במרכז הרפואי שניידר בפתח תקוה, כמו גם בתי חולים נוספים, נערכים לאפשרות של קבלת ילדים חטופים שיחזרו לישראל במסגרת העסקה המתגבשת עם החמאס.
2 צפייה בגלריה
מצוקת חניה ליד שניידר
מצוקת חניה ליד שניידר
בית החולים שניידר
(צילום: ריאן)
ההכנות בשניידר כוללות תדרוך של צוותים רפואיים, הכנת המחלקות השונות להתמודדות עם אופי הפגיעות האפשריות בילדים והתיווך של הטיפול הרפואי לילדים ולהוריהם. כמו כן נעשה רענון גם לצוותים שיסייעו לאותם ילדים בפן הרגשי, ביניהם עובדים סוציאליים.
עם הגעת הילדים לארץ הם יעברו סדרת בדיקות רפואיות בבית החולים ולאחר האבחון הוא ייקלטו במחלקה הרלוונטית. כל הטיפול בהם ובהוריהם יהיה כמובן דיסקרטי ורחוק מעיניי התקשורת הארצית והמקומית, שצפויה להביע התעניינות רבה.
במידה שהילד לא יזדקק לטיפול רפואי בשניידר, הוא ישוחרר למשפחתו וצוותים סוציאליים יעמדו איתו ועם משפחתו בקשר, כמו גם צוותים מטעם משרד הרווחה.

2 צפייה בגלריה
בית החולים שניידר
בית החולים שניידר
בית החולים שניידר
(צילום: גיל לרנר)

קראו גם:

השאיפה היא להחזיר את הילדים בהקדם למערכת החינוך ולנסות להשיב אותם לשגרה, עד כמה שניתן. במרפאות הקהילתיות ובבית החולים שניידר מכינים תוכנית טיפולית שכוללת ליווי של הילדים ומשפחותיהם גם לטווח הארוך, כמו גם טיפול פיזי למי שיתברר כי צריך טיפולים רפואיים.
השיחות עם הילדים, כמו גם תשאולים אפשריים עם כוחות הביטחון, ייערכו תוך מתן מעטפת מלאה לילד או לילדה ויתקיימו בנוכחות ההורים או אדם מבוגר שהילד מכיר ובמקום מוגן.