לא סתם זכתה העיר פתח תקווה למעמד של פנינת נדל"ן. פתח תקווה או אם המושבות, כפי שמכנים אותה תושביה הוותיקים, היא העיר החמישית בגודלה בישראל, ועם אוכלוסייה שחצתה את רף רבע מיליון התושבים, ניכר שפתח תקווה הפכה ליעד אטרקטיבי עבור משקיעים ודיירים כאחד. לצד זאת, אתגרים חדשים שהופיעו רק לאחרונה מטלטלים במעט את ספינת הנדל"ן, בדומה לערים רבות ברחבי הארץ.
אך עדיין, ניכר שהדברים בשליטה, ואם מעניין אתכם לגלות עוד על אחד מיעדי ההשקעות והמגורים האטרקטיביים במדינה שלנו, אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לכתבה הבאה. בשיחה עם יאן שובייב, יועץ ומשווק נדל"ן בכיר מרשת התיווך המובילה בפתח תקווה - LANDSMAN, נצלול עמוק פנימה, ועם אינפורמציה מרתקת ממקור ראשון נספק לכם שפע של מידע רלוונטי, שלבטח יסייע לכם בעסקה המוצלחת הבאה.

2 צפייה בגלריה
יאן שובייב
יאן שובייב
יאן שובייב
(צילום: יאן שובייב )

את 2023 סיימנו עם טעם מר, ואת 2024 נסמן באור חיובי יותר
"שנת 2023 הייתה מאוד מאתגרת לתחום הנדל"ן בפתח תקווה" אומר יאן, אחד מהמתווכים הבולטים בעיר, בפתח השיחה שלנו. "ההשפעה של העלאות ריביות חוזרות ונישנות, וכמובן שמלחמת חרבות ברזל שטרפה את הקלפים, גרמו להאטה משמעותית בתחום".
אך לצד זאת, המעבר לשנת 2024 מביא איתו רוח חדשה. "יש התעוררות באוויר, הביקושים מתחדשים ולו במעט, במיוחד לדירות במחיר של עד 2,500,000 שקל", אומר לנו יאן, ומוסיף ש"אמנם לא מדובר פה על היפוך מגמה, עם זאת, התחזית לשנת 2024 נושאת אווירה של אופטימיות".
ניכר שהרוח נושבת לכיוונים חדשים, ולמרות הסתייגות קלה, יאן מציין שצפוי שינוי חיובי לאורך שנת 2024, עם התעוררות ניכרת בביקושים. "הצפי שלי לשנה זו היא שהחל מהרבעון השלישי הביקושים לדירות יעלו והמחירים יתקנו את עצמם כלפי מעלה", בנוסף מעריך יאן, ונותן לנו הצצה למגמות המשמעותיות ולתפניות הפוטנציאלית בשוק הנדל"ן בפתח תקווה.

2 צפייה בגלריה
כיכר המייסדים, פתח תקווה
כיכר המייסדים, פתח תקווה
כיכר המייסדים, פתח תקווה
(צילום: Wikimedia Commons‏)

עם הפנים לעתיד מבטיח בעיר: שם המשחק הוא איכות
רוב הסימינים לאחרונה מעידים על היבט משמעותי שהופך את העיר לאטרקטיבית. "פתח תקוה חרטה על דגלה ערך עליון והוא האיכות. היא הופכת, לאט ובהתמדה, ליעד שמושך קהל איכותי", מציין יאן כשאנו שואלים אותו על ערכי הליבה של העיר. "אם פעם היא נחשבה לעיר ישנה וזלזלו בה, היום ובמיוחד לאחרונה אני מזהה ביקוש מתמיד לרכישת נכסים בפתח תקווה, גם בזכות רמת הפיתוח הן במגזר הפרטי ובמגזר העסקי, וגם היתרון הגדול של החיבור הישיר לגוש דן, בזכות באמצעות הפיתוח בתחבורה הציבורית בדגש על הרכבת הקלה".
בנוסף, קורצת העיר גם כיעד מעולה להשקעות בנדל"ן. רוכשים רבים מגלים בה עניין, בעיקר הודות לתוכניות התחדשות עירונית מקיפה כמו "פינוי בינוי" ותמ"א.
"המשקיעים מוצאים עניין בפתח תקווה בשל העמדה היזומה של העירייה וראש העיר בכל הנוגע להתחדשות עירונית" אומר יאן ומדגיש את המשיכה האסטרטגית שההתחדשות העירונית מוסיפה לתחום ההשקעות.
הגורמים הבולטים לשינוי בשוק הנדל"ן פתח תקווה
לדברי יאן, ניתן לייחס את המשיכה המשמעותית של דיירים חדשים ומשקיעים לפתח תקווה הודות לשני גורמים ספציפיים. "פתח תקווה אכן הפכה ליעד אטרקטיבי עבור הקהל איכותי", ומדגיש שני גורמים מרכזיים שהובילו לכך:
1. תוכניות התחדשות עירונית שקורצות למשקיעים: יאן מדגיש את המחויבות של העיר והעומד בראשה בכל הנוגע להוצאה לפועל של תוכניות נרחבות להתחדשות עירונית. לדבריו, "פתח תקווה ידועה בהתחדשות עירונית ענפה המתרחשת בעידוד משמעותי של ראש העיר".
2. אטרקציות, שירותים ותשתיות: "יש היצע מטורף של מרכזי קניות חדשים עם חנויות של מותגי ענק, מסעדות שף, מבני יוקרה חדשים, מקומות בילוי לצעירים ומשפחות, מקומות עבודה רבים, כולל בתחום ההייטק, תשתיות חדשות ונוחות ודרכי גישה", מפרט יאן בהתרגשות. יאן מדגיש שיתרונות אלו תורמים משמעותית למשיכה של הקונים הפוטנציאליים והמשקיעים בפתח תקווה.
האם מחירי הדירות בפתח תקווה יעלו?
לקראת סיום השיחה, מציין יאן חמש נקודות בולטות שלדבריו יגמרו לעליית המחירים בעיר. "בלי להכנס ליותר מדי פרטים מסובכים, אני צופה עליית מחירים בפתח תקווה החל מהרבעון השלישי של 2024, בעיקר בזכות הסיבות הללו" אומר יאן, והנה הן:
1. סבירות גבוהה שסביבת הריבית במשק לא תחזור לרמה שהייתה לפני אפריל 2022.
2. ביקושים לנכסים מצד תושבי הדרום והצפון שפונו מבתיהם עקב המלחמה.
3. עלייה חדה בכמות התושבים החוזרים מחו"ל לישראל, לצד עלייה של יהודים ארצה עקב גילויי האנטישמיות במדינות מערביות רבות.
4. התחדשות עירונית שמביאה עמה אפשרויות אטרקטיביות ואיכותיות לקהל המשקיעים.
5. פתיחת צווארי בקבוק שנוצרו עקב קיפאון הנדל"ן ב-2023.
אתם לקראת קניה או מכירה של נכס בפתח תקווה? עשו זאת עם יועץ מקצועי
לסיכום, פתח תקווה היא אחד מיעדי הנדל"ן החמים בישראל כיום. ובניגוד לערים אחרות, פתח תקווה נחשבת לעיר אטרקטיבית של נדל"ן איכותי במחירים סבירים. "אולי אין לה את ההילה של תל אביב או את הקסם של ירושלים, אבל היא פשוט עיר נהדרת, עיר שטוב לחיות בה. ההבנה הזו מחלחלת לאט לאט ואני מתרגש לראות את זה בתור יועץ נדל"ן" מציין יאן.
"ועוד דבר - אם אתם שוקלים עסקאות נדל"ן בפתח תקווה, נצלו את הרגע והיעזרו בשיחת ייעוץ איתי - העיר מלאה בנכסים נהדרים, ועם הידע והמומחיות שלי נוכל לייצר עסקאות אטרקטיביות במיוחד".
לשאלות מקצועיות בתחום הנדל"ן ובפרט אודות נכסים והזדמוניות רכישה בפתח תקווה, מוזמנים לתאם פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות עם יאן שובייב, יועץ ומשווק נדל"ן בכיר מרשת LANDSMAN - חייגו או שלחו הודעה למספר: 050-763-0066.

מוגש מטעם: יאן שובייב, יועץ ומשווק נדל"ן