כוכב הזמר המזרחי בשנות ה-80 וה-90, נתי לוי (51) מפתח תקוה, פתח בימים אלה בקריירה חדשה ומבטיחה: הכנת מרק תימני "מעולם אחר" עם פיתה וחילבה אסלית.
2 צפייה בגלריה
נתי לוי ואמו מכינים פיתות תימניות
נתי לוי ואמו מכינים פיתות תימניות
נתי לוי ואמו מכינים פיתות תימניות
(צילום: באדיבות נתי לוי)
משבר הקורונה שפרץ לחיינו לפני כחמישה חודשים השפיע על זמרים רבים, שנאלצו לבטל הופעות רבות בגלל האיסור על התקהלויות.
אחד מהם הוא נתי לוי, שהחליט לעשות מעשה ולהגשים חלום ישן.
"במשך שנים חלמתי לפתוח מסעדה קטנה של מרקים, אבל זה לא יצא לפועל. בזמנו היו חברים שאחרי התפילה היו מבקשים כוס עם המרק הזה. הם תמיד שאלו אותי למה אתה לא מוציא את זה החוצה.
"זה מרק שאני מכין לבית ולמשפחה כבר 25 שנה", הוא מספר. "ראיתי את הסבתות מכינות את המרק הזה עוד כשהייתי ילד בראש העין".
2 צפייה בגלריה
המנה התימנית של נתי לוי
המנה התימנית של נתי לוי
המנה התימנית של נתי לוי
(צילום: באדיבות נתי לוי)
נתי לוי מתגורר בשכונת כפר גנים א' כבר שנים רבות עם שני ילדיו ואשתו גלית. הוא גדל בראש העין ונחשב לגאווה עבור בני העדה התימנית בעיר.
בשנות השמונים והתשעים הפך לכוכב במצעדי הפזמונים עם להיטים כמו "סוכר", "נטלי", "בוקר נהדר", "ריקדו אחיי" והבלדה המרגשת "בני".
"אני בהחלט מתגעגע להופיע עם השירים שלי בפני הקהל, אבל גם נהנה מהתקופה הקסומה הזאת של השקט. היוזמה לפתוח את העסק החלה מזה שהיה לי הרבה זמן פנוי ואז החלטתי להגשים את החלום שלי ואני נהנה מכל רגע".
אז למה בעצם לא הגשמת את החלום לפני כן?
"בזמנו לא היה לי אומץ וגם לא היה לי זמן. כשהגיעה התקופה הזאת שאין הופעות, אז השעמום הורג אותך ואז התחלתי עם זה. זה רק עניין של פרנסה, אלא באמת מתוך אהבה לאוכל. אני מקבל הרבה תגובות חיוביות על המרקים וזה אפילו יותר מרגש אותי מלהיט חדש שאני מוציא. כי זה משהו שבא מהבטן".
במה שונה המרק שאתה מכין מהמרק המסורתי שאכלת כשהיית ילד?
"זה מרק תימני יותר אסלי. יש בו מצד אחד משהו יותר צעיר בתבלון, אבל זה העתיקות של העתיקות. מרק מסורתי תימני. אמא שלי גליה עוזרת לי עם ג'חנונים וקובנות. אני אחראי על המרק, אמא שלי על ג'חנון, פלפל, חריף. עכשיו יש חגיגה".
(נתי לוי בלהיט שלו משנות השמונים - "סוכר")
אתה עושה הכל מהבית? כמה עולה מנה?
"אני עושה הכל מהבית בימים חמישי ושישי. אנשים באים ולוקחים או משלוחים. זה הזמנות. מנה זה מרק, עוף חילבה וסאלוף והיא עולה כ-40 ש"ח. אשתי עוזרת עם פיתות וסאלופים".
מתגעגע למוזיקה ולהופעות?
"אני הקלטתי לאחרונה שני דואטים נפלאים עם זמרים צעירים. יש לי תחושה שזה הולך לעבוד חזק הדבר הזה. מצד אחד התקופה הזאת מאוד קסומה לי, כי יש יותר שקט בעולם. אפילו מכוניות יש פחות בכביש, אין לחץ. מצד שני מתגעגעים לקהל. אין זמר בלי קהל".