1 צפייה בגלריה
צילום: אלעד שריג
צילום: אלעד שריג
צילום: אלעד שריג
במסגרת עונת התרבות צרפת-ישראל 2018 מוזיאון פתח תקוה לאמנות מציג תערוכת יחיד מקיפה של האמנית הצרפתייה ממוצא איטלקי, טטיאנה טרובה, המתפרשת על פני שני אולמות התצוגה הראשיים של המוזיאון, ונקראת "האטלס הגדול של הדיסאוריינטציה".
החלל הראשון מאוכלס בסדרה של אובייקטים פיסוליים, כעין מבני מחסה ארעיים, העשויים יציקות ברונזה, אלומיניום ונחושת, שנוצקו על בסיס לוחות קרטון משומשים. לצדם מוצגים יומנים ישנים, אובייקטים וחומרים נוספים. טרובה פועלת על גבי עבודות הפיסול היצוקות, מטביעה בהן סימנים, נוסחאות ומפות שונות, חלקן מפות ניווט ארציות וחלקן מפות שמימיות – אלמנטים המתייחסים למגוון זמנים ותרבויות. האובייקטים השונים פזורים בחלל שהקרקע בו בקועה, ספק בשל חלוף הזמן, ספק בשל אירוע אפוקליפטי כזה או אחר. חלל התצוגה האחר מוקדש לעבודה Prepared Space, הפורשת כעין מפת ניווט גדולה על פני החלל כולו.
טטיאנה טרובה נולדה באיטליה, חיה ועובדת בפריז. עבודותיה הוצגו בתערוכות יחיד במבחר חללים ברחבי העולם, החל מה-Red Brick בבייג'ין וכלה במרכז פומפידו בפריז ובסנטרל פארק בניו יורק, וזכו בפרסים נחשבים רבים, בהם גם בפרס ע"ש מרסל דושאן. כמו כן, השתתפה טרובה בתערוכות קבוצתיות רבות, ביניהן פעמיים בביאנלה בוונציה, בביאנלות של ליון, סאו פאולו, בואנוס איירס ועוד.