הילד המקסים נחמיה בן ה-8 סבל לפני כחודשיים משיעול המלווה במחלת חום. כשאימו הבחינה שהוא חיוור וחלש מאד, היא לקחה אותו להיבדק אצל רופא המשפחה שנדהם לגלות כי הדופק שלו עומד על מעל ל-200 פעימות בדקה.
2 צפייה בגלריה
נחמיה משחק שחמט עם אביו, לאחר הניתוח
נחמיה משחק שחמט עם אביו, לאחר הניתוח
נחמיה משחק שחמט עם אביו, לאחר הניתוח
(צילום: דוברות שניידר)

הרופא הפנה את נחמיה ואימו לבית החולים, שם לאחר מספר בדיקות איבחנו כי מדובר בהפרעה קשה בקצב הלב. הצוות הרפואי הצליח לאזן את קצב ליבו של נחמיה והוא נשלח לביתו.
כשמצבו של נחמיה הוסיף להידרדר, הוריו הגיעו עמו למרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, שם הוחלט על ביצוע ניתוח דחוף.
ד"ר יעל פיינשטיין, רופאה בכירה ביחידה לטיפול נמרץ לב בשניידר, מסבירה כי "ההפרעה בקצב הלב של נחמיה נבעה מקרע במסתם המיטרלי של הלב- מום מולד שמתגלה בדרך כלל מיד לאחר הלידה. הקרע גורם לכך שהלב נאלץ להתמודד עם עומס גדול ולכן עם הזמן מתפתחת אי ספיקת לב, שעלולה להסתיים במוות. אחרי הניתוח לתיקון המסתם, הלב שגדל בגלל העומס צריך לעבור תקופת הסתגלות ולחזור לממדים רגילים. אם התיקון וההסתגלות מצליחים, הילד לא יזדקק להתערבות נוספת ויחיה חיים רגילים".
לדברי ברכה, אמו של נחמיה: "נחמיה הוא תלמיד מצטיין, אלוף בשחמט ותמיד היה ילד רגיל ובריא לחלוטין. לא היה לנו שום מושג על הפצצה המתקתקת עימה הוא חי עד היום, ואנו אסירי תודה על כך שהסיפור הסתיים כך ומודים מאד לצוות ברפואי בשניידר. נחמיה נמצא כבר בבית, הוא מרגיש טוב ואנחנו מרגישים שקיבלנו את הילד שלנו בחזרה".

2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי שניידר בית החולים שניידר
המרכז הרפואי שניידר בית החולים שניידר
המרכז הרפואי שניידר בית החולים שניידר
(צילום: ניצן ינקו)

קראו גם:

לדברי ד"ר פיינשטיין: "המקרה של נחמיה חריג בכך שעד גיל 8 לא היה שום ביטוי למום הלבבי עמו נולד. חשוב מאד להכיר את נורות האזהרה העלולות להעיד על מצב כזה: ילד שמתנשם בזמן מאמץ, שמתעייף יותר מילדים אחרים, לא עולה במשקל, כשמאותרת אוושה בבדיקה אצל רופא, או אם יש דלקות ריאה וזיהומי ריאה חוזרים – במצבים כאלה חשוב לפנות לייעוץ רפואי".