הרזולוציה המדוברת היא 1080p טבעי Native, עוצמת התאורה היא 4200 לומנס לד, הו CL770 מיועד להיות פתרון הקרנה לצרכים רבים ולשימושים שונים ומגוונים,
חברת Cheerlux נתנה לנו כבר כמה דגמים מעניינים של מקרנים אשר הפתיעו אותנו לטובה, ה- CL770 על הנייר, נראה ממש טוב, אנחנו נעבור על כל והפיצ'רים העיקריים היתרונות וגם החסרונות ונראה אם ה- CL770 יכול להיות המקרן המתאים בשבילך.

5 צפייה בגלריה
מקרן מומלץ
מקרן מומלץ
מקרן מומלץ
(צילום: מרכז הסאונד )

מפרט הנתונים הטכני
יצרן: Cheerlux
דגם: CL770
טכנולוגייה: LED
רזולוציה טבעית: full HD native
עוצמת הארה: LUMENS 4200
ניגודיות: 1:50,000
גלגל מנורה: 6 צבעים
כניסות: HDMI, USB, USB TYPE C, PL3.5, VGA
יציאות: pl3.5, usb מתח לטעינת מכשיר.
גודל מסך: 30 עד 300 אינצ’
יחס מימדים: 16:9 או 3:4
חיי מנורה: עד 50,000 שעות
משקל: 2.4 ק”ג
מאפיינים יחודיים: כניסת Usb Type c, רמקולים סטריאו איכותיים built in, מנגנון דיגיטלי לתיקון קי סטון אנכי ואופקי.
5 צפייה בגלריה
מקרן Cheerlux CL770
מקרן Cheerlux CL770
מקרן Cheerlux CL770
(צילום: מרכז הסאונד )

פתיחת האריזה
האריזה נראית בסיסית למדי, בפתיחת מתגלה המקרן ולצידו נמצאים התוספים השונים, חוברת הוראות, כבל חשמל, כבל av, שלט רחוק, ושני ברגים האמורים להתחבר למקרן ומיועדים לכיוון המקרן לגובה הרצוי והזווית הרצויה.
המקרן עצמו שוקל כשני קילוגרמים והוא נראה מצויין, הדגם שהגיע אלינו שחור, והוא חצי מט, חצי מבריק, ונראה פרימיום לגמרי, בחזית ישנה העדשה הרחבה והגדולה המיועדת להקרין בעצמת 4200 לומנס ומכאן מגיעות מידותיה הגדולות מן הממוצע, ישירות מאחוריה נמצאות שתי חוגות לכיוון, אחת מהן מכוונת את הפיקוס הרצוי לפי המרחק ממסך ההקרנה והשנייה מכוונת תיקון קי סטון אנכי באמצעות הזזת עדשת ההקרנה לזווית הנכונה.
לכל רוחב המכשיר ובתחתיתו ישנם פתחי אוורור המיועדים לקירור המקרן ולשמירה על טמפרטורה אופטימלית בזמן ההפעלה.
בתחתית המקרן ישנם תושבות גומי ליציבות המקרן, כמוכן בתחתית ישנם שני מקומות להתקנת הברגים המצורפים אשר אותם ניתן להבריג על מנת להציב את המקרן בזווית שונה, לפי תוואי השטח ותנאי ההקרנה.
התקנה
לפני ההקרנה יש להתקין או להציב את המקרן במקום הרצוי , ה- CL770 יספק תמונה אופטימלית של 120 אינצ'ים ממרחק של 5 מטרים , בתחתית המקרן ישנן שקעים המיועדים למתלה מהתקרה באמצעות ברגים מאובטחים, לאחר ההתקנה הדי פשוטה ניתן לכוון את זווית המקרן לזאת הרצוייה ומיד לאחר מכן להתחיל את ההקרנה.
5 צפייה בגלריה
מקרן Cheerlux CL770
מקרן Cheerlux CL770
מקרן Cheerlux CL770
(צילום: מרכז הסאונד )

רזולוצייה
הרזולוציה כאמור היא 1080 Full HD, והדבר מורגש לחלוטין בזמן ההקרנה, החדות והדיוק בפרטים הקטנים מפתיע ביותר, העומק של הצבעים והאבחנה בין הגוונים השונים באור ובצל פורצת גבולות, והתמונה נראית קריספית ומדויקת להפליא. מנגנון רענון התמונה הגבוה שיש במקרני לד בכלל וב- CL770 בפרט תורם רבות לתמונה החלקה וזורמת גם בתכני הקרנה קיצוניים ומרצדים.

5 צפייה בגלריה
מקרן Cheerlux CL770
מקרן Cheerlux CL770
מקרן Cheerlux CL770
(צילום: מרכז הסאונד )

עוצמת הארה
יחד עם הרזולוציה הגבוהה אנו מקבלים עצמת הארה גבוהה מאוד העומדת על כ- 4200 לומנס, עצמת הארה זו מאפשרת לנו לצפות בתכנים בקלות גם במצבים בהם ישנה תאורה חלקית בחדר, כמובן שההמלצה היא להחשיך ככל הניתן את החדר, כך אנו ממקסמים את יכולות המקרן, ולקבל את תוצאות ההקרנה הטובות ביותר.
עוצמת הארה כזו גבוהה היא לא דבר של מה בכך ,ואינו דבר שכיח מאוד, במיוחד כאשר מדובר במקרני לד, עצמת תאורה של מקרן למסך נמדדת ביחידת לומנס, והעצמה הממוצעת של מקרן המתאים להקרנה במקומות עם תאורה חלקית היא 3000 לומנס, ה- CL770 כמו שצויין מצוייד ב- 4200 לומנס אשר מתורגמים לעצמת הארה חזקה במיוחד אשר תתאים ותקרין בהצלחה גם אם ישנו אור פולשני סביבתי בחלל .
מערכת הפעלה
אמנם ה- CL770 אינו מצוייד במערכת אנדרואיד, מערכת ההפעלה היעודית של Cheerlux למקרנים מאוד נוחה וקלה לתפעול, אינטואיטיבית, מהירה מאוד, ומכסה את כל האפשרויות הנדרשות להקרנה, בדף הבית מיד רואים 4 ריבועים גדולים הכוללים את סוגי התוכן השונים, כאשר הראשון הוא Movies, סרטים, המיועד לחיבור המקרן למקור תוכן באמצעות hdmi, השני music, מוזיקה, מיועד להיות נגן מוזיקה פשוט ובסיסי, photo, תמונות, אשר מיועד להיות נגן תמונות אשר נמצאות על מכשיר המחובר למקרן או באמצעות כונן נייד באחד מחריצי ה Usb אשר נמצאים על המקרן.
רמקולים
בדרך כלל ברוב המקרנים ישנו רמקול אחד חלש בעצמת 2w-5w , בעקבות זאת המקרן אינו מסוגל לספק גם את צרכי הסאונד שלנו , ואנו נאלצים לרוב לחבר מערכת הגברה או רמקול על מנת להשוות את רמת הסאונד לרמה של ההקרנה , במקרה זה ה- CL770 מצוייד בשני רמקולים איכותיים ובתעלת וופר עמוקה המספקת תהודה עמוקה לצלילים הנמוכים, העוצמה הכוללת היא 20w ומנעד הצלילים רחב במיוחד, בפועל הסאונד נקי איכותי ומפתיע בעוצמתו , עם זאת בשטח גדול במיוחד או פתוח ,עדיין מומלץ לחבר הגברה חיצונית.
חיבורים
בצד אחד ישנו חיבור USB type-c עדכני בציוות שני חיבורי USB 2.0, אלה מיועדים לחיבור של מקור תוכן כמו כונן נייד או דיסק און קי, והUSB TYPE C מיועד לחיבור של הסמארטפון או לפטופ חדש.
באחורי המקרן נמצאים שאר החיבורים הכוללים חיבור VGA, שני כניסות HDMI, כניסה ויציאה של אודיו בתצורת pl3.5, ושם גם נמצאת עינית הIR לקליטת השלט הרחוק, כמוכן גם החיבור המיועד לחשמל נמצא באחורי המקרן ואליו מתחבר כבל החשמל המצורף.
אחד משני הרמקולים המותקנים ב CL770 מכוון גם הוא לאחורי המקרן ונמצא בין חיבור החשמל לחיבורים הנותרים.
הרמקול השני נמצא בצידו של המקרן.
תיקון קי סטון
לכל מקרן ישנו מגנון תיקון keystone כלשהו, בדרך כלל מדובר על תיקון אנכי כל שנוכל להציב את המקרן ישירות מול המסך, אך בגבהים שונים ולתקן את הזווית הנוצרת במסך ההקרנה באמצעות מנגנון תיקון הקי סטון המוכר, במקרה זה ל CL770 ישנו מנגנון תיקון קי סטון אנכי מכני, כזה הניתן לכיוון החוגה הנמצאת מאחורי העדשה.
נוסף על כך, וזו הסיבה שאני מרחיבים בנושא זה, ה CL770 מצוייד במנגנון דיגיטלי לתיקון קי סטון אנכי ואופקי גם כן.
בהדלקת המכשיר מחפשים את כפתור ה Keystone על השלט, בוחרים, ואז באמצעות השלט מכוונים את המסגרת המתאימה לנו לפי זווית ההקרנה.
יש לציין שזהו מנגנון שאינו שכיח, ואינו נמצא ברוב המקרנים. היתרון המשמעותי שלו, היא האפשרות להקרין מזוויות לא אופטימליות מלמעלה-למטה או מימין-שמאל, ולתקן לאחר מכן את התמונה כפי שהיא אמורה להיות.
5 צפייה בגלריה
מקרן Cheerlux CL770
מקרן Cheerlux CL770
מקרן Cheerlux CL770
(צילום: מרכז הסאונד )

חוויית ההקרנה
בהתאם לנתונים מקרן ביתי ה- CL770 מספק חוויית הקרנה איכותית בהירה וברורה, הצבעים מודגשים ומתבטאים בדיוק במידה הנכונה ולא מעיקים על התמונה בצבעים הכהים או הבהירים במיוחד, יחד עם עצמת ההארה הגבוהה, והרזולוציה מצויינת 1080P full hd , כל אלה מתחברים יחד למקרן שמסוגל לעשות כמעט הכל, הקרנות של סרטים, מצגות, גיימינג, הקרנות משחקי ספורט ויכול לעשות זאת במקומות שונים, בבית ,בחצר, בכיתה, מסעדות ,בתי קפה וכן הלאה.
ה- CL770 יספק חוויית הקרנה מעולה חדה ואיכותית , בציוות מערכת סאונד טובה נאותה ומתאימה השמים הם הגבול והתחושה היא שבאמת אנחנו נמצאים בקולנוע מקצועי סוחף ומהפנט. ה- CL770 מצטיין בפועל בכל הפרמטרים המדידים, רזולוציה, עצמת ההארה , איכות, חדות , קצב רענון ועוד רבים נוספים כל אלה נותנים לנו מוצר אשר יספק חוויית הקרנה מרהיבה.
שורה תחתונה
מקרן ביתי ה- CL770 הפתיע אותנו לטובה ברוב הקטגוריות , הרזולוציה , עצמת ההארה, החדות והאיכות הגבוהה השאירו אותנו עם פה פעור מהרגע הראשון ופשוט נצמדנו למסך ולא הצלחנו לנתק ממנו את המבט.
הצבעים ,החדות יחד עם הסאונד האיכותי וקלות התפעול מספרים לנו מוצר מנצח , מקרן פשוט וקל לתפעול אך עם זאת בעל פיצ'רים עדכניים וחדשניים כמו תיקון הקי סטון האופקי , עצמת ההארה החזקה והרזולוציה הטבעית הגבוהה.
ה- CL770 יספק את צרכי ההקרנה למטרות רבות ,אם פרטיות ואם עסקיות, אם בחצר ,בשטח פתוח, או בסלון הביתי , Cheerlux דאגו לכסות את כל האפשרויות על הצד הטוב ביותר עם ה CL770 .

מוגש מטעם: מרכז הסאונד