ש' תושבת האזור בת 67 לא דמיינה לעולם שדבר כזה יכול לקרות לה. היא בת 67, בעלת אורח חיים פעיל ועצמאי ובריאות טובה. היא הגיעה לרופאת המשפחה שלה במכבי שירותי בריאות ד"ר שרון שמואל, על רקע כאבים ביד שהציקו לה במשך תקופה.
1 צפייה בגלריה
ד"ר שרון שמואלי וצילום הסי-טי
ד"ר שרון שמואלי וצילום הסי-טי
ד"ר שרון שמואלי וצילום הסי-טי
(צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)
מלווה בבתה, הגיעה ש' לביקור אצל ד"ר שמואל "סיפרתי לה על הכאבים בידיים. בכפות הידיים ובזרועות. היא בדקה אותי וניהלה בינתיים שיחה איתי ועם ביתי. תוך כדי השיחה, ביתי שיתפה אותה שהיא דואגת לי כי בשנה האחרונה ההתנהגות שלי קצת מבולבלת, אני מתקשה להתבטא, מתקשה בפעולות פשוטות כמו חישוב עודף בקנייה בסופר, הדיבור שלי נהיה איטי יותר וזה לא מאפיין אותי" מספרת ש'.
ד"ר שרון שמואל האזינה בקשב רב לדבריה של הבת, שאלה שאלות ובקשה להפנות אותה בדחיפות לצילום סיטי "הבת של המטופלת חשבה שמדובר בהתחלה של דמנציה אבל לפי הדברים שתיארה ולפי קצב ההידרדרות והשינוי במצבה, הבנתי שלא מדובר בזה. מייד חשדתי שמדובר במשהו נוירולוגי ולכן בקשתי צילום סיטי דחוף".
מצוידת בהפניה, ניגשה ש' לבצע את צילום הסיטי "הבנות שלי רצו להתלוות אליי אבל אני לא הסכמתי בשום פנים ואופן. הייתי רגועה מאוד. הלכתי כדי לעשות וי, לרגע לא חשבתי שמשהו לא בסדר. מלבד תחושת בלבול קלה וכאבים ביד הרגשתי מצוין ולכן לא דאגתי" מסבירה ש'.
בתום ביצוע בדיקת הסיטי, בעודה ממתינה לתוצאות, ניגשו לש' אחות ורופאה ושאלו היכן בני משפחתה. הם בקשו להפנות אותה מיידית לחדר מיון להמשך בירור וטיפול "ברגע שהן ניגשו אליי, הבנתי שמשהו לא בסדר. התקשרתי לבנות שלי ונסענו יחד לחדר המיון".
בבית החולים, התברר כי חששה של ד"ר שמואל היה מדויק. במוחה של ש' התגלתה ציסטה שתפסה 40% מנפח המוח, לחצה על המוח וגרמה לתופעות מהן סבלה בשנה האחרונה. ש' עברה ניתוח בו ניקזו את הציסטה והנוזלים במוחה. כיום, היא נמצאת בתהליך שיקום והתאוששות בביתה.
ד"ר שרון שמואל שמרה על קשר עם בנותיה של ש' במהלך כל התקופה כדי לבדוק מה מצבה ואיך היא מרגישה "זה היה מחמם לב. גם הרבה אחרי שיצאנו מהמרפאה, ד"ר שמואל הקפידה להתקשר, להתעניין, לבדוק מה שלומי ולייעץ במידת הצורך. אני לא פגשתי דבר כזה בעבר. הרגשתי שאכפת לה ממני באמת. אין דברים כאלה".
ד"ר שרון שמואל מסכמת:" במשך 22 שנותיי כמומחית ברפואת משפחה, מעולם לא נתקלתי במקרה כזה. בזכות האחריות שגילתה ביתה של המטופלת, גילינו את זה בזמן. אם הן היו דוחות את הביקור, הנזק יכול היה להיות בלתי הפיך. חשוב לומר שוב ושוב, במיוחד בתקופה הזו, מומלץ להגיע לרופא המשפחה, להיות ערניים, לבצע בדיקות מניעה ולא לדחות או להתעלם מדברים. ההגעה לרופא המשפחה יכולה להציל חיים, גם אם לא מדובר בקורונה".