תביעה נגד בית החולים בילינסון בפתח תקוה ומדינת ישראל: צעיר מרחובות, אב לילדים, טוען שאיבד אשך בגלל רשלנות רפואית.
1 צפייה בגלריה
(בי"ח בילינסון. צילום: גיל לרנר)
מוהל מרחובות, אב לילדים בשנות ה-30 לחייו, שאיבד אשך כתוצאה מרשלנות בית חולים בילינסון, תובע כעת כ-2.5 מיליון שקלים מבית החולים וממדינת ישראל.
מהתביעה שהוגשה לבית משפט השלום ברחובות באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל ממשרד הראל ושות' עולה כי נגרמה לו נכות בשיעור 30 אחוזים לצמיתות שמתבטאת באובדן אשך, צלקות מכוערות באזורים אינטימיים בגופו, בעיות אין אונות וסכרת.
באת כוחו טוענת כי בחודש ינואר 2017, הצעיר התלונן על כאבים בשק האשכים ובבטן תחתונה, מלווה בבחילות. לאחר שהתייעץ עם פרמדיק, פנה לקופת חולים מאוחדת שם נבדק על ידי רופאה כירורגית שמצאה רגישות עזה באשך ימין והפנתה אותו לבדיקת אורולוג בבית חולים על מנת לשלול תסביב tortion של האשך.
כיוון שבבית החולים מעייני הישועה בבני ברק לא היה אורולוג במיון, הוא שוחרר משם והצעיר נסע מייד לבית החולים בילינסון בפתח תקוה, שם נבדק על ידי כירורג וזאת חרף העובדה כי בהפניה נדרשה בדיקת אורולוג.
קראו גם:
רק חמש שעות לאחר שהגיע לבילינסון נערכה לו בדיקת סונר בה נראה אשך ימני מוגדל וללא אספקת דם: ורידית ועורקית. חצי שעה לאחר הבדיקה הוחלט לקבלו בדחיפות למחלקה אורולוגית לצורך בדיקה לקראת ניתוח. לאור חשד לתסביב אשך נקבע לו ניתוח דחוף. למרות זאת הניתוח בוצע רק שעתיים מאוחר יותר ובמהלכו הוחלט שלא לכרות האשך.
לאחר הניתוח היה במעקב במרפאה אורולוגית ועל פי הבדיקות עם הזמן האשך הלך והצטמק, התנוון ונפחו פחות ממחצית גודלו של האשך השמאלי. לאחר ביצוע ספירת זרע התברר כי נראו זירעונים בודדים בעלי תנועה ואין בקרבם בעלי מבנה תקין. לטענתו בכתב התביעה, כתוצאה מההתרשלות בבית החולים בילינסון, הצעיר ואשתו מנסים להביא ילד נוסף לעולם אך ללא הצלחה.
רופא מומחה מטעם התביעה קבע בחוות דעתו כי בית החולים התנהל בצורה בלתי סבירה, שכן גם על פי ההפניה למיון וגם על פי התסמינים, היה חובה לאבחן כי המדובר בתסביב אשך. עם הגעתו למיון ובהתאם לפניית הרופאה הכירורגית בקופת החולים, היה צריך להיבדק מייד על ידי אורולוג. לדבריו, התרת תסביב אשך תוך 4-6 שעות, מונעת נזק לאשך. התרתו לאחר 6 שעות ייגרמו לפגיעה באשך כך שכעבור 24-48 שעות מתחילת הכאב 95% מהאשכים יסבלו מנמק ויחייבו כריתה.
המומחה מצא כי הצעיר החל לסבול מכאבים בשעות הבוקר המאוחרות ופנה מיד לקבלת עזרה רפואית. הוא הגיע לבית החולים בילינסון בשעה 14:00 כ-4 שעות לאחר תחילת הכאב. למרות זאת נבדק על ידי כירורג ולא על ידי אורולוג. גם בסיכום מבית החולים מעייני הישועה נכתב כי הוא שוחרר מכיוון שאין במקום מומחה בתחום האורולוגיה.
רק בשעה 21:00, שבע שעות לאחר הגעתו למיון בבית החולים בילינסון, הובהל בדחיפות לחדר ניתוח ופספס את ההזדמנות להציל את האשך. לדעת המומחה, בדיקת הסונר הייתה מיותרת, עיכבה אותו עד להגעתו לחדר ניתוח ובכך נגרם נמק ואובדן האשך. באת כוחו של הצעיר, עורכי הדין גיל וניצן הראל ממשרד הראל ושות' העוסקים בתביעות בגין רשלנות רפואית, טוענת בתביעה כי צוות בית החולים התרשל בין היתר בכך שלא ביצע את הבדיקות הנדרשות בנסיבות המקרה הספציפי ולא נהג כפי שמצופה מרופאים ואנשי צוות רפואי מיומנים וזהירים.
הצעיר תובע מבית המשפט לפסוק לו פיצוי של כ-2.5 מיליון שקלים עבור הפסדי שכר ותנאים סוציאליים, טיפולים רפואיים, כאב וסבל, פגיעה באוטונומיה ונזק ראייתי.
טרם הוגש כתב הגנה.
מבית החולים בילינסון נמסר: "נגיב כמקובל בבית המשפט".