אובדן השמיעה - הפיך וניתן לטיפול
כמו כל היבט של הרפואה, גם רפואת השמיעה, אודיולוגיה, התפתחה לאין שעור בשנים האחרונות. אנשים הסובלים מלקות שמיעה היו מתמודדים עם תסכול רב וחוסר אונים, בעיקר באינטראקציות חברתיות כאלה ואחרות. מכוני השמיעה חרטו על דגלם להעניק שירות מקצועי וליווי צמוד לכל לקויי השמיעה, אלה המוגדרים כחירשים מלידה ואנשים עם בעיות שמיעה מתגברות, ומציעים שימוש במגוון רחב של מכשירי שמיעה. ניתן למצוא סוגים שונים כמו מכשירי מיעה לילדים, מכשירי שמיעה למבוגרים, וגם מכשירי שמיעה לקשישים - הכול על מנת לסייע בפתרון הבעיה ובמניעת הידרדרותה, על מנת שהמטופלים יוכלו לשוב לחיים נורמליים.
1 צפייה בגלריה
מכשירי שמיעה
מכשירי שמיעה
מכשירי שמיעה
(צילום: PIXABAY)
מכשירי שמיעה לילדים
ילדים רבים נאלצים להתמודד עם לקויות שמיעה בשלב מוקדם של חייהם. לכן, יש להם מכשירי שמיעה משלהם, המותאמים במיוחד לסייע להם בצמתים קריטיים של הילדות כמו הקניית שפה, פיתוח מיומנויות חברתיות ורכישת אוצר מילים. מכשירי שמיעה לילדים מותאמים גם למצב לקות השמיעה, בארבעה סגנונות מאובדן שמיעה מתון לאובדן שמיעה חמור.
עלויות מכשירי השמיעה
מכשירי שמיעה אינם זולים. לאחר תוצאות בדיקת השמיעה, ניתן להבין את אופי הטיפול בלקות השמיעה שנוצרה או החמירה, ולפיכך להתאים את סוג המכשיר הרצוי. חשוב לציין כי ישנם החזרים מטעם קופות החולים על הוצאות הקשורות למכשירי השמיעה:
• כללית- עלותם של מכשירי שמיעה בכללית כוללת החזר של עד 3,078 שקלים לכל אוזן, בהתאם לתהליך הקבלה הכולל בדיקת רופא, בדיקה במכון שמיעה, התאמת המכשיר ותקופת ניסיון.
• מכבי- השתתפות בעלות מכשירי שמיעה מטעם מכבי חלה על חלק מהמותגים, ועשויה להגיע להשתתפות של עד 1,750 שקלים, בהתאם להליך קבלת האישור.
• מאוחדת- גם בקופת חולים מאוחדת ניתן לקבל השתתפות עצמית במכשירי השמיעה, בכפוף להפניה של רופא אף אוזן גרון מטעם הקופה, מילוי שאלון, בדיקה במכון שמיעה ולבסוף סבסוד ברכישת מכשיר השמיעה.
מכשירי שמיעה דיגיטליים
מכשירי השמיעה הדיגיטליים הם בגדר פריצת דרך בעולם מכשירי השמיעה, לילדים, מבוגרים או קשישים. אם המכשירים הישנים, האנלוגיים, עסקו בעיקר בהגברת הרעשים הקיימים, כיום מנגנון ההגברה ועיבוד הצלילים עבר שכלול משמעותי, שכן מכשירי שמיעה דיגיטליים ממירים את הצלילים לאותות דיגיטליים ומעבדים אותם בהתאם לבעיית השמיעה הסובייקטיבית של מי שמרכיב את מכשיר השמיעה. מכשירים אלו בעלי יכולת להתחבר למכשירים אלקטרוניים אחרים הנמצאים בקרבת מקום, לדוגמה טלוויזיה, טלפון או מערכות שמע אחרות.
אביזרים נלווים
לצד מכשירי השמיעה ניתן לרכוש גם אביזרים נלווים, כמו למשל מגברים אישיים שביכולתם להפוך לדיבורית לרכב ולאמצעי האזנה למוזיקה או טלוויזיה. כמו כן, ישנם גם מסירי לחות אלקטרוניים ממכשירי שמיעה ואוזניות המתחברות לטלוויזיה עבור לקויי שמיעה.
לסיכום, חשוב מאוד לבצע סקר שוב ולקבל המלצה רפואית לפני רכישת מכשיר שמיעה. מומלץ לבצע בדיקה במכון מקצועי ומנוסה כמו מכון שמיעה תדרים, ולקבל ליווי בתהליך התאמת המכשיר עד לפתרון מלא או הקלה משמעותית של בעיית השמיעה.