הדיון בין רכב חשמלי לרכב בעל מנוע בנזין מתקיים כבר מספר שנים, מאז החלו להציף את הכבישים מכוניות חשמליות, שקטות, אלגנטיות ואטרקטיביות, כאשר היתרונות המרכזיים הם: חיסכון בהוצאות דלק, ידידותי לסביבה (ללא גזים רעילים) נסיעה שקטה ותחזוקה מינימלית. אז עד כמה באמת ניתן לחסוך במעבר לרכב חשמלי? על שאלה זו ננסה לענות בהמשך.
מהם ההבדלים בין רכב בעל מנוע בנזין למנוע חשמלי?
כדי לקבל תשובה בנוגע לחיסכון שיש בהחזקת רכב חשמלי, יש לבחון כמה היבטים שונים:
• עלויות - הפונקציה הראשונה שיש לבחון היא עלות הרכב עצמו. רכב חשמלי עלותו יקרה יותר מרכב המונע בבנזין. לעומת זאת, אגרת הרישוי של רכב חשמלי, נמוכה באופן משמעותי מזו של רכב בנזין, זאת במטרה לעודד קניה של כלי־רכב שאינם מזהמים את הסביבה. בנוגע לביטוח הרכב, עלות ביטוח של רכב חשמלי בישראל מושפעת מאותם נתונים של רכב בנזין, כגון: גיל הנהגים, עבר ביטוחי, מספר הנהגים וכדומה, כך שגם בתחום זה אין הבדלים מהותיים בין שני סוגי הרכב.

1 צפייה בגלריה
פיג'ו רכב חשמלי
פיג'ו רכב חשמלי
פיג'ו רכב חשמלי
(צילום: קבוצת לובינסקי)

לעובדים אשר זכאים לקבל רכב ממקום עבודתם, יש יתרון משמעותי חשוב בשווי שימוש שבא לידי ביטוי בהטבה בשכר אשר עומדת על 1,200 שקלים.
• דלק או טעינה חשמלית – כידוע, מחירי הדלק מטפסים מעלה בחודשים האחרונים דבר שהופך תדלוק רכב בנזין ליקר עד יקר מאוד. לעומת זאת, טעינה של רכב חשמלי זולה הרבה יותר, כיוון שמחיר החשמל זול משמעותית. עלות התקנה סטנדרטית של עמדת טעינה ביתית עולה כמה אלפים בודדים, וגם אם מוסיפים את מחיר עמדת הטעינה, היא עדיין משתלמת הרבה יותר בטווח הארוך מאשר תדלוק בדלק.
• תחזוקה שוטפת – גם התחזוקה של רכב בנזין יקרה יותר מאשר רכב חשמלי. תחזוקה זו כוללת טיפולים שנתיים, החלפת חלקים בלויים וכדומה. ברכב חשמלי פוחת הצורך בתחזוקה שוטפת, כיוון שיש בו פחות חלקים שנוטים להתבלות, ולכן עלות התחזוקה השנתית שלו זולה באופן משמעותי. בנוסף, מרווח הטיפולים לרכב חשמלי גדול הרבה יותר. לדוגמה, פיג'ו חשמלי נדרש לבצע טיפול בכל 25,000 ק"מ לעומת רכב בנזין אשר זקוק לטיפול בכל 15,000 ק"מ. פערים אלו משפיעים באופן ישיר על עלות האחזקה, שכן מספר מועט יותר של טיפולים הוא משמעותי וההוצאה הכספית קטנה הרבה יותר. בנוסף, גם עלות הטיפול עצמו, נמוכה יותר מרכב בנזין.
• נסיעה שקטה - יתרון נוסף שיש לרכב חשמלי הוא הנסיעה השקטה שלו. רכב בעל מנוע בנזין משמיע נהימה מסוימת שלא ניתן לטעות בה. נהימה המלווה אותו כמעט לכל אורך הנסיעה. נסיעה ברכב חשמלי שקטה הרבה יותר ואינה מלווה ברעש המנוע, דבר שהופך את הנסיעה לרגועה ונעימה יותר.
היתרון של דגמי פיג'ו החשמליים
לפיג'ו ארבעה דגמים חשמליים שונים. שני דגמים היברידיים הכוללים טעינה חשמלית ומנועי בנזין משולבים שני רכבי פלאג אין PHEV, ושני דגמים שהם רכב חשמלי מלא.
פיגו 3008 ההיברידית אשר מציעה הספק משולב של 225 כ"ס המופקים משילוב של מנוע 1.6 ל' טורבו בנזין למנוע חשמלי. טווח הנסיעה החשמלי ברכב הוא 61* ק"מ. זהו ללא ספק רכב פנאי יוקרתי ועוצמתי.
פיג'ו חשמלית דגם e-208 נמצאת בקטגוריית סופר מיני המתאימה לשימוש כרכב עירוני. היא בעלת טווח נסיעה של 361 קילומטרים*, יש לה מפרט טכני ואביזרי בטיחות מהשורה הראשונה הכוללת גם אפשרות לטעינה מהירה של חצי שעה בלבד מאפס ל-80% סוללה.
דגם הפנאי החשמלי של פיג'ו, e-2008 בעיצוב אלגנטי מרשים, בעל טווח נסיעה של 341 קילומטרים*, אבזור פרמיום הכולל מערכת מולטימדיה עם קישור לטלפון הנייד וממשק CarPlay, מערכות בטיחות מהמתקדמות וכן סביבת נהג דיגיטלית וארגונומית כמו גם תא נוסעים מרווח.
ניתן לראות את דגמי פיג'ו האיכותיים באתר האינטרנט של החברה, להתרשם מרמת הגימור הגבוהה, מהעיצוב היוקרתי ולהזמין אותם לנסיעת מבחן עוד היום.
השילוב בין רכב חשמלי איכותי, לעיצוב ונוחות ללא פשרות, יבטיח לכם חוויית נהיגה שלא תרצו לוותר עליה.
אחריות הסוללה
עוד פן חשוב שיש להתייחס אליו הוא אחריות הסוללה. פיג'ו מעניקה שמונה שנות אחריות על הסוללה או 160,000 קילומטרים, המוקדם מבין השניים.
*נתוני צריכת הדלק, צריכת החשמל וטווח הנסיעה הינן מבדיקות מעבדה שהתקבלו מהיצרן. נתונים אלו בפועל מושפעים מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה ולכן עלול להיווצר פער ביחס לנתוני המעבדה.

מוגש מטעם: פיג'ו