבת ופגיעה כלייתית.
נאחל לכולנו רק בריאות.