מאז תחילת המלחמה זוכים הצוותים הרפואיים, ובצדק, לשבחים רבים על פועלם. כך גם וונדפרש טשאגר (35) מפתח תקוה, סניטר בחדר ניתוח בבית החולים בילינסון, שלאחרונה החליט לתת מעצמו אף יותר כשהחל לספר בהתנדבות מושתלי איברים.
3 צפייה בגלריה
הסניטר בבילינסון בפעולה
הסניטר בבילינסון בפעולה
הסניטר בבילינסון בפעולה
(צילום: דוברות בילינסון)

טשאגר עלה לישראל בגיל 12. במקביל לעבודתו בבית החולים, ניהל מספרה בעיר, אלא שלפני כשנה הוא סגר אותה בשל השלכות הקורונה. כמה חודשים לאחר מכן הוא החליט להביא את הכישרון שלו לידי ביטוי גם בכותלי המרכז הרפואי. תחילה סיפר מטופלים שקיבלו תרומת לב אך לאחר פרוץ המלחמה וככל שהיא נמשכת הוא מספר לא מעט מושתלי איברים, את כולם בהתנדבות מלאה. חלקם קוראים לו כבר בעצמם והוא עושה את הדרך אליהם עם הציוד הדרוש ומעניק להם שירות מכל הלב.
כאמור, בכובעו השני משמש טשאגר כסניטר (משנע רפואי) בחדר ניתוח, כשרבים אינם מודעים למכלול הפעולות שמבצע מי שממלא את התפקיד- החל מהבאת המטופל לחדר הניתוח ועד לביצוע פעולות טכניות מגוונות לאורך כל אורכו: חיבור למוניטור וא.ק.ג, חיבור מצלמה הלפרוסקופית, וסיוע למנתחים ולמרדימים בפעולות נוספות.

3 צפייה בגלריה
הסניטר בבילינסון
הסניטר בבילינסון
הסניטר בבילינסון
(צילום: דוברות בילינסון)

מתוקף תפקידו מששתף טשאגר בעשרות ניתוחים ומאז המלחמה גם בניתוחים דחופים ומצילי חיים של לוחמים שנפצעו קשה.
"אני מאוד אוהב לספר אנשים ואחרי שסגרתי את המספרה התחלתי לספר מטופלים בבילינסון בהתנדבות, בעיקר מושתלים", אומר טשאגר ומציין כי "התפקיד של משנע רפואי של חדר ניתוח הרבה יותר מורכב ממה שחושבים ומעבר לעבודה הטכנית המשמעותית, אני מדבר עם המטופל, נותן לו תחושה טובה, מרגיע אותו וגורם לו לחייך בתוך הסיטואציה המלחיצה של ניתוח".
איזה תגובות אתה מקבל מהמטופלים שאתה מספר?
"המטופלים שאני מספר מאוד שמחים ומתרגשים ולפעמים מופתעים שאני בכלל משנע רפואי. הם נמצאים במצב רפואי מורכב, מחוברים למכשירים וזה מלחיץ. אני נותן להם רגע של שחרור והתרעננות וזה גורם להם לחייך".
ומה זה גורם לך?
"לי אישית זה ממלא את הלב, יש בזה סיפוק. אם גרמתי למישהו להרגיש יותר טוב ולהתרגש, זה נחמד מאוד".

3 צפייה בגלריה
הסניטר בבילינסון בפעולה
הסניטר בבילינסון בפעולה
הסניטר בבילינסון בפעולה
(צילום: דוברות בילינסון)

קראו גם:

באיזה מהכובעים אתה מרגיש משמעותי יותר?
"בכללי אני כמובן תורם הרבה יותר בעבודה המרכזית שלי כמשנע רפואי. זו עבודה עם המון משמעות ואחריות במצבים מאוד רגישים ועדינים של ניתוח מורכב. את התספורות אני עושה מאהבה ומכל הלב, אבל זה משהו יותר קטן ונחמד".
נטשה טרייבס, מנהלת סיעוד חדרי ניתוח קומה ב' בבילינסון מוסיפה: "מאז תחילת המלחמה המשנעים הרפואיים של חדרי הניתוח בבילינסון עובדים מסביב לשעון עם למעלה מ-400 ניתוחים ו-800 פצועים, מעבר לניתוחים שבשגרה. לצד העבודה המורכבת של וונדפרש כמשנע רפואי, הוא החליט לבצע בהתנדבות תספורות למטופלים, גם כשליחות וגם מתוך אהבה למקצוע וזה בהחלט ראוי להערכה".