אברהם שביט, תושב פתח תקוה שעובד כמאבטח במשמרת הלילה במקבץ דיור בצפון תל אביב, הציל חיים כאשר זיהה שריפה, פינה את הדיירים, הזעיק את הכבאים וניסה לכבות את השריפה. בפעולה זו הוא נפגע משאיפת עשן. השבוע קיבל הוקרה מטעם חברת האבטחה צוות 3 על נחישותו בתפעול האירוע.
1 צפייה בגלריה
אברהם שביט מקבל אות הוקרה
אברהם שביט מקבל אות הוקרה
אברהם שביט מקבל אות הוקרה
(צילום: באדיבות צוות 3)
המקרה אירע בשבוע שעבר בשעה 05:00 לפנות בוקר, כאשר אזעקת אש התריעה על עשן שמגיע מאחת הדירות במקבץ דיור מוגן. מוקדן צוות 3 יצר קשר עם הדיירת ושאל אותה האם יש דליקה בדירה והיא השיבה שהכל תקין.
אלא שלאחר מספר דקות שוב האזעקה הופעלה. הפעם פנה המוקדן אל השומר שערך סיור במקום וביקש אותו שיגיע אל המקום. כעבור דקה, משהגיע השומר לדירה, הוא זיהה עשן, נכנס לדירה ופינה את הדיירת מהמקום ולאחר מכן מיהר לגלות את מקור האש.
כאשר נכנס למקלחת הוא זיהה שהאש נגרמה ככל הנראה מקצר חשמלי במנורה ומיד הודיע למוקד שיזעיקו את לוחמי האש ובמקביל פינה גם את הדייר בדירה הסמוכה.
השומר הנחוש החליט לא לבזבז זמן יקר ובינתיים ניסה לכבות את האש בעצמו באמצעות מטף, אך הלהבות כבר החלו להתפשט גם לקומה העליונה. לוחמי האש הגיעו תוך חמש דקות וטיפלו באירוע. עד הגעת מד"א התחיל השומר בפינוי של כלל הדיירים בקומה וגם הקב"ט עודכן והזעיק תגבורת. האירוע הסתיים למרבה השמחה ללא נפגעים בנפש, למעט השומר אברהם שביט, שפונה לבית חולים על מנת לעשות צילום ריאות בעקבות שאיפת עשן. השבוע הוא קיבל הוקרה מטעם חברת האבטחה צוות 3.
שמוליק רזון, מנכ"ל חברת השמירה בצוות 3 אמר: "מקצועיות המאבטחים ונחישותם לטיפול באירוע בזמן הקצר ביותר ובצורה המיטבית ביותר הוא המוטו של החברה שלנו. ישר כוח לאברהם היקר".
פורסם לראשונה: 11:58, 01.03.20