1 צפייה בגלריה
אלי חליפה. צילום: באדיבות אלי חליפה
אלי חליפה. צילום: באדיבות אלי חליפה
אלי חליפה. צילום: באדיבות אלי חליפה
בסוף חודש ינואר עורך הסופר אלי חליפה מפתח תקוה ערב מיוחד "נסיכי הרוח" המשלב סיפורים מלאי הומור עם מוסיקה אותנטית. הסיפורים מהספר שלו לא רק משעשעים את הקוראים בישראל, אלא הפכו למבוקשים גם בקרב קוראים מוסלמים בבגדד ובאחרונה גם מערב הסעודית.
בין הסיפורים אגב, על הדור השני של העליה בישראל וסיפורי התמודדויות והצלחה. כמו: חזי חליפה שנחטף בקו 300 כחייל והוצמדה סכין לצווארו נפצע מירי בחילוץ וחודש לאחר מכן זכה באליפות ישראל לריצת 5 ק"מ.
כמו כן הווי תרבות: מדוע עולי עירק אינם חוגגים עם דבש בראש השנה, אלא עם ריבת תפוחי עץ ביתית, המקוננת העירקית שהגרמנים שילמו לה כסף רב כדי שתסכים לפרסם את סיפורה, על אמא עם שמונה שנות לימוד שידעה לשנות סדרי חינוך בבתי הספר למען ילדיה, והנערה הקטנה שלא ויתרה על חלומה ולאחר שנולדו שני ילדיה חזרה לרוץ והניפה את דגל ישראל באולימפיאדה והיתה רצת המרתון הראשונה של ישראל, כיצד הפכה התאונה של האחות חנה לחתונתו של הנהג הפוגע והכל בזכות צניעותה של סליחה ועוד סיפורים.
התברר כי נוצר גשר של תרבות בין הקבוצה הסיפורים שהועלו וחלקם תורגם גם לערבית עבור הקוראים מבגדד וערב הסעודית שמחכים להם מדי שבוע.
"אנחנו יוצרים גשר של תרבות וקשר חשוב זאת מלבד החשיבות של שימור מסורת, חזרה לסיפורי נוסטלגיה שלנו כילדים משנות ה-70 וה-80' שכולם אוהבים להתרפק עליהם".
אלי חליפה, הקים בעבר את הוצאת הספרים "אות ועוד" וכעת הוציא כאמור את הספר "נסיכי הרוח."
ערב תרבות מיוחד עורך אלי חליפה בבית התרבות שרת 27.1.2020 ביום שני בשעה שמונה, מחיר סמלי של 30 ₪ בלבד.