גורמים שמשפיעים על תוחלת חייו של זר פרחים
יש מספר גורמים מרכזיים שמשפיעים על משך הזמן שיחזיק זר של פרחים אמיתיים לראש. חשוב להבין את הגורמים האלה כי כך תוכלו לבצע בחירות מושכלות בעת בחירת זרי פרחים לראש והטיפול בהם.
1. בחירת פרחים: לסוג הפרחים שמשמשים לזר הפרחים שלכם יש תפקיד משמעותי באריכות חייו. פרחים עמידים כמו חרציות או ורדים נוטים להחזיק מעמד זמן רב יותר. גם היחס בין הפרחים לבין הצמחים שבזר ישפיעו על הזמן שהוא יחזיק מעמד, מאחר וצמחים בדרך כלל יחזיקו יותר מפרחים.

1 צפייה בגלריה
זרי פרחים לראש
זרי פרחים לראש
זרי פרחים לראש
(צילום: FREEPIK)

2. טריות הפרחים: פרחים שזה עתה נקטפו יחזיקו מעמד זמן רב יותר מאלה שישבו כבר כמה ימים, גם אם זה היה בתוך אגרטל עם מים. לכן מומלץ להשתמש בפרחים טריים ככל הניתן ביצירת זר לראש.
3. טכניקת השזירה: זרי פרחים לראש נעשים בכמה שיטות. שזירה והדבקה איכותיים יוכלו לעזור לשמור על צורת הפרחים ולמנוע מהם ליפול ולנבול.
4. לחות: לחום ומים הם חיוניים להארכת חייהם של פרחים בזר לראש. אם מקפידים לתת להם שפריץ של מים אחת לכמה זמן ושומרים את הזר לח לפני ענידתו, זה יכול לעזור להם להישמר זמן רב יותר.
5. תנאי הסביבה: אם אתם עונדים זר לראש בסביבה קרירה ומוצלת זה מעולה, מאחר וחום ואור שמש ישיר יכולים לגרום לפרחים לנבול מהר יותר. לכן באירועי חוץ זרי ראש יישמרו זמן מועט יותר.
תוחלת החיים של זר פרחים לראש
כמו שציינו, תוחלת החיים של זרי פרחים לראש יכולה להשתנות בהתחשב במספר גורמים, ביניהם סוג הפרחים שבהם נעשה שימוש, תנאי הסביבה, הטיפול בזר ועוד. אפשר להגיד שבדרך כלל, זר פרחים יכול להחזיק יומיים- שלושה, כאשר ביום הראשון הוא ייראה הכי טרי ויפה. אבל אל דאגה, אפשר לעשות מספר דברים כדי להאריך את חייו ביום נוסף ולפעמים אפילו יומיים.
אז איך מאריכים את חייו של זר פרחים לראש?
כדי להאריך את חייו של זר פרחים לראש ולשמור עליו יפה וטרי, ניתן לעשות כמה דברים. קודם כל, לפני שאתם עונדים את הזר, הניחו אותו בתוך מים רדודים. לאורך היום כדאי להשפריץ קצת מים על הזר כדי לשמור על הלחות של הפרחים. גם האחסון של הזר חשוב- לפני ואחרי שימוש כדאי לאחסן אותו במקרר, כי זה יכול לשמור על הפרחים רעננים ולעצור את הנבילה שלהם. לבסוף, טיפ חשוב הוא גם להימנע מלגעת בזר ככל הניתן.
לסיכום
לסיכום, זר פרחים אמיתיים לראש הוא פריט מהמם שבאמצעות טיפול נכון יכול להישאר יפה ורענן למשך זמן רב. שימו לב לגורמים השונים שמשפיעים על תהליך ההזדקנות של הזר והקפידו על הטיפים שסיפקנו לכם. כך תוכלו ליהנות מהיופי של הזר למשך זמן ולהוסיף למראה שלכם טאץ' אלגנטי, טבעי ויפהפה.

מוגש מטעם ואזה