היתרונות של צילום ביוב
בעבר לא ניתן היה לדעת מה מצב הצינורות של מערכת הביוב והיכן הם עוברים מבלי להגיע אליהם באמצעות חפירה ולגרום ללא מעט נזק על הדרך. צילום ביוב מאפשר לקבל את המידע בדרך שאינה אגרסיבית ומבלי שצריך לשבור קירות או להרים מרצפות. כך ניתן לקבל החלטות מושכלות על פי הממצאים לפני ביצוע פעולות כאלו ואחרות.

1 צפייה בגלריה
שיטות מובילות לצילום בעומק הביוב
שיטות מובילות לצילום בעומק הביוב
שיטות מובילות לצילום בעומק הביוב
(צילום: FREEPIK)

מתי צריך לצלם את צנרת הביוב?
שאלנו מספר קבלנים מובילים מתי נדרש צילום של הביוב ואלו התשובות שקיבלנו:
• איתור סתימות ביוב קשות – על מנת לטפל בהן יש צורך בביובית ונדרשת היערכות ספציפית של הצוות לשם קביעת עוצמת זרם המים והדיזה הנדרשת למשימה. באמצעות צילום הקו ניתן לדעת היכן החסימה ממוקמת, מה בדיוק גורם לה וכיצד ניתן לפעול.
• איתור נזילות, סדקים ושברים – צילום הצנרת מבפנים מאפשר זיהוי מדויק של המיקום בו הצינור שבור, סדוק ודולף ובהתאם לזאת ניתן לבצע את התיקונים באופן ממוקד.
• איתור ליקויי בנייה בקו הביוב – ליקויים אלו עשויים להתבטא בהצפות ביוב חוזרות ונשנות לאחר אכלוס המבנה. הצילום מאפשר מיפוי של הקווים ובחינה של החיבורים והשיפועים על מנת לבדוק האם יושמו בצורה תקנית או לא.
• הכנות לקראת שיפוץ – וזאת כאשר לא יודעים היכן עוברים הצינורות והשוחות ורוצים לוודא שלא פוגעים בהם או שההחלפה או התיקון שלהם יבוצעו כמו שצריך.

אילו שיטות קיימות לצילום בתוך הביוב?
כיום ישנן מספר דרכים לצלם קווי ביוב , כולן יעילות ומתבססות על טכנולוגיות מתקדמות:
• מצלמת צינור/סיב אופטי – זוהי מצלמה קטנה מאוד שמוחדרת לתוך הצנרת ומסוגלת לספק תמונה איכותית של תוכן הצינורות למסך של המפעיל. ישנן מצלמות סיב אופטי שמספקות מידע ויזואלי רגיל (וידאו) ואילו אחרות מצוידות גם בראש אינפרה-אדום שמיועד לעלות על המיקום של נזילות בתוך קווי הביוב. משום שמדובר במצלמה זעירה, ניתן להשתמש בה בכל סוגי הצינורות, גדולים וקטנים ככל שיהיו.
• רובוט ביוב – נע בתוך צינורות הביוב באמצעות שלט רחוק והוא מתאים במיוחד עבור צינורות בקוטר בינוני עד גדול. יש לו זרועות מיוחדות כך שמלבד הצילום הוא מסוגל גם לבצע תיקונים שונים, כגון קיצוץ שורשים או תיקון סדקים ושברים קטנים.
• משדר – לעיתים הצילום אינו נועד על מנת לבדוק את מצב הצנרת מבפנים אלא רק כדי למפות אותה מבחינת תוואי המעבר שלה מתחת לאדמה והשיפועים שלה. הציוד הנדרש במקרה הזה הוא משדר מיוחד שנע בתוך הצינורות (מחובר לסיב אופטי) ומחזיר את המיפוי עם כל המידע הנדרש למפעיל.
כעת כל שנותר לכם זה למצוא קבלן ביוב מקצועי לביצוע המשימה. איש מקצוע כזה יודע איך מצלמים בתוך הביוב בכל אחת מהשיטות שציינו, הוא יוכל לספק לכם תוצאות מדויקות וגם לבצע עבורכם עבודות ביוב נדרשות בהתאם לממצאים שיתגלו.

מוגש מטעם ענק הביובית