1 צפייה בגלריה
צילום: מרכז תורני טכנולוגי נחלים
צילום: מרכז תורני טכנולוגי נחלים
צילום: מרכז תורני טכנולוגי נחלים
את החורף הזה הם יעברו בשלום: בכל שנה אנו שומעים על שריפות, קצרים חשמליים ופגיעות בנפש וברכוש אצל ניצולי שואה, קשישים, נזקקים וחסרי כל. לא פעם מדובר במוצרים שניתנו להם במתנה על מנת לעזור להם, אך בדרך כלל, לא טורחים לבדוק את הבטיחות של המוצרים הללו או לעבור עם המשתמשים על ההוראות שיימנעו אסון.
לאחר שבשנה שעברה הגיעו אליהם סיפורים של אנשים שנפגעו, החליטו תלמידי המרכז התורני טכנולוגי נחלים לעשות מעשה ולהקים סיירת יחודית שמטרתה פשוטו כמשמעו להציל חיים. הסיירת מתחילה את פעילותה בימים אלו.
במסגרת סיירת זו התלמידים מגיעים לביתם של קשישים, ניצולי שואה, ובכלל כל מי שזקוק לכך ויבדקו בחינם את בטיחות מוצרי החשמל בביתם. התלמידים מציעים את שירותי הסיירת לכל מי שמבקש במושב נחלים ובסביבה.
התלמידים, שלומדים את מקצוע החשמל על בוריו ואף יוצאים לאחר לימודיהם עם תעודת מקצוע המאפשרת להם לעבוד בתחום, החליטו להשתמש בידע שהם צוברים על מנת לתרום לקהילה.
לכל לכל קריאה, מגיעה קבוצה של כשלושה עד ארבעה תלמידים יחד עם המורה לחשמל יוני פישמן, הם סורקים את הבית, בודקים את תקינותם של המכשירים, שקעי החשמל ועוד ומצביעים על ליקויים וסכנות. מעבר לכך, הם גם מציעים לבעל הבית מספר טיפים לחיסכון בחשמל בימות החורף הקרים.
ראש המרכז התורני טכנולוגי נחלים, הרב אלי טובול מספר: "הרעיון להקים את הסיירת הזו עלה בסוף החורף שעבר לאחר שהתלמידים נחשפו לסיפורים מצערים של פגיעה בנפש וברכוש בגלל אי תקינות מוצרי חשמל ובמשך החודשים האחרונים הרעיון התבשל והוחלט על אופן הביצוע. השנה הנושא השנתי שלנו הוא "לוקחים אחריות".
אני גאה מאוד בתלמידים שלוקחים אחריות על הסביבה ושבחרו לעשות מעשה עם מה שהם לומדים ביומיום ולנתב את הידע לצורך תרומה לקהילה ומקווה שהם ימשיכו לפעול בדרך הכה יפה הזו".