ניתוח ייחודי לשחזור אוזנה ושמיעתה של ליאל בת ה-10.5 בוצע במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית.
1 צפייה בגלריה
ליאל והצוות הרפואי בשניידר
ליאל והצוות הרפואי בשניידר
ליאל והצוות הרפואי בשניידר
(צילום: דוברות מרכז שניידר לרפואת ילדים)
ניתוח שחזור האפרכסת בוצע על ידי ד"ר אסף אולשינקה, רופא בכיר ביחידה לכירורגיה פלסטית במרכז שניידר לרפואת ילדים ואת החלק השמיעתי, ביצע ד"ר דוד אולנובסקי, מנהל שרות אוזניים, ביחידת אא"ג במרכז שניידר לרפואת ילדים.
ליאל נולדה עם מיקרוטיה (Microtia), זהו מצב בו תינוק נולד עם אוזן חיצונית מעוותת מאוד, קטנה או חסרה כמעט לגמרי. במקרים רבים קיים התנוך, אולם שאר המרכיבים הנורמליים שיוצרים את האפרכסת יחד עם תעלת שמע חיצונית ומבנים של האוזן התיכונה חסרים או קיימים בצורה לא תקינה. מצב זה פרט לפגיעה האסטטית גורם לליקוי שמיעה הולכתי . הטיפול לשחזור אוזן מיקרוטית הוא תמיד ניתוחי, ולרוב נעשה באמצעות ניתוח במספר שלבים.
קראו גם:
קיימות מספר שיטות וגישות לשחזור האוזן, והן נחלקות לשני סוגים: שחזור באמצעות צלע עצמית או שחזור באמצעות שתל.
ייחודו של הניתוח אותו מבצע ד"ר אולשינקה, הוא בכך ששחזור האפרכסת נעשה בשלב אחד על ידי שימוש בשתל מדפור (MEDPOR), המכוסה ברקמה עצמית, ונותן מראה טבעי וללא פגיעה באזורים אחרים בגוף. לראשונה בישראל בוצע ניתוח זה בשלב אחד יחד עם השתלת בורג טינטיניום בעצם הגולגולת ומעליו מגנט שמתחבר למכשיר שמיעה יחודי שניצמד לעור הקרקפת (BAHA) . ניתוח זה מאפשר לעקוף את המבנה הפגום של האוזן החיצונית והתיכונה ולאפשר לגלי קול להגיע ישירות לאוזן הפנימית.
כיום לאחר שליאל החלימה מהניתוח היא שמחה מאוד עם מראה האוזן החדשה שלה ושומעת מצוין . לדברי ד"ר אסף אולשינקה, רופא בכיר ביחידה לכירורגיה פלסטית במרכז שניידר: "אני נפעם בכל פעם מחדש מעוצמת השינוי שניתן להשיג בילדים עם דפורמציות בפנים, ונהנה לראות אותם גדלים ומתפתחים בזכות טיפול נכון. החזרנו לליאל בנוסף למראה אסתטי של האוזן ושיפור בשמיעה , גם את איכות חייה ובטחונה העצמי. אני גאה להיות חלק משניידר, ומהיחידה לכירורגיה פלסטית בילדים, הנותנים שירות מקצועי ברמה הגבוהה ביותר לילדים בניתוחים קרניופציאליים בפרט ובכירורגיה פלסטית בכלל".
פורסם לראשונה: 11:32, 05.11.20