איטום גגות הוא תהליך מאוד קריטי, הוא יכול להפוך את הבית שלכם למבודד בצורה מעולה וכמו כן, יכול למנוע פגיעה בתשתיות הבית ואפילו בתכולת הבית. תהליך איטום גגות לא מורכב ככל שאתם בוחרים בבעל מקצוע עם ניסיון מתאים, בעל המקצוע מתאים את תוכנית האיטום ביחס לסוג הגג שלכם, הגודל שלו וכמו כן, התקציב שלכם. ריכזנו לפניכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת על איטום גגות בפתח תקווה.
מה זה איטום גגות בפתח תקווה?
איטום גגות הוא תהליך שמבוצע בדרך כלל לפני החורף. יש חשיבות גדולה לתזמון התהליך עוד לפני שמתרחשת פגיעה בבית כיוון שלאטום את הבית בזמן החורף יהיה מורכב יותר והתוצאות לא בהכרח יהיו באותה רמה. בתהליך זה מגיע אליכם קבלן איטום גגות בפתח תקווה מקצועי שמציע לכם את שיטות האיטום השונות. בחירת שיטת האיטום נבחרת על ידי מספר פרמטרים:
• שטח - שטח הגג הוא זה שיכתיב לנו את סוג האיטום הרצוי. יש סוגי איטום כמו יריעות ביטומניות שאינם מתאימים לשטחים מצומצמים ולכן, במקרים כאלה נבחר בשיטות השונות כמו זיפות גגות או איטום גגות בחומרים אקריליים.
• איטום קודם - לא הרבה מהלקוחות יודעים את זה, וזאת נקודה מאוד חשובה שיש לקחת בחשבון: אי אפשר לשנות בין חומר האיטום הנוכחי לחומר האיטום הרצוי למעט מקרים חריגים. חומרי האיטום הם חומרים שדוחים אחד את השני ולכן, אם נכון להיות יש לכם איטום בזפת ואתם מעוניינים לאטום בחומרים אקריליים, האיטום החדש לא יוטמע בצורה מושלמת כיוון שמדובר על חומרים שדוחים זה את זה.
• תקציב - לכל סוג איטום יש את התקציב שלו. לדוגמא, זפת מיוחס לתקציב יותר נמוך, אבל מצד שני יש לקחת בחשבון את פרק הזמן בו האיטום עדיין עובד כראוי. כאשר אתם מסתכלים על התקציב הכולל קחו בחשבון לא רק את המחיר שאתם משלמים, אלא גם את התקופה של האחריות לאיטום.

1 צפייה בגלריה
איטום גגות
איטום גגות
איטום גגות
(צילום: canava)

שיטות איטום גגות בפתח תקווה:
יריעות ביטומניות - איטום ביריעות ביטומניות נחשבת לשיטה הפופולרית והמומלצת ביותר. ניתן לאטום ביריעות ביטומניות רק אם חומר האיטום הקיים אינו פלסטי, אלא ביטומני (זפת). האיטום מתבצע על ידי הלחמה של יריעות ביטומניות בעובי של 4 מ"מ או 5 מ"מ זו לזו ולקצוות הגג. ניתן לרצף את הגג לאחר איטום ביריעות ביטומניות או להשתמש ביריעות ביטומניות לבנות (הצבע המקורי הוא אפור).
זפת - איטום בזפת הוא האיטום המסורתי, מדובר על שיטה ישנה שעדיין פופולרית בקרב בתים מסוימים. הזפת נחשבת לשיטה יעילה לטווח הקצר, בדרך כלל נרצה לתחזק איטום בזפת אחת לשנה. לעיתים זפת היא ברירת המחדל שלנו כאשר הגג הוא צפוף לחלוטין או שמדובר על גג קטן ואף שיטה אחרת לא יעילה לנו. המחיר של איטום בזפת נמוך, וזה היתרון המרכזי בשיטה.
חומרים אקריליים - חומרים אקריליים הם חומרים פלסטיים, ניתן לבצע את שכבת האיטום בהתזה או מריחה. היתרון של חומרים אקריליים הוא שהם מתאימים לגגות קטנים, הם פחות פופולריים היום אבל עדיין מיושמים כאשר בסיס האיטום הוא מחומרים פלסטיים. השיטה אינה זולה, המחיר של איטום בחומרים אקריליים הוא כ-15% פחות מיריעות ביטומניות. שימו לב, השיטה הזאת מתאימה רק למקרים בהם משטח הגג שלכם ישר לחלוטין ואינו צובר מים עומדים, מגע עם מים עומדים לאורך זמן פוגע בחומרים אקריליים.
חומרים פוליאוריטנים - המחיר של שימוש בחומרים פוליאוריטנים יהיה זהה ליריעות ביטומניות, ולעיתים אף יקר יותר. איטום בחומרים פוליאוריטנים מתאים למקומות בהם הגישה לגג אינה פשוטה ונדרש לבצע איטום בהתזה. איטום גגות בפתח תקווה עם חומרים פוליאוריטנים מתאים רק לגגות מוצלים - משמע שהחומרים אינם חסינים לשמש בצורה מיטבית. ניתן ליישם שכבת UV נגד קרינת שמש על גבי המשטח במקרה הצורך.
בחירת בעל מקצוע
הנקודה הקריטית ביותר היא לבחור קבלן איטום בטון שיודע את העבודה, ומכיר את כל החוקים כדי ליצור שכבת איטום מתאימה ביחס לתקציב שלכם, לגודל המשטח ובהתאם לחומר הבסיס. בעל מקצוע מנוסה יוכל להציע לכם שיטות איטום שונות ככל שהגישה מורכבת לגג, לדוגמא איטום בסנפלינג. לכן, המטרה שלכם היא לבחור קבלן איטום עם מוניטין חיובי, עם ניסיון ועם זמינות לקראת החורף.


מוגש מטעם: איטום-טל