2 צפייה בגלריה
צילום: בית חינוך יד לבנים
צילום: בית חינוך יד לבנים
צילום: בית חינוך יד לבנים
לו זר היה נקלע אתמול (שני) בשעות הבוקר לאזור בית החינוך 'יד לבנים' היה יכול לשער כי אירוע חריג מתקיים במקום בעקבות נוכחותם של כוחות הצלה ושיטור במקום. אלא שבמוסד החינוכי נערך יום חוויתי יוצא דופן בו התלמידים פגשו מקרוב את האנשים שמדי יום שומרים על הסדר ומצילים חיים.
כוחות רבים הגיעו אל בית החינוך, החל מצוות שיטור עירוני, שוטרי תנועה, מחלק זיהוי פלילי, ועד לוחמי אש, צוותי מד"א איחוד הצלה וזק"א כשכל אחד מהצוותים הרצה בפני הילדים על פעילותו השוטפת תוך הצגת הכלים איתם הם משתמשים . כמו כן הגיעו אל המקום חבלנים עם הרובוטים המוכרים שפועלים לנטרול חפצים חשודים , ואף יחידות הפרשים והכלבנים שהציגו לראווה את בעלי החיים שמשתפים פעולה עימם.
2 צפייה בגלריה
צילום: בית חינוך יד לבנים
צילום: בית חינוך יד לבנים
צילום: בית חינוך יד לבנים
את הפעילות יוצאת הדופן יזמו מש"ק אסף בנו, אם לתלמידת המוסד החינוכי, מלי לוי, והנהלת בית החינוך עצמו בראשות אמיר פוני שאמר לאחר היום החווייתי :" לקראת חג החנוכה הקרב ובא עלינו לטובה, החלטנו בבית החינוך שלנו לקיים גם הפעם פעילות ייחודית ומשמעותית בעבור תלמידנו ולצורך העברת המסר כי 'כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן'".
"לצורך כך בחרנו להאיר יחד באור חובק ומשמעותי את פעולותיה הענפות של משטרת ישראל וגופי ההצלה בקרבנו. פרשים, כלבנים, חבלנים, ניידות שיטור, אמצעי לחימה, זק"א, אופנוענים ואפילו תזמורת המשטרה בהרכבה המלא אליה הצטרפנו בשירת : " רק בגלל הרוח, בתוכי במוחי בנשמתי.." כשפועלים בפונקציונאליות חברתית וערכית, סך השלם גדול מחלקיו הלכה למעשה".