הרי כולנו יודעים שצוואה היא מסמך משפטי אותו ניתן ליצור בעודנו בחיים בו נקבע מה ייעלה בגורל רכושנו לאחר המוות. הצוואה מאפשרת שמירה על המורשת והרצונות שלנו לאחר לכתנו ויצירת וודאות לגבי העתיד, אך איך ניתן ליצור וודאות שתעניק לנו ביטחון בעודנו בחיים ולא רק לאחר המוות?
3 צפייה בגלריה
עורכת הדין דנה חא'ג יחיא
עורכת הדין דנה חא'ג יחיא
עורכת הדין דנה חא'ג יחיא
(צילום: שרון אלדר)
בדיוק בגלל שאלות כאלו, תוקן חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (תיקון מספר 18). תיקון החוק מאפשר לאדם למנות מיופה כוח מטעמו ולהעביר את סמכות ההחלטה על חייו אליו, בעודו בחיים.
מעניין? מאוד. אך לפני שנצלול לעומק, בואו נבין מהו ייפוי כוח מתמשך.
ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי שמאפשר לכל אדם מעל גיל 18 לקבוע מי ייטפל בו ובענייניו מבחינה בריאותית, כלכלית ויקבל את ההחלטות במקומו במידה ויגיע למצב בו הוא לא כשיר לטפל בנושאים אלו בכוחות עצמו. מצב המוגדר בשפה המשפטית כ- "אינו מבין דבר".
ניתן לבחור מיופה כוח יחיד או להגדיר מספר מיופי כוח, כך שלכל אחד מהם אחריות על תחום אחר בחייו, למשל מיופה כוח לתחום הבריאותי, מיופה כוח לתחום הפיננסי וכך הלאה.
כדי למנוע אי הבנות מסוימות ומחלוקות, ייפוי הכוח המתמשך צריך להיות מפורט ככל הניתן כדי לכסות את הרוב המוחלט של החלטות והנושאים עליהם האדם מחליט בעצמו.
3 צפייה בגלריה
עורכת הדין דנה חא'ג יחיא
עורכת הדין דנה חא'ג יחיא
עורכת הדין דנה חא'ג יחיא
(צילום: שרון אלדר)
ההבדל בין צוואה לייפוי כוח מתמשך
כדי להבין את ההבדל בין צוואה לייפוי כוח מתמשך, ניתן לומר שצוואה קובעת מה יעלה בגורל רכושו של האדם לאחר מותו וייפוי כוח מתמשך מגדיר מה ייעשה במצב בו אינו כשיר לקבל החלטות בעצמו עוד בחייו, מי יחליט במקומו בעניינים שקשורים אליו או לרכושו.
ניתן לראות את ייפוי הכוח המתמשך כמסמך משלים לצוואתו של האדם בעודו בחיים וכשהוא נפטר פוקע תוקף ייפוי הכוח המתמשך ונכנסת לתוקפה הצוואה.
כיצד ניתן לערוך ייפוי כוח מתמשך?
כדי שייפוי הכוח המתמשך יקבל נפקות משפטית, בעת חתימת ייפוי כוח על החותם להיות כשיר משפטית ומודע להחלטותיו. בנוסף, מיופה או מיופי הכוח נדרשים לחתום ולאשר את המסמך. ייפוי כוח מתמשך נערך אצל עורך דין ייעודי, בעל הכשרה והסמכה על ידי האפוטרופוס הכללי. על עורך הדין להיות ניטרלי וללא אינטרס אישי כדי שהמסמך יהיה תקף.
ייפוי הכוח המתמשך נכנס לתוקף כאשר נקבע שהאדם אינו כשיר לקבל החלטות בעצמו על ידי גורם מוסמך.
החשיבות בבחירת עורך דין מקצועי ליצירת ייפוי כוח מתמשך וצוואה
תפקידו של עורך הדין הוא ללוות את הלקוח בתהליך, החל מהבנת הרצונות והצרכים האישיים והכלכליים שלו, דרך התייעצות בנוגע לאפשרויות השונות הקיימות ועד לכתיבת המסמך המשפטי.
3 צפייה בגלריה
עורכת הדין דנה חא'ג יחיא
עורכת הדין דנה חא'ג יחיא
עורכת הדין דנה חא'ג יחיא
(צילום: שרון אלדר)
קיימות מספר נקודות מרכזיות אותן חשוב להבהיר לגבי חשיבות פנייתכם לעורך דין מקצועי בטרם עריכת ייפוי כוח מתמשך או צוואה:
1. ידע וניסיון בתחום: עורך דין בעל ידע וניסיון יספק תובנות, טיפים והנחיות שיעזרו לכם להבין את השלבים השונים בתהליך. ולהכין מסמך מדויק ומקיף.
2. הסבר והבנה: עורך הדין יעזור לכם להבין את המונחים המשפטיים השונים, הסיבות לדרישות השונות וההשלכות האפשריות.
3. מקצועיות: על עורך הדין להבטיח שהמסמך שתוכנן יהיה מקיף, יישקף את רצונכם האישי ודרישותיכם וימנע אי הבנות עתידיות. הוא יבדוק שכל הנסיבות האישיות והכלכליות שהוזכרו יטופלו בצורה מדויקת וברורה.
4. שקט נפשי: פנייה לעורך דין בעל ניסיון בתחום תעניק לכם את השקט הנפשי והוודאות הנדרשים בעת עריכת צוואה או ייפוי כוח מתמשך.
עו"ד דנה חאג' יחיא- ייפוי כוח מתמשך, צוואות וירושות
עורכת הדין דנה חאג' יחיא, מוסמכת ומומחית לעריכת ייפויי כוח מתמשכים וצוואות, עוסקת בין היתר בדיני משפחה, צוואות וירושות.
עו"ד דנה חאג' יחיא תשמח לעמוד לשירותכם בהחלטות החשובות בחייכם ולספק לכם את המעטפת המשפטית הנדרשת.
ליצירת קשר עם עורכת הדין דנה חאג’ יחיא
דנה חאג' יחיא, עו״ד.
נייד: 052-9405930
פקס: 09-7996883
מייל: danah.lawoffice@gmail.com

מוגש מטעם: עורכת הדין דנה חא'ג יחיא

באדיבות חגית יצחק בעלת מאצ'פוינט תקשורת שיווקית