לדוגמא חברת קידום אתרים אף על פי שהיא יכולה להעסיק שורה ארוכה של אנשי מקצוע בתוך החברה שיספקו את כל השירותים הרלוונטיים עבורה ועבור הלקוחות שלה, למשל, מעצבים, כותבי תוכן, אנשי מכירות וכדומה, עדיין היא צריכה לעבוד עם ספקים ברמות שונות, בשביל שתוכל לעבוד בצורה יעילה ולספק את השירותים הרלוונטיים לכל לקוח.
לפני שנציג טיפים איך לבחור ספק חדש, חשוב להדגיש, הבסיס לבחירת ספקים באופן כללי הוא אפיון נכון של צרכי העסק והתנאים העומדים לרשותו. כלומר, מה גובה התקציב, איזה סוג העסקה צריך לחפש ועוד. אלו דברים שיכולים לעזור בתהליך החיפוש ובסופו של דבר לעזור בכל מה שקשור להיבט של בחירת ספקים בצורה מוצלחת.

5 טיפים שיעזרו בתהליך הבחירה

טיפ ראשון – מה הספק יכול לתת לכם ואיך הוא יכול לשפר את העסק שלכם
באופן טבעי, הדבר הראשון שצריך לבדוק הוא, אילו שירותים הספק יכול לתת. אם למשל, אנחנו מחפשים מעצבים גרפיים שיספקו שירותי עיצוב במיקור חוץ לחברת קידום אתרים, עלינו לבדוק אילו שירותים הם מספקים, באיזה אופן, באיזו רמה, עד כמה הם יכולים להתאים לצרכים שלנו כמקדמים.

1 צפייה בגלריה
בחירת ספק לעסק
בחירת ספק לעסק
בחירת ספק לעסק
(צילום: Nataliya Vaitkevich באתר PEXELS)

אך מעבר לכך, עלינו לבחון איזה יתרון הם יכולים לתת לנו על פני גורמים אחרים בשוק. מה היתרון היחסי שלהם על פני מעצבים אחרים ואיך הם יכולים לשפר את העסק שלנו ואת התוצרים שאנחנו מפיקים. בין אם זה בזכות הניסיון שעומד לרשותם, היכולות שלהם, שימוש בתוכנות וכלים ועוד.
טיפ שני –איך עובדת התקשורת מול הספק
בשביל שתהליך העבודה מול הספק תהיה ברמה גבוהה, חשוב מאוד שהתקשורת מולו תהיה ישירה ואפקטיבית. זה יכול להיות מול הספק עצמו וזה יכול להיות מאוד אנשי קשר מטעמו. זה תלוי כמובן בגודל החברה ובאופן בו היא מספקת שירותים ללקוחות שלה.
תקשורת מול ספקים בנויה, הן על השלב בו הספק לומד את הצרכים והדרישות שלנו, מציע לנו הצעת מחיר, מבצע עבורנו את השירות הרלוונטי, מגיש לנו בקרה מלאה על אופי העבודה ועוד. כל שלב חייב להיות מבוסס על תקשורת ישירה ויעילה, על מנת שנוכל לבצע את התהליך בצורה נכונה ומהירה.
טיפ שלישי – לבחון מול אילו גורמים הוא עבד בעבר
זה לא מספיק רק לבחור ספק על פי שירותים או על פי תנאים, אלא יש לבחון מול אילו גורמים הוא עבד בעבר והאם זה יכול לעזור לנו. למשל, אם אנחנו פונים לספק בתחום מסוים, אזי שעלינו לדעת שהוא עבד בעבר עם עסקים מהתחום שלנו ושהוא מכיר אותו. עלינו ללמוד האם הוא יכול להביא מהניסיון והידע שלנו, ערך נוסף שספקים אחרים לא יכולים בהכרח להביא ולכן משתלם לנו לשכור אותו ולא אותם.
טיפ רביעי – עלויות שירות, האם וכמה הוא יכול לחסוך לנו
אחד הדברים הראשונים שאנחנו צריכים לבחון הן עלויות שירות. כמה יעלה לנו לשכור ספק כזה או אחר. עלינו לבחון את העלויות בכמה היבטים:
ראשית, כמה זה יעלה ביחס למחירים בשוק.
שנית, כמה זה יעלה ביחס לסוג השירותים שהספק יכול לספק לנו.
שלישית, כמה זה יכול לחסוך לנו. למשל, אם אנחנו בוחרים להשתמש בספק במיקור חוץ, אזי שעלינו לבחון האם זה באמת יחסוך לנו עלויות לעומת העסקת גורם פנימי, האם ישנן אפשרויות אחרות שיכולות לחסוך לנו יותר כסף ואז עלינו לבחון אם הן משתלמות ועוד.
עלינו לבחון את כל הנושא, מול התקציב שעומד לרשותנו ומול צפי הכנסות והוצאות בעתיד.
טיפ חמישי – המלצות
אין חכם כבעל ניסיון ולכן עלינו לבחון המלצות וחוות דעת של לקוחות אחרים, בפרט בעלי עסקים מהתחום שלנו, שיכולים לעזור לנו לעשות את הבחירה הנכונה. המלצות וחוות דעת יכולות לשרת אותנו, גם בהיבט שהן יספקו לנו מידע שיעזור לנו להבין טוב יותר את התחום ולדעת מה לבחון ומה לשאול.

המאמר מוגש מטעם: נמרוד רייזנר - פורטל expert (B2B)