על פי נתוני הלמ"ס, ברבעון הראשון של השנה נמכרו כ- 23,520 דירות, מדובר בזינוק משמעותי לעומת הרבעון האחרון של שנת 2023, כאשר העלייה נרשמה בעיקר לגבי דירות חדשות היקרות יותר. כך שניתן להגיד בפה מלא כי לא מדובר עוד במשב רוח רגעי אלא כי מגמת העלייה בשוק נמצאת בשלביה הראשונים.

1 צפייה בגלריה
אלירן אביטל  חברת  משכנתל
אלירן אביטל  חברת  משכנתל
ליאור ודניאל בעלי חברת משכנתל
(צילום: אלירן אביטל )

תחזיות הריבית והשפעתן
ליאור ונונו, אחד מבעלי חברת משכנתל, מסביר כי בחברה הם צופים כי התזוזה בשוק הנדל"ן תתחזק עוד יותר ברגע שבנק ישראל יוריד את הריבית ברבעון הראשון של 2025 לרמה של 3.75%.
"השינוי שאנו רואים כעת נעשה למרות ששיעור הריבית עומד על 4.5%. זה מאותת כי לציבור נמאס לשבת עוד על הגדר ולהמתין. גם בבנק ישראל יודעים כי הורדת הריבית במהלך 12 החודשים הבאים תעזור להוציא את שוק הנדל"ן מקיפאון בן מספר שנים מאמינים בהמשך לצעד הראשון שאנו מרגישים אותו כיום. אנחנו מאמינים כי הורדת הריבית בהמשך הדרך תעשה כחלק מאסטרטגיה רחבה להחזרת השוק לפעילות מלאה".
עוד על פי ליאור ונונו, ריבית נמוכה יותר עשויה להקל לא רק על הציבור לקחת משכנתאות ולהחזיר את הביטחון לשוק, אלא מדובר באינטרס של המדינה בהקשר של המשק כולו. כיוון שכאשר שוק הנדל"ן מתפקד באופן רגיל, הוא משמש גם כמנוע כלכלי המניע פעילויות נוספות במשק.
בהתחשב בתנאים הקיימים בהם המשק כולו מנסה להשאיר את הראש מעל המים בזמן המלחמה, קשה לראות את בנק ישראל לא פועל לכיוון הורדת הריבית בקרוב.

איחוד הלוואות והזדמנויות חדשות
בחברת משכנתל מתייחסים גם להוראת השעה של בנק ישראל, המאפשרת לבנקים לבצע איחוד הלוואות עם מימון של עד 70% משווי הנכס או עד סכום של כ-200,000 שקלים לסגירת התחייבויות. דניאל כרייף מוסיף: "על רקע התנאים הכלכליים המאתגרים של התקופה הנוכחית. בנק ישראל הוציא תקנה זמנית שמטרתה לספק פתרונות פיננסיים גמישים יותר ללווים. השינוי הזה מאפשר לאנשים לגייס יותר כסף בעזרת נכסיהם ולסגור התחייבויות חיצוניות. איחוד הלוואות מאפשר לכל אחת ואחד לפרוס את ההחזרים החודשיים לתקופה ארוכה יותר, ובכך להקטין את סכום ההחזר החודשי. כך במקום לנהל מספר הלוואות מכמה מקומות שונים, איחוד ההלוואות מרכז את כל ההתחייבויות למקום אחד ותחת הלוואה אחת. באופן טבעי זה מקל על ניהול הכספים ומאפשר שליטה טובה יותר על ההוצאות. זהו ללא ספק כלי משמעותי שעשוי להקל על הלווים בתקופה כלכלית מאתגרת".
דניאל כרייף מסביר כי בנוסף לריבית ולמצב הביטחוני, ישנם נתונים דמוגרפיים המשפיעים על הביקוש לדיור. "אנו חיים יותר שנים, והאוכלוסייה ממשיכה לגדול. הדבר מוביל לעלייה בביקוש לדירות, במיוחד בקרב משפחות שמבקשות לשפר דיור ולעבור לדירות גדולות יותר כדי לאפשר מרחב נוח לכל בני המשפחה.
במשכנתל מקפידים לנתח את השוק מספר צעדים קדימה, ולוקחים בחשבון מספר משתנים שיכולים לצוץ תוך כדי תנועה ומכינים מראש תוכנית עבודה אסטרטגיות בהתאם. הידע המקצועי והיכולת של החברה לראות את התמונה הרחבה מושכים אליהם קהל רב של לקוחות, המחפשים ליווי מקצועי ואמין לאורך כל תהליך המשכנתא.

יתרונות ניהול משא ומתן עם הבנקים
העובדה שחברת משכנתל מייצגת לקוחות רבים מול הבנקים מעניקה להם כוח רב בניהול המשא ומתן. "כוח קנייה גדול מסייע לנו להשיג תנאים טובים יותר ללקוחותינו. אנו מצליחים להוריד את הריבית ולבחור מסלולים אטרקטיביים, הכל בהתאמה אישית לצרכים של כל לקוח. נקודה נוספת שחשוב לזכור היא שגם במידה ובתחילת הדרך לוקחים משכנתא לפרק זמן של 30 שנים, זה לא אומר סוף פסוק. באופן טבעי המצב הכלכלי והמשפחתי משתנה עם הזמן ובכל כמה חלונות כדאי מאוד לבדוק אודות האפשרות לבצע מחזור משכנתא על מסלול מסוים ולקבל תנאים טובים יותר, או לחילופים לסגור מסלול אחד מתוך התוכנית הכוללת. כך בעצם אנו מצליחים לקצר עבור לקוחותינו את לוחות הזמנים עד לתשלום הסופי", ליאור ונונו סיכם את הדברים.
משכנתל – יצירת קשר
ההתעוררות בשוק הנדל"ן והתחזיות להורדת ריבית מהוות סימן חיובי למי ששוקלים לקחת משכנתא. ניתוח מעמיק של השוק והתאמה אישית לצרכים של כל לקוח יכולים להוביל להחלטות נכונות ומשתלמות בטווח הארוך. חברת משכנתל, עם הידע המקצועי והניסיון הרב, מספקת ללקוחותיה את הכלים והליווי הדרושים לקבלת ההחלטות הנכונות בשוק משתנה ודינמי.
ליצירת קשר עם חברת משכנתל, חייגו: 050-5855218

מוגש מטעם: משכנתל
פורסם לראשונה: 11:37, 10.07.24